Buďte správne informovaný! Získajte prémiový účet TU
Prihlásenie
Zakúpiť členstvo
Používate zastaralý prehliadač, stránka sa nemusí zobraziť správne, môže sa zobrazovať pomaly, alebo môžu nastať iné problémy pri prehliadaní stránky. Odporúčame Vám stiahnuť si nový prehliadač tu.

Zákazníci si na predavačoch najviac cenia schopnosť kvalifikovane poradiť

Zákazníci si na predavačoch najviac cenia schopnosť kvalifikovane poradiť
Ilustračné foto: FreeDigitalPhotos.net
11. januára 2014 Zdroj Podnikam.SK, IT Tlačiť

Klikentom naopak najviac prekáža, keď sa obchodník vnucuje.

S neochotou sa stretáva 43 % zákazníkov

Práca predavačov pred Vianocami ani v období novoročných zliav nie je vôbec ľahká. Obchody sú plné zákazníkov, ktorí často na poslednú chvíľu hľadajú darčeky a často ani nevedia, čo presne chcú. Z prieskumu MasterCard vyplýva, že tri štvrtiny ľudí si na predavačoch najviac cení schopnosť poskytnúť v prípade nejasností odbornú radu. Súčasne je to však aj vlastnosť, ktorá im najčastejšie chýba. Prieskum bol realizovaný v novembri 2013 spoločnosťou INCOMA Gfk  na vzorke 1 000 respondentov internetovej populácie.
 

 
Prieskum spoločnosti MasterCard sa zaoberal vlastnosťami predavačov, ktoré sú pre zákazníkov dôležité a ktoré im naopak bránia v príjemnom nakupovaní. „Okrem schopnosti kvalifikovane poradiť, ktorú považuje za dôležitú celých 74 % zákazníkov, prakticky každý druhý najviac ocení, pokiaľ sa mu predavač nevnucuje, ale je mu k dispozícii v prípade potreby. Rovnaké množstvo zákazníkov potom ocení ochotu a príjemné vystupovanie,“ hovorí Martina Kirchrathová, Commerce Development Director spoločnosti MasterCard Europe pre Slovensko a ČR.
 
 
Viac ako polovica opýtaných má zlú skúsenosť práve s tým, že im predavač nevie v prípade potreby poskytnúť odbornú pomoc s nákupom. Zákazníci majú rozporuplné pocity ohľadne prítomnosti predavača v predajni – buď ho považujú za dotieravého, pretože ich nenechá voľne vyberať (30 %) alebo ho naopak nemôžu nájsť (49 %). S neochotou sa stretáva 43 % zákazníkov a 30 % má pocit, že sa im obchodník snaží predať za každú cenu ten najdrahší variant tovaru.
 
 

K téme

Najčítanejšie za 24 hodín

Z kategórie Marketing

Poradca podnikateľa a živnostníka

Prémiový obsah pre členov klubu Podnikam.sk

Zobraziť ďalšie články

Seriály na Podnikam.sk

Školenia, semináre, kurzy

BOZP - Bezpečnosť a ochrana zdravia pri práci
BOZP vo výrobe
Cash flow
Clo
Clo a logistika
Controlling
Dane a účtovníctvo
Doprava
Dotácie
DPH - Daň z pridanej hodnoty
DzP - Dane z príjmu
Enviro
Environmentalistika
Finančné riadenie
IAS/IFRS
Koronavírus
Legislatíva a zákony
Legislatíva, zákony
Logistika
Manažérske zručnosti
Manažment
Marketing
Marketing a predaj
Medzinárodné účtovné štandardy (IAS/IFRS, US GAAP)
Medzinárodné zdaňovanie
Mzdy a odvody
Nehnuteľnosti
Osobný rozvoj
Ostatné dane
Personalistika
Pohľadávky
Pracovné právo
Právo
Právo, Pracovné právo
Riadenie
Riadenie firmy
Riadenie ľudských zdrojov
Samospráva
Školstvo
Školy
Smernice
Stavebníctvo
Účtovníctvo
Účtovníctvo a dane
Verejná správa
Verejné obstarávanie-obstarávateľ
Verejné obstarávanie-uchádzač
Výroba
žiadny
Živnosť

október

04nov8:30Ochrana zdravia pri práci - povinnosti zamestnávateľa a pracovná zdravotná služba8:30 Udalosť usporiadaná: Verlag Dashöfer, s.r.o. Typ Udalosti:ŠkolenieOblasť školenia:BOZP,BOZP vo výrobe

04nov8:30Ochrana zdravia pri práci - povinnosti zamestnávateľa a pracovná zdravotná služba8:30 Udalosť usporiadaná: Verlag Dashöfer, s.r.o. Typ Udalosti:ŠkolenieOblasť školenia:BOZP,BOZP vo výrobe

04nov8:30Ochrana zdravia pri práci - povinnosti zamestnávateľa a pracovná zdravotná služba8:30 Udalosť usporiadaná: Verlag Dashöfer, s.r.o. Typ Udalosti:ŠkolenieOblasť školenia:BOZP,BOZP vo výrobe

Zobraziť všetky školenia

Eshop Podnikam.sk

Prejsť do eshopu

Zoznam firiem B2B

Zobraziť všetky firmy
Copyright © iSicommerce s.r.o. Všetky práva vyhradené. Vyhradzujeme si právo udeľovať súhlas na rozmnožovanie, šírenie a na verejný prenos obsahu. Ochrana osobných údajov | Podmienky používania | Kontakt
X