- Podnikam.sk
- Články
- Ekonomika
- Prieskumy
- Chýbajúce fotografie na sociálnych médiách môžu iritovať potenciálnych zamestnávateľov
Chýbajúce fotografie na sociálnych médiách môžu iritovať potenciálnych zamestnávateľov
Hovorí sa, že jeden obrázok je hodný tisíc slov. Nedávne výskumy z oblasti personalistiky však potvrdzujú, že jeden obrázok môže byť hodný aj vami vysnívaného zamestnania.
Nedávno realizovaná štúdia v tomto sektore priniesla zaujímavé odhalenia v súvislosti s vyššie uvedeným. Jej výsledky potvrdzujú, že kandidáti na profesionálnej sieti Linkedin, ktorí mali pri svojom mene na profile zverejnenú aj fotografiu, boli vo výberoch na voľné pracovné pozície úspešnejší v porovnaní s tými, ktorí tam fotografiu nemali. Suma sumárom, uchádzači o prácu so zverejnenou fotografiou sa skôr uplatnili na trhu práce, ako tí, ktorí si fotku nepridali.
Výskum ďalej ukázal, že kandidáti, ktorých fotografia bola považovaná za „atraktívnu“, si lepšie viedli v náborových procesoch v porovnaní s tými, ktorých fotografia bola označená za „neaktraktívnu“. Uviedol to asistent profesora psychológie na Ramapo College v americkom New Jersey Nichlas Salter, ktorý viedol spomínaný výskum spolu s Tiffany Pöppelman, členkou Spoločnosti pre priemyselnú a korporátnu psychológiu (SIOP), ktorá predmetnú štúdiu zároveň publikovala.
Respondenti v prieskume napríklad uviedli, že kandidáti so zverejnenou fotografiou pôsobili dôkladnejším a uhladenejším dojmom. Zároveň s tým sa oslovení respondenti vyjadrili v tom duchu, že pri uchádzačoch, ktorí nezverejnili svoju fotografiu, mali dojem, že by mohli niečo skrývať. „Tieto zistenia tak zdôrazňujú dôležitosť kompletného profilu uchádzačov na Linkedine,“ dodal ďalej Salter. Ako zároveň uviedol, potenciálni zamestnávatelia si tak môžu urobiť zlý obraz o ľuďoch, ktorí svoje fotografie nezverejnia.
Vyštudovala Právnickú fakultu Univerzity Komenského v Bratislave. V praxi sa venuje copywritingu, prekladateľskej činnosti a korporátnemu právu.