Finalisti súťaže Študentská podnikateľská cena 2014 sú známi
Dňa 27.11. 2014 sa v budove centrály Slovenskej sporiteľne v Bratislave konalo slávnostné vyhlásenie výsledkov celoslovenského projektu „Študentská podnikateľská cena 2014“. Projekt organizovala mimovládna organizácia Junior Chamber International – Slovakia. Spoluvyhlasovateľom bol dvojtýždenník Profit.
Mladí študenti – podnikatelia pracujúci na svojom podnikateľskom sne
Cieľom projektu je podporovať študentov v tom, aby pracovali na svojom podnikateľskom sne už počas školy a zároveň ho začali počas štúdia aj realizovať. Hlavnou úlohou projektu je ukázať širokej verejnosti, že je možné zvládnuť budovať svoju firmu už počas VŠ a získavať nové vedomosti a zručnosti štúdiom na VŠ.
Pridaná hodnota je taktiež v určitom návode ako zvyšovať zamestnanosť absolventov VŠ v SR. Zároveň títo absolventi, resp. v súčasnosti študenti sú potencionálnymi zámestnávateľmi ďalších obyvateľov z rôznych regiónov Slovenska.
Zaujímavé podnikateľské príbehy boli odmenené vecnými cenami. Najlepší študenti-podnikatelia boli pozvaní na stretnutie s predstaviteľmi podnikateľských organizácii ako aj so zástupcami vyhlasovateľa projektu. Odborná porota na základe osobnej prezentácie svojej firmy vybrala reprezentanta Slovenska na svetové finále súťaže, ktoré sa uskutoční v novembri tohto roku v USA. Projekt je súčasťou celosvetovej súťaže “ Global Student Entrepreneur Award“.Generálnym partnerom projektu bola Slovenská sporiteľňa.
Niekoľko viet o vyhlasovateľovi
Junior Chamber International-Slovakia je mimovládna, nezisková organizácia, ktorá združuje mladých ľudí a to od študentov VŠ až po samostatných podnikateľov vo veku 18-40 rokov. Jej cieľom je podporovať chuť mladých ľudí do podnikania a to už od študentov VŠ v SR, chuť stále sa vzdelávať, pracovať na sebe, a tak byť úspešnými či už ako mladí podnikatelia alebo mladí manažéri. Organizácia je od roku 2007 oficiálnou pobočkou jednej z najväčších organizácii pre mladých lídrov a podnikateľov na svete – Junior Chamber International so sídlom v USA a európskym centrom v Bruseli so zastúpením v 120 krajinách sveta s počtom vyše 200 000 členov.
Spoluvyhlasovateľ: PROFIT je dvojtýždenník o ľuďoch, ktorí svojim prístupom k peniazom, životu a sebe vedia inšpirovať ostatných.
Generálny partner Slovenská sporiteľňa je s 2,4 miliónom klientov najväčšou komerčnou bankou na Slovensku. Jediným akcionárom Slovenskej sporiteľne je rakúska Erste Group Bank. Slovenská sporiteľňa má dlhodobo vedúce postavenie v oblasti celkových aktív, úverov pre obyvateľstvo, vkladov klientov, v počte obchodných miest a bankomatov. Komplexné bankové služby poskytuje v 292 obchodných miestach a 17 firemných centrách na celom Slovensku.
Finalisti
Odborná komisia vybrala z 54 prihlásených 5 finalistov súťaže a to:
- Milan Fencik – spoločnosť localhost, s.r.o.
- Pavol Kaleja – spoločnosť Vizualičky.sk
- Nikoleta Kocichová – spoločnosť Simple choice, s.r.o.
- Tomáš Ondrejka – spoločnosť P&T corp,s.r.o.
- Róbert Schochmann – spoločnosť Anima Technika,s.r.o.
Udelenie hlavných cien
- „Cena JCI – Slovakia“ (originálne podnikateľské riešenie) – Róbert Schochmann – spoločnosť Anima Technika,s.r.o.
- „Cena ministra školstva, vedy, výskumu a športu SR“ (najzaujímavejší podnikateľský nápad ) – Nikoleta Kocichová – spoločnosť Simple choice, s.r.o.
- „Cena MasterCard za inovácie“ – Pavol Kaleja – spoločnosť Vizualičky.sk
- Absolútnym víťazom a zároveň nominantom Slovenska na celosvetovú súťaž „Global Student Entrepreneur Award“ sa stal Pavol Kaleja – spoločnosť Vizualičky.sk
Pavol Kaleja pri udelovaní ceny Študenstská podnikateľská cena 2014
Niečo o spoločnosti Vizualičky.sk
Spoločnosť je projekčným štúdiom, ktoré sa venuje projekcii pozemných stavieb, designovaniu interiérov, rozpočtovaniu stavieb a v neposlednom rade aj inovatívnym prístupom využívania virtuálnej reality v stavebníctve. Víťaz sa v spoločnosti venuje manažmentu, marketingu a projekcii.Vyvíjajú nástroj na designovanie interiérov pre širokú verejnosť. Tento nástroj umožní naskenovanie existujúceho interiéru (obývačka, spálňa, zasadačka atď.) a jeho následné prekonvertovanie do virtuálnej reality, kde používateľ upravuje (designuje) tento interiér pridávaním objektov (gauč, postel, stolička atď.), mazaním objektov, presúvaním objektov a úpravou vlastností objektov (farba, materiál a pod.). Výstupom z tohto nástroja sú realistické vizualizácie nového návrhu interiéru, rozpočet nového návrhu interiéru a teda aj zoznam použitých nových objektov (názov, predajca, adresa najbližšieho predajcu, cena a pod.). Celý tento nástroj bude prepojený so sociálnymi sieťami kde užívateľ svoje návrhy zdiela a nechá si ich hodnotiť od svojich známych, prípadne od profesionálnych designerov. Základnou cieľovou skupinou sú bežní ľudia, ktorí majú záujem vylepšiť svoj domov novým nábytkom. Ešte predtým ako do nového nábytku investujú peniaze, majú možnosť konkrétny kus nábytku vidieť vo svojom byte/dome v realistickej vizualizácii.