Buďte správne informovaný! Získajte prémiový účet TU
Prihlásenie
Zakúpiť členstvo
Používate zastaralý prehliadač, stránka sa nemusí zobraziť správne, môže sa zobrazovať pomaly, alebo môžu nastať iné problémy pri prehliadaní stránky. Odporúčame Vám stiahnuť si nový prehliadač tu.
FOAF.sk - Aký má firma zisk? Kto ju vlastní? Kto má dlhy? Zistite TU

Audit distribúcie a logistiky (otestujte sa)

Audit distribúcie a logistiky
Fotobanka Pixmac
21. decembra 2011 Tlačiť

Distribúcia je v dnešnej dobe ďalšou nevyhnutnou podmienkou úspechu. Zákazníci sú čoraz náročnejší. Okrem ceny a kvality tovaru ovplyvňuje vo veľkej miere nákupné správanie aj dostupnosť resp. rýchlosť dodania tovaru. Podobne je to aj s oblasťou služieb.

 

Audit distribúcie a logistiky

1. Má podnik vypracovanú správnu politiku distribúcie a logistiky?A) Nie. Spoliehame sa výlučne na dodávateľov.B) Áno. Dôkladne analyzujeme ekonomiku rôznych možností, ktoré máme.C) Naša distribučná politika je plne integrovaná s našou marketingovou stratégiou s ekonomickým vynakladaním nákladov na distribučnú cestu a s plným vedomím toho, aké sú očakávania a potreby našich zákazníkov.2. Účinnosť distribučného systému je do veľkej miery odrazom toho, akým spôsobom je riadený. Akým spôsobom je riadený distribučný systém?A) V našej obchodnej firme nikto nemá celkovú zodpovednosť za distribučný systém a logistiku.B) Za distribučný systém v obchodnom reťazci zodpovedá určená osoba, ale snaží sa pracovať izolovane od marketingu.C) Distribučný systém a logistika sú riadené integrovane so zvyšnou časťou marketingového mixu.3. Akým spôsobom sú vyberané distribučné cesty?A) Prevažne ľubovoľným spôsobom. Systém sa vyvíja v priebehu rokov.B) Vyberáme ju na základe dobrých vzťahov s dodávateľmi.C) Výber vychádza z analýzy vybraných trhov a z preferencie zákazníkov v jednotlivých segmentoch.4. Aké kritéria využívate pri výbere marketingových sprostredkovateľov?A) Skôr obecné založené na ponúknutej cene.B) Založené na kvantitatívnych údajoch o firme, zamestnancoch a umiestnení.C) Na základe kvantitatívnych informácií a kvalitatívnych kritérií, ktoré odrážajú zlučiteľnosť s našimi zámermi a možnosť dobrej spolupráce.5. Má Váš podnik vypracované vzory a normy účinnosti pre sprostredkovateľov?A) Nie. Jednoducho dúfame, že splnia povinnosti.B) Áno. Stanovujeme im vzory.C) Diskutujeme s nimi o stanovených vzoroch. Tieto vzory zodpovedajú analýze trhu. Sledujeme účinnosť a poskytujeme podporu v prípade potreby.6. Snaží sa vaša podnik porovnávať spôsob prepravy a unifikácie s hlavnými konkurentmi?A) Nie. To, čo robí konkurencia, je jej vec.B) Nárazovo a nie príliš do hĺbky.C) Podnik stále sleduje činnosť konkurencie a zameriava sa na ponúkanie najlepších a najprijateľnejších služieb a tovaru pre zákazníkov.

7. Je podnikový systém zásobovania a prepravy zlučiteľný s prijímacím systémom zákazníka?A) Nie je. To nepovažujeme za náš problém.B) Tieto systémy sú nezlučiteľné.C) Presvedčili sme sa, že tieto systémy sú dobre zlúčiteľné v mnohých aspektoch.8. Ako podnik posudzuje úroveň svojich zásob a akým spôsobom ich riadi?A) Všetko, čo objednávame, ide do skladu.B) Zásoby sú riadené podľa toho, koľko priestoru máme k dispozícii alebo podľa celkových nákladov.C) Spôsob riadenia zásob je prevádzaný s ohľadom na zabezpečenie stanovenej úrovne služieb pre zákazníkov.9. Akým spôsobom podnik rieši sťažnosti na zásobovanie, nedostatok tovarov alebo poškodenie pri transporte?A) Každú sťažnosť riešime čo najlepším spôsobom a okamžite.B) Sťažnosti sú analyzované a riešené systematickým spôsobom.C) Na riešenie sťažností máme vypracovaný systém, ktorý zaisťuje, že sa už obdobná sťažnosť nikdy neobjaví. Snažíme sa dosiahnuť to, aby sme nemali žiadne sťažnosti.10. Používa podnik nejaký spôsob merania alebo obdobnú metódu hodnotenia kvality jednotlivých zložiek služieb poskytovaných zákazníkom?A) Nie. Nepoznáme žiadny takýto systém.B) Snažíme sa zisťovať oblasti, v ktorých máme nedostatky, ale realizujeme to nesystematicky.C) Priebežne sledujeme a zisťujeme oblasti služieb, ktoré sú pre zákazníka najvýhodnejšie a začleňujeme ich do našej stratégie poskytovaných služieb. 

