- Podnikam.sk
- Články
- Relax
- Hackeri, ktorí sa zviditeľnili ovládnutím moderného Jeepu, majú nový job. Zamestnal ich Uber
Hackeri, ktorí sa zviditeľnili ovládnutím moderného Jeepu, majú nový job. Zamestnal ich Uber
Hacknutie Jeepu Cherokee bolo najzávažnejšou udalosťou, týkajúcou sa hackovania áut, v poslednom čase. Teraz začali chlapíci (Charlie Miller a Chris Valasek), ktorí sú za tento čin zodpovední a ktorí tak odkryli závažnú bezpečnostnú zraniteľnosť áut spoločnosti Fiat Chrysler (FCA), pracovať pre Uber.
Mapovacia technológia je pre vývoj samoriadiacich áut absolútne zásadná
Inžinier z Centra progresívnych technológií (Advanced Technologies Center) spoločnosti Uber v Pittsburghu na svojom Twitteri oznámil, že Miller a Valasek sa pripájajú k tamojšiemu tímu.
Prišlo k tomu len dva dni po tom, čo spoločnosť ohlásila partnerstvo s Arizonskou univerzitou, partnerstvo, ktorého podstatou by mala byť spolupráca na vývoji technológie autonómnych áut.
Miller, ktorý predtým pracoval pre Twitter, a Valasek, ktorý pracoval v IOActive, objavili zraniteľnosť áut, vybavených Uconnect infotainment systémom spoločnosti FCA, ktorý umožnil prevzatie kontroly nad vozidlom na diaľku. Títo dvaja hackeri to demonštrovali na Jeepe Cherokee z roku 2014, ktorý riadil reportér magazínu Wired.
Po tejto „akcii“, o ktorú sa reportér, samozrejme, podelil, vydala FCA nariadenie, v ktorom vyzvala majiteľov 1,4 milióna vozidiel, vybavených službou Uconnect, aby si cez USB port nainštalovali bezpečnostnú „záplatu“. Bol to pritom prvý prípad svojho druhu.
Nešlo však o jediný prípad hacknutia automobilov v nedávnom období (niektoré z nich boli predstavené aj na bezpečnostných konferenciách Black Hat a DefCon).
Bol to jeden z prípadov hackovania áut, ktoré boli spomínané na konferencii o bezpečnosti DefCon. Hoci zraniteľnosti vozidiel z dielne spoločností Tesla a GM bola venovaná nejaká tá pozornosť, práve hack dvojice Miller – Valasek bol najvýznamnejší.
V prípadoch Tesly a GM potrebovali hackeri fyzické spojenie, aby mohli získať kontrolu nad funkciami vozidla, zatiaľ čo Miller a Valasek dokázali auto hacknúť aj na diaľku.
Uber už urobil niekoľko krokov, ktoré dokazujú, že spoločnosť má v úmysle pracovať na samoriadiacom aute vrátane spolupráce s Arizonskou univerzitou a nového výskumného centra v Pittsburghu. Spoločnosť nedávno získala mapovací startup deCarta a časť Bing Maps spoločnosti Microsoft. Podľa informácií, ktoré sa objavili sa Uber tiež pokúsil získať mapovaciu divíziu Nokie. Tá však bola predaná konzorciu nemeckých výrobcov automobilov.
Vari netreba dodávať, že mapovacia technológia je pre vývoj samoriadiacich áut absolútne zásadná.
Nie je síce jasné, prečo presne Uber Millera a Valaseka najal – obaja hackeri i sama spoločnosť to odmietli komentovať –, nie je však príliš zložité pospájať si pomyselné bodky, špeciálne s ohľadom na to, že hackeri boli najatí ako dvojica, obaja naraz.
Aj tieto novinky len potvrdzujú, že konkurenčný boj a rivalita vo veci konštruovania samoriadiacich automobilov získava neuveriteľný náboj.