Vitamíny životne dôležité pre váš marketing
Veľakrát sme počuli, že vitamíny sú základom vyváženej stravy. Ale pamätáme pri tvorbe marketingových kampaní na správny a pravidelný príjem „marketingových vitamínov?“
Vitamín A – automation – automatizácia
Automatizácia a technológie nám napomáhajú využívať marketingové zdroje a dáta efektívnejšie. Automatizácia urýchľuje a napomáha získavať čo najviac relevantných informácií v rámci spätnej väzby od zákazníkov, aktualizovať príspevky na sociálnych sieťach, vytvárať e-maily, vypracovať rozpočty na kampane, automatizovať dáta a pod.
Vitamín B – Beacon technology
Aký je princíp fungovania Beacon vitamínu? Stiahneme si príslušnú mobilnú aplikáciu. Vojdeme do kamenného obchodu. Sme automaticky identifikovaní (pomocou bluetooth) a obdržíme notifikačnú informáciu do telefónu. Môžeme si prečítať aktuálnu obchodnú ponuku o tovare, o ktorý by sme mohli mať záujem. Podstata? Systém sa automaticky dokáže naučiť, čo máme radi a aké informácie chceme získavať. V čom spočíva efektivita z pohľadu užívateľa? Pri nákupoch si už nebudeme musieť obzerať tovar, ktorý nás nezaujíma.
Vitamín C – Content – obsah
Pri tvorbe vhodného marketingového obsahu pamätajme na niekoľko zásadných pravidiel. Snažme sa mať zvýraznenú štruktúru obsahu. Prihliadnime na dôležité informácie. Vžime sa do vnímania čitateľov, pozerajme sa na obsah ich očami. Nepíšme fakty, ale skôr príbehy, sú pre čitateľov pútavejšie. Zapojme klientov do nášho príbehu. Dajme im možnosť reagovať. Skúsme sa obrátiť na editora, ktorý nám obsah bude vytvárať.
Vitamín D – Data and analytics
D – dáta (analýza dát) v zmysle dôležitosti pre strategickú kostru marketingu. Kostru skladáme premyslene ako stavebnicu z jednotlivých častí. Vyberieme vhodnú analytickú techniku, odhadujeme čo funguje a čo nie. Získavame dáta. Štatisticky vyhodnocujeme správanie spotrebiteľa na trhu. Dáta spracujeme, skúmame, analyzujeme podľa viacerých kategorických veličín. Vyberáme správnu metódu prezentácie. Vytvárame grafy, interpretujeme ich. Pripravíme si finálny výstup. A máme hotovú kostru pre chod celého marketingu, ktorý drží naše telo vzpriamené a v pohybe, za strategickým cieľom.
Vitamín E- Email strategy – stratégia písania e-mailov
Čo sa skrýva za vitamínom E? Email marketing pokladáme za najefektívnejší a najlacnejší marketingový nástroj. Efektívny email by mal byť priamočiary, strategický, relevantný, stručný. Zoštylizujme ho tak, aby ho bolo možné zdieľať s ďalšími užívateľmi.
Zdroj: dmnews.com