Buďte správne informovaný! Získajte prémiový účet TU
Prihlásenie
Zakúpiť členstvo
Používate zastaralý prehliadač, stránka sa nemusí zobraziť správne, môže sa zobrazovať pomaly, alebo môžu nastať iné problémy pri prehliadaní stránky. Odporúčame Vám stiahnuť si nový prehliadač tu.
FOAF.sk - Aký má firma zisk? Kto ju vlastní? Kto má dlhy? Zistite TU

3 veľmi cenné líderské lekcie, ktoré poskytli prezidenstké voľby v USA

Inc.com
Inc.com
10. novembra 2016 Img_2614.jpg Zdroj Inc.com Tlačiť

Mnohí ľudia po celom svete včera s napätím očakávali, ako dopadnú prezidentské voľby v Spojených štátoch amerických (USA). Niektorí pritom dúfali vo víťazstvo nežnejšieho pohlavia reprezentovaného Hillary Clintonovou, iní fandili tvrdému biznismenovi Donaldovi Trumpovi.

Predvolebný boj bol skutočne tvrdý a víťazne z neho vyšiel napokon republikánsky kandidát a známy veľkopodnikateľ Donald Trump. Čo však prispelo k jeho víťazstvu a čo sa pritom môžu naučiť bystrí lídri, si môžete pozrieť v nasledujúcich riadkoch.

Experti sa môžu mýliť

Už v minulosti sa v USA stalo, že predvolebné prieskumy favorizovali jedného z kandidátov a tieto sa napokon ukázali ako chybné. Niečo podobné sa teraz zopakovalo aj pri aktuálnej prezidentskej voľbe. Poradcovia Donalda Trumpa mu však už počas kampane radili, aby sa na publikované prieskumy nezameriaval a nebral ich do úvahy. A zrejme urobil dobre, keď toto odporučenie zobral do úvahy.

Autenticita ako najlepšie stratégia

Byť sám sebou sa vo svetle nedávnych výsledkov ukazuje ako vysoko úderná stratégia. Pri mnohých politikoch môžeme mať často dojem, že každé slovo, ktoré povedia, je starostlivo vybraté, aby dokreslilo príslušný obraz a oslovilo voličov. Túto stratégiu zvolila Hillary Clintonová. V porovnaní s tým, Trump používal stratégiu – „čo na mysli, to na jazyku“. A zdá sa, že práve táto voličov napokon oslovila. Jeho voliči pri tejto rétorike nadobudli dojem, že to, čo hovorí, si aj skutočne myslí. Ironicky tak nedostatok starostlivo zvolenej politickej reči oslovil široké masy.

Dobrý poslucháč má navrch

Jedna z najväčších lekcií pre lídrov znie aj takto: počúvajte ľudí. Aktuálne prezidentské voľby jasne ukázali, ze moderný svet so sociálnymi médiami sa mení. V súčanosti už nestačí ľuďom povedať, čo potrebujú, ba naopak, treba sa ich pýtať na to, čo sami chcú. Dôležité je počúvať ich názory a neustále s nimi komunikovať. Priestor na to existuje – sociálne médiá sú plné rôznych názorov a zdieľaní. A tak možno povedať, že postupne prišiel čas, aby ich lídri začali brať vážne a zaoberali sa nimi.

Img_2614.jpg

Vyštudovala Právnickú fakultu Univerzity Komenského v Bratislave. Vo svojej praxi sa venuje oblasti korporátneho práva, copywritingu a prekladateľskej činnosti.

Odporúčané ebooky

K téme

FOAF.sk firmy - Hosp. výsledky, súvahy, výkazy, DLHY, vlastníci - Zistite TU

Témy

lekcietipyUSAvedenievoľby

Najčítanejšie za 24 hodín

Z kategórie Inšpirácia

Poradca podnikateľa a živnostníka

Prémiový obsah pre členov klubu Podnikam.sk

Zobraziť ďalšie články

Seriály na Podnikam.sk

Školenia, semináre, kurzy

BOZP - Bezpečnosť a ochrana zdravia pri práci
BOZP vo výrobe
Cash flow
Clo
Clo a logistika
Controlling
Dane a účtovníctvo
Doprava
Dotácie
DPH - Daň z pridanej hodnoty
DzP - Dane z príjmu
Enviro
Environmentalistika
Eurofondy
Finančné riadenie
IAS/IFRS
Industry 4.0
ISO
Komunikačné zručnosti
Koronavírus
Legislatíva a zákony
Legislatíva, zákony
Logistika
Manažérske zručnosti
Manažment
Marketing
Marketing a predaj
Marketingové zručnosti
Medzinárodné účtovné štandardy - IAS/IFRS, US GAAP
Medzinárodné účtovné štandardy (IAS/IFRS, US GAAP)
Medzinárodné zdaňovanie
Mzdy a odvody
Nehnuteľnosti
Osobný rozvoj
Ostatné dane
Personalistika
Počítačové zručnosti
Pohľadávky
Pracovné právo
Právo
Právo, Pracovné právo
Predaj
Riadenie
Riadenie firmy
Riadenie ľudských zdrojov
Samospráva
Školstvo
Školy
Smernice
Stavebníctvo
Účtovníctvo
Účtovníctvo a dane
Účtovníctvo verejnej správy
Verejná správa
Verejné obstarávanie-obstarávateľ
Verejné obstarávanie-uchádzač
Výroba
žiadny
Živnosť

marec

27mar9:30ChatGPT a Bard – využitie v biznise9:30 Udalosť usporiadaná: Verlag Dashöfer, s.r.o. Typ Udalosti:ŠkolenieOblasť školenia:Marketing

27mar9:30ChatGPT a Bard – využitie v biznise9:30 Udalosť usporiadaná: Verlag Dashöfer, s.r.o. Typ Udalosti:ŠkolenieOblasť školenia:Marketing

27mar9:30ChatGPT a Bard – využitie v biznise9:30 Udalosť usporiadaná: Verlag Dashöfer, s.r.o. Typ Udalosti:ŠkolenieOblasť školenia:Marketing

Zobraziť všetky školenia

Eshop Podnikam.sk

Prejsť do eshopu

Zoznam firiem B2B

Zobraziť všetky firmy
Copyright © iSicommerce s.r.o. Všetky práva vyhradené. Vyhradzujeme si právo udeľovať súhlas na rozmnožovanie, šírenie a na verejný prenos obsahu. Ochrana osobných údajov | Podmienky používania | Kontakt | GDPR - Nastavenie sukromia
X