Buďte správne informovaný! Získajte prémiový účet TU
Prihlásenie
Zakúpiť členstvo
Používate zastaralý prehliadač, stránka sa nemusí zobraziť správne, môže sa zobrazovať pomaly, alebo môžu nastať iné problémy pri prehliadaní stránky. Odporúčame Vám stiahnuť si nový prehliadač tu.
FOAF.sk - Aký má firma zisk? Kto ju vlastní? Kto má dlhy? Zistite TU

Získajte si svojich poslucháčov

Prezentácia, ako správne zaujeť poslucháčaov
Fotobanka Pixmac
28. júna 2011 Tlačiť

V dnešnej dobe, keď sme všetci zavalení informáciami, podnetmi, reklamou, vôbec nie je jednoduché získať a udržať si pozornosť svojich poslucháčov.  Ak to chceme zvádnuť a úspešne sa prezentovať,  začíname kvalitnou prípravou. Hovorí sa, že dobrá príprava je polovica úspechu. Na to potrebujeme dostatok zdrojov, materiálov, ale aj času. Čím obsiahlejšia je téma, tým viac času je potrebné na prípravu vyčleniť.

 

Oblasti na ktoré sa zamerať počas prípravy prezentácie

 

  1. Cieľ – musí byť jasný, rovnako, ako musí byť jasný aj prínos pre účastníkov. Pomôže nám, ak si zodpovieme na otázku, či  prítomných chcem informovať, priniesť nový názor, presvedčiť, zaujať, dosiahnuť rozhodnutie, resp. zabrániť rozhodnutiu. Čo majú po prezentácii vedieť, urobiť, prípadne ako sa majú cítiť.
  2. Komu je prezentácia určená – analýza poslucháčov. Sú to odborníci v danej oblasti, majú rozhľad, záujem?
  3. Ako zaujať

 

S kvalitne pripravenou prezentáciou  môžeme smelo predstúpiť pred publikum.

 

Aký postoj zaujať pri začatí prezentácie?

Ukotvenie – prirodzene prídem, zastanem a ukotvím. V mysli si môžeme predstaviť, akoby sme sa chceli postaviť do piesku. Účastníkom  tým symbolizujem – aha, už som prišiel a zároveň nadviažem očný kontakt.Stáť musíme tak, aby sme mali možnosť očného kontaktu s každým. Kartičku alebo poznámky treba držať vo výške lakťov, niekedy je dobré kartičku odložiť.

 

Ihneď po ukotvení nasleduje úvod, ktorý pozostáva z nasledovných častí:

  • pozdrav
  • oslovenie
  • predstavenie – krátko z osobného aj z pracovného života. Môžeme povedať niečo, čo nás charakterizuje, napr. motto, výrok
  • krátko predstavím tému, hlavnú myšlienku prezentácie – poviem, čo im poviem

 

Všetko dôležité musia ľudia počuť 3 x. V úvode poviem, čo im poviem, v hlavnej časti to poviem a v závere poviem, čo som povedal. Pri prvom počutí informáciu zachytíme, pri druhom s ňou pracujeme, rozmýšľame, prehlbujeme, tretie počutie nám umožní ukotviť myšlienku, zapamätať si.

 

Poviem, čo im poviem. Poviem, čo budeme robiť.
Poviem im to. Robíme to.
Poviem, čo som povedal. Poviem, čo sme robili.

 

Čím môžeme v úvode zaujať?

Na začiatok je potrebné získať pozornosť účastníkov. Môžeme to urobiť pomocou príbehu, videa, hádanky, hry, obrázkov, prekvapivej otázky, odevu, zvláštnej vizualizácie, neočakávaného tónu hlasu, interakcie, scénky, nákresu… Zaujatie vždy musí súvisieť s témou.

 

Hlavná časť

Hlavné myšlienky, argumentácie, príklady, príbehy, pomocou ktorých vytvorím asociácie k hlavnej téme. Účastníkov potrebujeme vtiahnuť do deja, prezentácia má  byť pestrofarebná a emočná, avšak nie manipulatívna.

 

Záver

Zhrnutie – poviem, čo som povedal. Zopakujem hlavné myšlienky, môžem pripomenúť príjemné udalosti, ktoré prebehli počas prezentácie, napr. ak sa účastníci pri niečom dobre pobavili, zasmiali… Vyzvem k otázkam, dám priestor na diskusiu. Úžitok – aký prínos, výhodu získalo publikum svojou účasťou, resp. čo im prinesú získané informácie. Výzva smerom k publiku, alebo k sebe, môže byť pozvánka na niečo. Poďakovanie. Pozdrav.

