Niekoľko tipov, ako sa stanete nezabudnuteľnými
Či už tomu veríte alebo nie, výskumníci potvrdzujú, že zabúdame až 90 % nových informácií, ktoré sa dozvieme. Nezáleží vraj pritom ani na tom, či tieto informácie získame na stretnutí so šéfom, alebo niekde na odbornom seminári.
Podľa vedcov však existuje niekoľko trikov, ktoré vám pomôžu, aby ste na ľudí zapôsobili tak, že na to, čo sa im snažíte podať, nezabudnú. Záleží pritom na samotnom kontexte, ktorý zahŕňa tak správny čas, ako aj správne miesto ich odovzdania. Dôležité je tiež to, ako informáciu podáte a ako silne je previazaná so samotným kontextom. Netreba pritom zabúdať ani na emócie. Ak je prezentovaná informácia spojená s niektorou ľudskou emóciou, je oveľa pravdepodobnejšie, že v jej prijímateľovi zanechá oveľa silnejšiu stopu. Lepšie zapamätateľnou sa nová informácia stáva aj vtedy, ak ju podporíte známymi faktami či pozorovaniami. Rovnako dobre sa pamätajú aj veci, ktoré sú už ľuďom dôverne známe a ktoré si vedia s niečím spojiť.
Ak chcete, aby si prijímatelia vašich informácií lepšie pamätali to, čo im odovzdávate, dobre pritom funguje aj motivácia. Ak sú ľudia niečím motivovaní, skôr si zapamätajú tieto zdroje. Rovnako dobre to funguje aj pri predstavených novinkách. Ukážte im preto niečo nové, čo ich zaujme. Dôležité je tiež zvoliť ten správny rozsah odovzdávaných informácií. Ak sú príliš krátke, ľahko môžu ujsť ľudskej pozornosti. Ak sú príliš dlhé, môžu pri nich zaspávať. Opakovanie je matkou múdrosti. Toto príslovie však neplatí len v školských laviciach. Ak dôležité informácie viackrát zopakujete, zvyšujete tým šancu, že si z nich ľudia zapamätajú viac. Výborne funguje aj moment prekvapenia. Ak prijímateľov informácií niečím prekvapíte, budú si túto situáciu spájať s odovzdanými informáciami a s vašou osobou.
Vyštudovala Právnickú fakultu Univerzity Komenského v Bratislave. V praxi sa venuje copywritingu, prekladateľskej činnosti a korporátnemu právu.