- Podnikam.sk
- Články
- Účtovníctvo
- Registračné pokladne
- V akej lehote je servisná organizácia upraviť pokladnicu na nové podmienky?
V akej lehote je servisná organizácia upraviť pokladnicu na nové podmienky?
Otázka: Je zákonom o ERP ustanovená lehota, v akej musí servisná organizácia od požiadania podnikateľa, upraviť pokladnicu na nové podmienky a uviesť pokladnicu do prevádzky?
Podmienky používania elektronickej registračnej pokladnice na evidenciu tržieb na území Slovenskej republiky upravuje zákon č. 289/2008 Z. z. o používaní elektronickej registračnej pokladnice a o zmene a doplnení zákona č. 511/1992 Zb. o správe daní a poplatkov a o zmenách v sústave územných finančných orgánov v znení neskorších predpisov (ďalej len zákon o ERP).
Zákon o ERP neustanovuje servisnej organizácii lehotu na vykonanie úpravy elektronickej registračnej pokladnice na podmienky ustanovené cit. zákonom, t. j. na jej fiskalizáciu a následne jej uvedenie do prevádzky. Táto lehota je vo výlučnej kompetencii servisnej organizácie a závisí od jej kapacitných možností.
Zdroj: Ministerstvo financií SR
dj