Živnostenské skúšky – lektor
V dnešnej časti seriálu Ako zvládnuť živnostenské skúšky si bližšie priblížime, aké znalosti a prax sú potrebné pre zvládnutie živnostenských skúšok v prípade povolania – lektor. Ak totižto chcete prevádzkovať viazanú živnosť, musíte spĺňať podmienku odbornej spôsobilosti. Tú vám musí podľa zákona overiť inštitúcia s oprávnením. Po úspešnom absolvovaní získa absolvent osvedčenie o úplnej kvalifikácii. Na jeho základe môže požiadať o vydanie živnostenského oprávnenia.
Živnostenský zákon nájdete v tu. Živnostenský register sa nachádza tu.
-
Ako založiť živnosť
19,90€ Pridať do košíkaAk si kúpite ročné predplatné v klube Podnikam.sk, tak VŠETKY E-BOOKY vrátane tohto môžete mať zdarma! Pre viac infomácií kliknite sem
V prémiovej časti vám ponúkame:
- vysvetlenie, čo musí lektor vedieť,
- na čo sú zamerané skúšky z pohľadu teórie,
- na čo sú zamerané skúšky z pohľadu praxe.
Má vedieť
- teoretické základy vzdelávania dospelých (terminológia, teoretické východiská, legislatíva),
- charakteristiky a profesijné kompetencie lektora,
- špecifiká učenia sa dospelých, bariéry vo vzdelávaní dospelých,
- analýzu vzdelávacích potrieb a stanovenie cieľov,
- stanovenie obsahu,
- metódy a formy vzdelávania,
- diagnostikovanie a hodnotenie vo vzdelávaní dospelých,
- komunikáciu vo vzdelávaní dospelých,
- moderné technológie vo vzdelávaní dospelých.
Má ovládať
Osvojenie si praktických lektorských zručností z oblasti:
- projektovania vzdelávania,
- používania jednotlivých metód vzdelávania dospelých,
- diagnostikovania vo vzdelávaní, využívania metód hodnotenia,
- prezentačných a komunikačných zručností,
- samostatné lektorské vystupovanie.
Skúšky
Teória
Predmetom hodnotenia záverečného testu je miera osvojenia si poznatkov z tematických okruhov:
- teoretické východiská vzdelávania a učenia sa dospelých (základy andragogiky),
- základné pojmy,
- legislatíva vzdelávania dospelých,
- špecifiká učenia sa dospelých,
- motivácia vo vzdelávaní a učení sa dospelých,
- bariéry vo vzdelávaní dospelých,
- poznávanie a diagnostika skupiny účastníkov a jednotlivca (základné diagnostické metódy, vstupné interview, vstupný dotazník),
- systémový prístup ku vzdelávaniu dospelých,
- analýza a identifikácia vzdelávacích potrieb,
- stanovenie vzdelávacích cieľov,
- stanovenie obsahu,
- metódy vzdelávania,
- formy vzdelávania,
- diagnostika a hodnotenie vo vzdelávaní dospelých,
- druhy diagnóz,
- metódy diagnostikovania a hodnotenia,
- komunikácia vo vzdelávaní dospelých,
- slovná a bezslovná komunikácia,
- osobnosť lektora,
- kompetencie lektora,
- kultúra správania a vystupovania,
- moderné technológie vo vzdelávaní dospelých.
Prax
Predmetom a kritériom hodnotenia samostatného lektorského vystúpenia je miera uplatnenia poznatkov z oblasti teórie vzdelávania dospelých. Uplatnenie praktických výukových, prezentačných a komunikačných zručností.
Podrobnosti o skúškach