Zbohatnúť sa dá aj na lenivosti. 5 firiem, ktorým platíme za naše pohodlie
Nechce sa vám robiť si kávu? Chodíte mestskou hromadnou dopravou? Skladáte IKEA nábytok? Nerobte si starosti, ak sa cítite príliš leniví. Sú firmy, ktoré vám s tým pomôžu.
Za pohodlie sa platí, naša lenivosť je dobrá pre biznis mnohých spoločností
Nebude to ale, pochopiteľne, z dobroty srdca. Za pohodlie sa predsa platí. A faktom je, že pre množstvo spoločností je práve vaša/naša lenivosť jednoducho dobrá pre biznis.
Ako piť kávu pri čo najmenšej námahe?
Odpoveďou sú napríklad kávovary, ktoré vyrába americká spoločnosť Keurig. Varenie kávy naozaj nikdy nebolo jednoduchšie. Vložiť plastový téglik do stroja, stlačiť gombík a chvíľu počkať – to by dokázala hádam každé bystrejšie a vycvičené domáce zviera. Iste, naraz takto človek neuvarí viac ako jednu kávu, ale pre lenivých azda naozaj niet lepšieho riešenia. (Aj za cenu, že tak – ako to spoločnosti Keurig niektorí ľudia vyčítajú – relatívne radikálne prispievajú k zvyšovaniu objemu odpadu.)
Telocvične zarábajú na našej lenivosti
Je faktom, že cvičiť sa dá aj doma. Nepotrebujeme bežiaci pás na to, aby sme mohli behať. Nepotrebujeme činky z telocvične, aby sme mohli posilňovať a pod. Navyše polovica ľudí, ktorí si zaplatia členstvo v nejakej telocvični, len mrhá svojimi peniazmi. Ak sa niekomu cvičiť nechce, to, že si kúpi členstvo, ho k tomu neprinúti. Nabudúce, keď sa vám nebude chcieť pohnúť, pomyslite na to, že fitnescentrum zarába najviac vtedy, keď sa bežiaceho pásu ani len nedotknete.
Keď web vie, že sa študentom nechce robiť úlohy
Celé generácie študentov si zvykli vypomáhať webovou platformou SparkNotes, aby sa nemuseli zaoberať takou nesmierne na čas náročnou aktivitou, akou je samoštúdium. Pre skutočných lenivcov je tu však čosi nové – web www.unemployedprofessors.com. Treba lenivcom napísať prácu? Žiadny problém, za poplatok to niekto urobí za nich. Táto lenivosť môže ale vyjsť pekne draho. Napríklad finančná protihodnota takej päťstranovej seminárnej práce sa môže vyšplhať aj na niekoľko sto eur.
Väčšine ľudí sa nechce meniť poskytovateľa služieb a káblové spoločnosti to vedia
Majorita ľudí si síce ponadáva nad výškou účtu za káblovku, ale ďalej to nerieši, pretože je to čosi, do čoho treba investovať energiu. Pokiaľ ide v televízore to, čo má, nezdvihnú telefón a nezavolajú do spoločnosti, aby si dohodli lepšie podmienky. Väčšina na to nemá chuť ani čas. Spoločnosti si to užívajú a po troškách, ktoré nestoja za aktivitu, zvyšujú ceny. Keby sa ľuďom chcelo „obehať“ si viacero kábloviek, možno by za tú istú službu v konečnom dôsledku platili aj o polovicu menej.
Pohodlnosť nadovšetko, aj v prípade cesty domov
Chodíte domov pešo alebo verejnou dopravou? Väčšina z nás je lenivá na prechádzku a keď navyše na zastávke zistí, že ďalší autobus ide až o pol hodiny, zavolá si radšej taxík. A tu do hry vstupuje napríklad aj taká appka Uber. Tá sa využíva vo viac ako 50 krajinách sveta a pomôže každému, kto si za to zaplatí, dostať sa domov. Napríklad iba v San Franciscu spoločnosť na tejto appke za rok zarobila 500 miliónov dolárov.