Vyhodnotenie

Odpoveď A = 0 bodovOdpoveď B = 1 bodOdpoveď C = 2 body 

Dosiahnutý počet bodov

0 – 4 bodov, firma v oblasti distribúcie a logistiky nevyužíva dostatočne marketingové prostriedky, nástroje a postupy5 – 9 bodov, firma sa správa marketingovo, no je potrebné rozvíjať v danej oblasti viac marketingové postupy10 – 14 bodov, firma pristupuje k danej oblasti zodpovedne a zdokonaľuje svoju marketingovú činnosť aj v oblasti distribúcie a logistiky15 – 20 bodov, firma je čo sa týka distribúcie marketingovo orientovaná

Zdroj: KOTLER, P.: Marketing podle Kotlere. Praha: Management press, 2000

lm

K téme

FOAF.sk firmy - Hosp. výsledky, súvahy, výkazy, DLHY, vlastníci - Zistite TU

Najčítanejšie za 24 hodín

Z kategórie Marketing

Poradca podnikateľa a živnostníka

Prémiový obsah pre členov klubu Podnikam.sk

Zobraziť ďalšie články

Seriály na Podnikam.sk

Školenia, semináre, kurzy

BOZP - Bezpečnosť a ochrana zdravia pri práci
BOZP vo výrobe
Cash flow
Clo
Clo a logistika
Controlling
Dane a účtovníctvo
Doprava
Dotácie
DPH - Daň z pridanej hodnoty
DzP - Dane z príjmu
Enviro
Environmentalistika
Eurofondy
Finančné riadenie
IAS/IFRS
Koronavírus
Legislatíva a zákony
Legislatíva, zákony
Logistika
Manažérske zručnosti
Manažment
Marketing
Marketing a predaj
Medzinárodné účtovné štandardy - IAS/IFRS, US GAAP
Medzinárodné účtovné štandardy (IAS/IFRS, US GAAP)
Medzinárodné zdaňovanie
Mzdy a odvody
Nehnuteľnosti
Osobný rozvoj
Ostatné dane
Personalistika
Pohľadávky
Pracovné právo
Právo
Právo a manažment
Právo, Pracovné právo
Predaj
Riadenie
Riadenie firmy
Riadenie ľudských zdrojov
Samospráva
Školstvo
Školy
Smernice
Stavebníctvo
Účtovníctvo
Účtovníctvo a dane
Účtovníctvo verejnej správy
Umelá inteligencia
Verejná správa
Verejné obstarávanie-obstarávateľ
Verejné obstarávanie-uchádzač
Výroba
žiadny
Živnosť

december

08jan8:30Uhlíkové clo – CBAM8:30 Udalosť usporiadaná: Verlag Dashöfer, s.r.o. Typ Udalosti:ŠkolenieOblasť školenia:Clo

08jan8:30Uhlíkové clo – CBAM8:30 Udalosť usporiadaná: Verlag Dashöfer, s.r.o. Typ Udalosti:ŠkolenieOblasť školenia:Clo

08jan8:30Zákon o štátnej službe v praxi a zmeny súvisiace so zriadením centrálneho informačného systému – účinné od 1.6.20248:30 Udalosť usporiadaná: Verlag Dashöfer, s.r.o. Typ Udalosti:ŠkolenieOblasť školenia:Samospráva

Zobraziť všetky školenia

Eshop Podnikam.sk

Prejsť do eshopu

Zoznam firiem B2B

Zobraziť všetky firmy
Copyright © iSicommerce s.r.o. Všetky práva vyhradené. Vyhradzujeme si právo udeľovať súhlas na rozmnožovanie, šírenie a na verejný prenos obsahu. Ochrana osobných údajov | Podmienky používania | Kontakt | GDPR - Nastavenie sukromia
X