- Podnikam.sk
- Články
- Inšpirácia
- 3 veľmi cenné líderské lekcie, ktoré poskytli prezidenstké voľby v USA
3 veľmi cenné líderské lekcie, ktoré poskytli prezidenstké voľby v USA
Mnohí ľudia po celom svete včera s napätím očakávali, ako dopadnú prezidentské voľby v Spojených štátoch amerických (USA). Niektorí pritom dúfali vo víťazstvo nežnejšieho pohlavia reprezentovaného Hillary Clintonovou, iní fandili tvrdému biznismenovi Donaldovi Trumpovi.
Predvolebný boj bol skutočne tvrdý a víťazne z neho vyšiel napokon republikánsky kandidát a známy veľkopodnikateľ Donald Trump. Čo však prispelo k jeho víťazstvu a čo sa pritom môžu naučiť bystrí lídri, si môžete pozrieť v nasledujúcich riadkoch.
Experti sa môžu mýliť
Už v minulosti sa v USA stalo, že predvolebné prieskumy favorizovali jedného z kandidátov a tieto sa napokon ukázali ako chybné. Niečo podobné sa teraz zopakovalo aj pri aktuálnej prezidentskej voľbe. Poradcovia Donalda Trumpa mu však už počas kampane radili, aby sa na publikované prieskumy nezameriaval a nebral ich do úvahy. A zrejme urobil dobre, keď toto odporučenie zobral do úvahy.
Autenticita ako najlepšie stratégia
Byť sám sebou sa vo svetle nedávnych výsledkov ukazuje ako vysoko úderná stratégia. Pri mnohých politikoch môžeme mať často dojem, že každé slovo, ktoré povedia, je starostlivo vybraté, aby dokreslilo príslušný obraz a oslovilo voličov. Túto stratégiu zvolila Hillary Clintonová. V porovnaní s tým, Trump používal stratégiu – „čo na mysli, to na jazyku“. A zdá sa, že práve táto voličov napokon oslovila. Jeho voliči pri tejto rétorike nadobudli dojem, že to, čo hovorí, si aj skutočne myslí. Ironicky tak nedostatok starostlivo zvolenej politickej reči oslovil široké masy.
Dobrý poslucháč má navrch
Jedna z najväčších lekcií pre lídrov znie aj takto: počúvajte ľudí. Aktuálne prezidentské voľby jasne ukázali, ze moderný svet so sociálnymi médiami sa mení. V súčanosti už nestačí ľuďom povedať, čo potrebujú, ba naopak, treba sa ich pýtať na to, čo sami chcú. Dôležité je počúvať ich názory a neustále s nimi komunikovať. Priestor na to existuje – sociálne médiá sú plné rôznych názorov a zdieľaní. A tak možno povedať, že postupne prišiel čas, aby ich lídri začali brať vážne a zaoberali sa nimi.
Vyštudovala Právnickú fakultu Univerzity Komenského v Bratislave. V praxi sa venuje copywritingu, prekladateľskej činnosti a korporátnemu právu.