Buďte správne informovaný! Získajte prémiový účet TU
Prihlásenie
Zakúpiť členstvo
Používate zastaralý prehliadač, stránka sa nemusí zobraziť správne, môže sa zobrazovať pomaly, alebo môžu nastať iné problémy pri prehliadaní stránky. Odporúčame Vám stiahnuť si nový prehliadač tu.
FOAF.sk - Aký má firma zisk? Kto ju vlastní? Kto má dlhy? Zistite TU

Vediete porady úspešne? Naučte sa pár zásad, aby neboli nudné

Vedenie porád
Fotobanka Pixmac
20. augusta 2012 Tlačiť

Približne jednu tretinu pracovného života trávime na poradách. Často ich pokladáme za plytvanie časom. Podľa prieskumov odborníkov viac ako 50 % rokovaní je neúčinných. Efektívna porada je viac ako len účasť všetkých  pozvaných. Ako viesť poradu správne, ako sa na ňu pripraviť a čo urobiť po jej skončení, si povieme podrobnejšie.

Zvážte potrebu porady

Je schôdza naozaj nevyhnutná? V istých situáciách porada vôbec nie sú potrebná.  Ak napríklad chcete niektorým  kolegom zdeliť určité údaje, stačí poslať email. Zasadnutie zorganizujte, ak prosté zdelenie informácii nestačí. Ak potrebujete od kolegov spätnú väzbu alebo skupinovú zhodu názorov, je praktickejšie komunikovať tvárou tvár.   

Príprava na rokovanie

Kľúč úspešného rokovania spočíva v dobrej príprave. V prvom kroku preto:

  • Definujte ciele porady.
  • Spíšte zoznam účastníkov.
  • Vyhotovte program rokovania.  Emailom ho vopred rozpošlite všetkým pozvaným. Vymedzíte tým  zasadaniu štruktúru a uistíte sa, že každý účastník  bude na rokovanie dostatočne pripravený.

 

Nevyhnutný je program rokovania

  • Na rokovanie si vopred vymedzte časový rozsah, napríklad jednu hodinu. Časový limit porady zabezpečí jej výsledkovo orientovaný priebeh. Účastníci ho budú rešpektovať. Zohľadnenie vopred stanoveného časovému plánu rokovania vám nedovolí odbočiť od témy.

 

Priebeh porady

  • V úvode zasadnutia všetkých požiadajte, aby vypli svoje mobilné telefóny, tablety, smartfóny, a iné zariadenia, ktoré by narušili jeho priebeh.
  • Upozornite pozvaných, aby od témy neodbočovali.
  • Pridŕžajte sa programu porady.
  • V priebehu jednania sa postarajte o to, aby každý účastník dostal slovo. Každého vyzvite o vyjadrenie sa, avšak nedovoľte žiadnej osobe dominovať v diskusii.
  • Podstatou porady je nájdenie skupinového rozhodnutia. Preto sa zamerajte na nájdenie spoločného riešenia a prijatie súhlasného záveru.
  • Cieľom diskusie nech je vyvodenie opatrení a dôsledkov.
  • Ako moderátor debaty máte zároveň bezprostrednú zodpovednosť za ich aplikáciu.
  • Všetky body diskusie zachyťte v programe rokovania.
  • Zapisujte si témy, ktoré neboli predmetom porady s tým, že tieto budú náplňou ďalších porád

 

Záver porady

  • Na konci zasadnutia si opakovane narýchlo prejdite výsledky rokovania a prijaté opatrenia.
  • Účastníkom poďakujte za čas a vynaložené úsilie.
  • Požiadajte prítomných, aby sa vyjadrili, či schôdzu pokladajú za užitočnú. Koštruktívna kritika vám môže pomôcť viesť jednania v budúcnosti lepšie.

 

Po porade

  • Opatrenia z rokovania zašlite zúčastneným emailom do 24 hodín. Pripomeniete im tak vzniknuté povinnosti a úlohy.
  • V zázname z porady sa tiež zmieňte o témach, ktoré síce boli spomenuté, avšak neboli prerokované. Mohli by sa stať náplňou nasledujúcich debát. 

dj

K téme

FOAF.sk firmy - Hosp. výsledky, súvahy, výkazy, DLHY, vlastníci - Zistite TU

Najčítanejšie za 24 hodín

Z kategórie Motivácia zamestnancov

Poradca podnikateľa a živnostníka

Prémiový obsah pre členov klubu Podnikam.sk

Zobraziť ďalšie články

Seriály na Podnikam.sk

Školenia, semináre, kurzy

BOZP - Bezpečnosť a ochrana zdravia pri práci
BOZP vo výrobe
Cash flow
Clo
Clo a logistika
Controlling
Dane a účtovníctvo
Doprava
Dotácie
DPH - Daň z pridanej hodnoty
DzP - Dane z príjmu
Enviro
Environmentalistika
Eurofondy
Finančné riadenie
IAS/IFRS
Koronavírus
Legislatíva a zákony
Legislatíva, zákony
Logistika
Manažérske zručnosti
Manažment
Marketing
Marketing a predaj
Medzinárodné účtovné štandardy - IAS/IFRS, US GAAP
Medzinárodné účtovné štandardy (IAS/IFRS, US GAAP)
Medzinárodné zdaňovanie
Mzdy a odvody
Nehnuteľnosti
Osobný rozvoj
Ostatné dane
Personalistika
Pohľadávky
Pracovné právo
Právo
Právo a manažment
Právo, Pracovné právo
Predaj
Riadenie
Riadenie firmy
Riadenie ľudských zdrojov
Samospráva
Školstvo
Školy
Smernice
Stavebníctvo
Účtovníctvo
Účtovníctvo a dane
Účtovníctvo verejnej správy
Umelá inteligencia
Verejná správa
Verejné obstarávanie-obstarávateľ
Verejné obstarávanie-uchádzač
Výroba
žiadny
Živnosť

november

22nov8:30Produktový manažment8:30 Udalosť usporiadaná: Verlag Dashöfer, s.r.o. Typ Udalosti:ŠkolenieOblasť školenia:Marketing

22nov8:30Produktový manažment8:30 Udalosť usporiadaná: Verlag Dashöfer, s.r.o. Typ Udalosti:ŠkolenieOblasť školenia:Marketing

25nov8:30Diskriminácia a konflikty na pracovisku (mobbing, bossing, staffing) – právny a psychologický pohľad8:30 Udalosť usporiadaná: Verlag Dashöfer, s.r.o. Typ Udalosti:ŠkolenieOblasť školenia:Pracovné právo

Zobraziť všetky školenia

Eshop Podnikam.sk

Prejsť do eshopu

Zoznam firiem B2B

Zobraziť všetky firmy
Copyright © iSicommerce s.r.o. Všetky práva vyhradené. Vyhradzujeme si právo udeľovať súhlas na rozmnožovanie, šírenie a na verejný prenos obsahu. Ochrana osobných údajov | Podmienky používania | Kontakt | GDPR - Nastavenie sukromia
X