Prečo vysoká škola nestačí na získanie dobrého miesta
BRATISLAVA 4. novembra (Podnikam.sk) – Na slovenských vysokých školách každoročne získajú titul desiatky tisíc ľudí, konkurencia je teda medzi uchádzačmi o prácu obrovská. S rastúcim počtom absolventov je omnoho ťažšie sa presadiť a ponúknuť niečo viac. Jednou z možností, ako zlepšiť svoje postavenie na trhu práce, je získať titul MBA. Slovenskí aj zahraniční zamestnávatelia na titul počujú a nabité vedomosti sa hodia aj na rozbehnutie vlastného podnikania.
V čom je štúdium MBA iné?
“ Lektori sú veľmi často ľudia z praxe pôsobiaci na vysokých manažérskych postoch. Výklad teda nie je založený na teoretických poučkách, ale naopak vychádza priamo z reálnych prípadov. Vďaka tomu sú nabité vedomosti aktuálne a ľahko aplikovateľné,“ približuje hlavnú výhodu Ing. Bc. Vlasta Váchová, riaditeľka Cambridge Business School – školy špecializujúcej sa na štúdium MBA.
Štúdium MBA sa líši tiež formou vyučovania. V prípade Cambridge Business School trvá jeden rok a je rozdelené do dvoch semestrov po piatich tematických moduloch. Výstupom po každom module je seminárna práca a na konci roka sa odovzdáva záverečná práca, ktorej úspešná obhajoba je podmienkou pre získanie titulu MBA. Kombinovaná forma štúdia prináša značnú časovú flexibilitu. Praktické semináre s lektorom sú za celý rok štyri a prebiehajú vždy v sobotu. Ďalšia časť štúdia je realizovaná formou sebavzdelávania z poskytnutých materiálov, čo účastníkom dovoľuje individuálne rozvrhnutie štúdia podľa vlastných časových možností. Cambridge Business School však ponúka pre svojich študentov celú radu zaujímavých aktivít aj nad rámec štúdia, ako sú odborné prednášky a semináre alebo stretávanie sa so známymi osobnosťami.
Aké programy MBA sa môžu študovať?
Ponuka sa u jednotlivých škôl líši. Na Cambridge Business School je možnosť si vyberať z 12 programov, ktoré personálne zaisťuje viac než 50 špičkových lektorov. Medzi najobľúbenejšie MBA programy patrí Management Soft Skills, ktorý sa sústredí na zlepšenie mäkkých zručností u členov stredného a vyššieho managementu, ako aj u všetkých ďalších pracovníkov, ktorí pri svojej práci potrebujú znalosti efektívnej komunikácie. Študenti programu sa zoznámia s problematikou osobného rozvoja a koučingu, prejdú školením komunikácie a prezentácie, zamerajú sa na efektívne sebariadenie, time-management a naučia sa zásadám leadershipu.
Naozaj sa to vyplatí?
Štúdium nie je lacnou záležitosťou, ale pri voľbe kvalitnej školy sa investícia vyplatí. Ako sa taká škola spozná? „Základom je zistiť si, kto na danej škole učí. Špičkový lektorský kolektív tvorený odborníkmi z praxe je zárukou kvalitného vzdelania, ktorého sa študentom manažérskych programov dostane,“ vysvetľuje Váchová.
Pozitívny prínos, ktorý so sebou prináša titul MBA dobre ilustrujú prevedené výskumy. Je preukázané, že 85 % absolventov štúdia MBA potvrdzuje návratnosť vloženej investície do dvoch rokov od ukončenia štúdia. Taktiež podľa výskumov vyplýva, že absolventi MBA majú až o 30 % vyššiu mzdu.
Inzercia