Buďte správne informovaný! Získajte prémiový účet TU
Prihlásenie
Zakúpiť členstvo
Používate zastaralý prehliadač, stránka sa nemusí zobraziť správne, môže sa zobrazovať pomaly, alebo môžu nastať iné problémy pri prehliadaní stránky. Odporúčame Vám stiahnuť si nový prehliadač tu.
FOAF.sk - Aký má firma zisk? Kto ju vlastní? Kto má dlhy? Zistite TU

Google sa stal najcennejšou značkou tohto roka

Woman Counting Money
Thinkstock
8. júna 2016 Zdroj Agentúra SITA, Podnikam.sk Tlačiť

Najhodnotnejšou značkou za rok 2016 sa stal s 229 miliardami amerických dolárov (USD) Google. Hodnota značky sa tak zvýšila medziročne o 32 %. Vyplýva to z rebríčka BrandZ Top 100 najhodnotnejších značiek sveta 2016, ktorý zverejnili firmy WPP a Millward Brown.

Minuloročný víťaz, spoločnosť Apple, zostúpil na druhú pozíciu pri poklese o osem percent na 228 miliárd USD. Microsoft zostáva na tretej priečke s rastom o päť percent na 122 mld. USD.

Nováčikmi v prvej desiatke sú Facebook (5. miesto s rastom o 44 %) a Amazon (7. miesto pri raste o 59 %). Celková hodnota všetkých značiek v rebríčku Top 100 vzrástla medziročne o tri percentá a dosahuje 3,4 biliónov USD.

Dáta a analýzy BrandZ naznačujú, že ostatný rok bol pre najmocnejšie značky sveta stabilným rokom, a to i cez finančné tlaky v celom svete a ekonomický pokles v Číne. Ako uviedli autori rebríčka, značky, ktoré sa sústredili na inovácie a následne ich zákazníkovi prezentovali prostredníctvom skúseností, dosiahli enormný rast. Značky sa podľa analytikov dali do pohybu, aby vybudovali mnohostranný ekosystém, často pritom diverzifikujú do úplne nových kategórií.

Amazon si vybudoval svoju vlastnú logistickú sieť v spolupráci s nezávislými partnermi, ktorá mu umožňuje ponúkať flexibilné a jednohodinové časy doručenia a taktiež vytvára svoj vlastný obsah.

Facebook začal uvádzať pôvodný obsah autorov a tým udržiava svojich členov aktívnych.  Starbucks (+ 49 %, 21. pozícia) sa so svojou aplikáciou ‘tap and go’ púšťa do priestoru e-commerce a vylepšuje ponuku studených nápojov a snackov, pričom ponúka aj pivo a víno, aby zvýšil svoju relevanciu.

„Rozšírením svojich značiek novými spôsobmi a vstúpením do nových kategórií zvyšujú značky z Top 100 svoj prienik a relevanciu v každodennom živote ľudí. Nesie to so sebou však i isté riziká: stierajú sa prechody medzi kategóriami a to môže viesť k zmäteniu značiek vo vlastnej identite,“ poznamenala globálna šéfka BrandZ v Millward Brown Doreen Wang.

Tohtoročný rebríček zdôrazňuje okrem iných aj nasledujúce trendy:

  • Silné značky prekonávajú trh. Značky, ktoré sa objavujú v rebríčku dosahujú lepšie finančné výsledky ako tie, ktoré sa v ňom neumiestňujú, generujú teda svojím akcionárom nadpriemernú návratnosť.
  • Narušenie je katalyzátorom rastu hodnoty. Kategórie, v ktorých sa zvýšila hodnota boli všetky buď otrasené vyzývateľskými značkami alebo v reakcii na nový trend vysoko inovované, tak ako v kategórii rýchleho občerstvenia (+ 11 %) spoločnosti úspešne zareagovali na globálny dopyt po zdravších výrobkoch.
  • Inovácia je hlavným ťahúňom rastu – musí byť videná a cítená spotrebiteľom. Značky, ktoré sú najväčšími inovátormi, zvýšili svoju hodnotu za 11 rokov trvania štúdie BrandZ Top 100 najviac. Aby však mala inovácia vplyv na hodnotu značky, musí byť jasne komunikovaná prostredníctvom skúseností  a doručená spotrebiteľovi.
  • Odevy sú najrýchlejšie rastúcou kategóriou, s nárastom o 14 % na 114 mld. USD.
  • Silné emočné väzby posilňujú lokálne značky. Lokálne značky získavajú podiel na domácom trhu vďaka dobrej znalosti potrieb svojich zákazníkov, s vylepšenou funkčnosťou a marketingom sa však presadzujú i v nových regiónoch. Čínsky Huawei (č.50, + 22 %) sa napríklad veľmi rýchlo globalizoval a získal pre seba podiel na trhu od značiek Apple a Samsung.

