V nedávnom článku Reklamné predmety pod drobnohľadom sme sa venovali tomu, aké reklamné predmety sú „in“, aké parametre oceňujú používatelia reklamných predmetov a pripomenuli si ich daňovú uznateľnosť.
Dnes sa dozviete, že firemné darčeky majú dlhodobé reklamné pôsobenie, detailne rozoberieme kritériá, podľa ktorých reklamné predmety vyberať a priblížime si aj detaily ich brandingu.
Firma stále na očiach klientov
Reklamné predmety dokážu za pomerne nízku cenu reprezentovať spoločnosť. Môžu nimi byť rôzne drobnosti označené logom alebo sloganom firmy. Ak ich vaši zákazníci, zamestnanci alebo obchodní partneri používajú denno-denne v bežnom živote, „v mysli a v oku“ majú vašu spoločnosť.
Reklamné produkty sú silným marketingovým nástrojom podporujúcim budovanie firemnej značky. Ich význam oceníte najmä, ak ste malá rozvíjajúca sa spoločnosť. Prostredníctvom reklamných predmetov môžete:
- získať nových klientov
- zvýšiť predaj
- ovplyvňovať a budovať lojalitu verejnosti
- zlepšiť vzťahy so zákazníkmi
- motivovať klientov ku kúpe
- prilákať zákazníkov k opakovanej kúpe
- odlíšiť obchodné meno alebo značku od konkurencie
- vytvoriť dobrú reputáciu
- povzbudiť inovácie
- osláviť, pripomenúť výročia a špeciálne udalosti vašej firmy
- budovať firemnú identitu
- motivovať a odmeňovať zamestnancov
- budovať imidž vašej firmy
Obrázok graficky znázorňuje výsledky odpovedí na otázku: Ako dlho používate reklamné predmety? Prieskum bol realizovaný
nezávislým združením zaoberajúcim sa podnikaním v oblasti reklamy (úplný názov spolku: GWW Gesamtverband der
Werbeartikel-Wirtschaft e.V. Düsseldorf) na vzorke 2002 respondentov v období od 27.07.2011 do 12.08.2011 formou
online dotazníka. Kompletná štúdia s názvom „Werbewirkung von Werbeartikeln“ je zverejnená na internetovej
stránke zväzu (www.gww.de). Zdroj údajov: www.gww.de.
Ako by ste mali vyberať reklamné predmety?
Súčasný trh ponúka široký sortiment reklamných predmetov v rôznych cenových hladinách – kalendáre, diáre, dáždniky, šiltovky, kľúčenky, atď… . Ktoré z nich sa najviac hodia pre vaše podnikanie? Zorientovať sa v ponuke vôbec nie je to jednoduché. Vyberajte originálne kúsky so štipkou individuality, jedinečnosti a kreativity. Odlíšite sa od konkurencie. Zohľadnite pritom také aspekty ako originalita, praktickosť, adresnosť, trendovosť a tematická súvislosť.
Kritériá na výber reklamných predmetov
Rozdávajte také reklamné predmety, ktoré obdarovaných potešia a využijú ich v každodennom živote. Zabránite tomu, aby propagačný predmet skončil v koši alebo v zásuvke príjemcu. Otázky v nižšie uvedenej tabuľke uľahčia vašu orientáciu pri ich výbere. Získate bližšiu predstavu o tom, aké výrobky sú vhodné pre vaše podnikanie.
Viete na aký účel chcete reklamné predmety použiť?
Vyberajte podľa účelu ich ďalšieho použitia. Máme pre vás niekoľko tipov na prezentačné darčeky:
Nezabudnite na branding
Stretli ste sa už s týmto pojmom? Podľa doslovného prekladu z angličtiny ide o značkovanie alebo ciachovanie. V praxi tento termín znamená proces označenia reklamných predmetov logom, sloganom spoločnosti alebo jej kontaktnými údajmi. Pomocou brandingu sa akékoľvek „bežné“ vecičky stanú práve reklamnými predmetmi, teda nositeľmi firemného posolstva.
Tento termín však zároveň zahŕňa aj technológiu potlače. Reklamné agentúry v súčasnosti ponúkajú rôzne metódy brandingu. Medzi najčastejšie spôsoby umiestnenia loga na reklamné predmety patria:
Koľko zaplatíte za potlač?
V zásade možno povedať, že cena je závislá jednak od použitej technológie, ako aj od množstva produktov určených k potlači. Pri niektorých materiáloch, napríklad pri textile, koži či plaste, je možné vybrať si z viacerých metód. Napríklad na tričko sa hodí sieťotlač, transfer aj výšivka. Dôležité je zvoliť správnu technológiu pre konkrétny motív. Cenu za potlač určuje aj počet farieb v tlačenom obrázku a veľkosťou potlače.
Dúfame, že vám naše rady rozhodovanie uľahčia. Pri výbere kvalitných reklamných predmetov, ktoré urobia radosť všetkým vašim klientom, želáme šťastnú ruku.
Autori a zdroj: Vladislav Klajban, výkonný riaditeľ Anatex, s.r.o., Podnikam.SK, DJ