 

Počas prezentácie sa vyhýbame slovu „JA“.  Účastníci musia cítiť, že oni sú dôležití, prezentácia je o nich a pre nich.

 

ÁNO NIE
Tu vidíte… Ukážem vám…
Môžeme zistiť… Dokážem vám…
Je známe… Hovorím vám…

 

Štýl vyjadrovania prispôsobujeme poslucháčom. Do prezentácie nepatrí profesionalizmus (iba ak sa jedná o odborné publikum), slang, vulgarizmy, či nezrozumiteľné výrazy. Vety tvoríme krátke, najlepšie od 14-17 slov. Dobrou prípravou obmedzíme “výplnkové slová”, ako sú hm, teda, dobre, no, čiže,  ktorými si podvedome pomáhame, ak nám uniká myšlienka.

 

Verbálna a neverbálna komunikácia musí byť v súlade – ako prichádzam, držanie tela, gestikulácia, pohľad, hlas, úsmev. Čelo a pás má byť orientovaný k ľuďom. Ak používame prezentačné materiály, pomôcky, ktoré chceme dať účastníkom, rozdáme  ich ešte pred prezentáciou. Ak ich rozdávame počas prezentácie, nechajme ľudí, nech si ich pozrú a dajme im čas, aby sa s tým emočne stotožnili.Počas prezentácie buďme úprimní a majme na mysli dobro a spokojnosť našich poslucháčov. 

ar

 

K téme

FOAF.sk firmy - Hosp. výsledky, súvahy, výkazy, DLHY, vlastníci - Zistite TU

Najčítanejšie za 24 hodín

Z kategórie Marketing

Poradca podnikateľa a živnostníka

Prémiový obsah pre členov klubu Podnikam.sk

Zobraziť ďalšie články

Seriály na Podnikam.sk

Školenia, semináre, kurzy

BOZP - Bezpečnosť a ochrana zdravia pri práci
BOZP vo výrobe
Cash flow
Clo
Clo a logistika
Controlling
Dane a účtovníctvo
Doprava
Dotácie
DPH - Daň z pridanej hodnoty
DzP - Dane z príjmu
Enviro
Environmentalistika
Eurofondy
Finančné riadenie
IAS/IFRS
Industry 4.0
ISO
Komunikačné zručnosti
Koronavírus
Legislatíva a zákony
Legislatíva, zákony
Logistika
Manažérske zručnosti
Manažment
Marketing
Marketing a predaj
Marketingové zručnosti
Medzinárodné účtovné štandardy - IAS/IFRS, US GAAP
Medzinárodné účtovné štandardy (IAS/IFRS, US GAAP)
Medzinárodné zdaňovanie
Mzdy a odvody
Nehnuteľnosti
Osobný rozvoj
Ostatné dane
Personalistika
Počítačové zručnosti
Pohľadávky
Pracovné právo
Právo
Právo, Pracovné právo
Predaj
Riadenie
Riadenie firmy
Riadenie ľudských zdrojov
Samospráva
Školstvo
Školy
Smernice
Stavebníctvo
Účtovníctvo
Účtovníctvo a dane
Účtovníctvo verejnej správy
Verejná správa
Verejné obstarávanie-obstarávateľ
Verejné obstarávanie-uchádzač
Výroba
žiadny
Živnosť

marec

27mar9:30ChatGPT a Bard – využitie v biznise9:30 Udalosť usporiadaná: Verlag Dashöfer, s.r.o. Typ Udalosti:ŠkolenieOblasť školenia:Marketing

27mar9:30ChatGPT a Bard – využitie v biznise9:30 Udalosť usporiadaná: Verlag Dashöfer, s.r.o. Typ Udalosti:ŠkolenieOblasť školenia:Marketing

27mar9:30ChatGPT a Bard – využitie v biznise9:30 Udalosť usporiadaná: Verlag Dashöfer, s.r.o. Typ Udalosti:ŠkolenieOblasť školenia:Marketing

Zobraziť všetky školenia

Eshop Podnikam.sk

Prejsť do eshopu

Zoznam firiem B2B

Zobraziť všetky firmy
Copyright © iSicommerce s.r.o. Všetky práva vyhradené. Vyhradzujeme si právo udeľovať súhlas na rozmnožovanie, šírenie a na verejný prenos obsahu. Ochrana osobných údajov | Podmienky používania | Kontakt | GDPR - Nastavenie sukromia
X