The BrandZ Top 10 Najhodnotnejších značiek sveta 2016

Poradie 2016 Značka Kategória Hodnota značky 2016 (mld $) Zmena v hodnote značky Poradie 2015
1 Google Technology 229,198 +32% 2
2 Apple Technology 228,460 -8% 1
3 Microsoft Technology 121,824 +5% 3
4 AT&T Telecoms 107,387 +20% 6
5 Facebook Technology 102,551 +44% 12
6 Visa Payments 100,800 +10% 5
7 Amazon Retail 98,988 +59% 14
8 Verizon Telecoms 93,220 +8% 7
9 McDonald’s Fast food 88,654 +9% 9
10 IBM Technology 86,206 -8% 4

Rebríček BrandZ Top 100 hodnotí značky, ktoré prichádzajú do priameho styku so spotrebiteľom, ale i tie, ktoré sa pohybujú v  takzvanej oblasti business-to-business. Konečné poradie je určené kombináciou dvoch faktorov.

Ide o hodnotenie vyplývajúce z rozhovorov s viac ako troma miliónmi respondentov po celom svete a po druhé o dôslednú analýzu finančných a obchodných dopadov, ktoré má sama značka na rozvoj obchodu a rast podielu na trhu danej spoločnosti (za pomoci dát spoločností Bloomberg a Kantar Retail). Hodnotenie tiež berie do úvahy regionálne odchýlky.

K téme

FOAF.sk firmy - Hosp. výsledky, súvahy, výkazy, DLHY, vlastníci - Zistite TU

Témy

AmazonAppleBrandZFacebookGooglehodnotenierebríčekznačky

Najčítanejšie za 24 hodín

Z kategórie Svet

Poradca podnikateľa a živnostníka

Prémiový obsah pre členov klubu Podnikam.sk

Zobraziť ďalšie články

Seriály na Podnikam.sk

Školenia, semináre, kurzy

BOZP - Bezpečnosť a ochrana zdravia pri práci
BOZP vo výrobe
Cash flow
Clo
Clo a logistika
Controlling
Dane a účtovníctvo
Doprava
Dotácie
DPH - Daň z pridanej hodnoty
DzP - Dane z príjmu
Enviro
Environmentalistika
Eurofondy
Finančné riadenie
IAS/IFRS
Koronavírus
Legislatíva a zákony
Legislatíva, zákony
Logistika
Manažérske zručnosti
Manažment
Marketing
Marketing a predaj
Medzinárodné účtovné štandardy - IAS/IFRS, US GAAP
Medzinárodné účtovné štandardy (IAS/IFRS, US GAAP)
Medzinárodné zdaňovanie
Mzdy a odvody
Nehnuteľnosti
Osobný rozvoj
Ostatné dane
Personalistika
Pohľadávky
Pracovné právo
Právo
Právo a manažment
Právo, Pracovné právo
Predaj
Riadenie
Riadenie firmy
Riadenie ľudských zdrojov
Samospráva
Školstvo
Školy
Smernice
Stavebníctvo
Účtovníctvo
Účtovníctvo a dane
Účtovníctvo verejnej správy
Umelá inteligencia
Verejná správa
Verejné obstarávanie-obstarávateľ
Verejné obstarávanie-uchádzač
Výroba
žiadny
Živnosť

november

22nov8:30Produktový manažment8:30 Udalosť usporiadaná: Verlag Dashöfer, s.r.o. Typ Udalosti:ŠkolenieOblasť školenia:Marketing

22nov8:30Produktový manažment8:30 Udalosť usporiadaná: Verlag Dashöfer, s.r.o. Typ Udalosti:ŠkolenieOblasť školenia:Marketing

25nov8:30Diskriminácia a konflikty na pracovisku (mobbing, bossing, staffing) – právny a psychologický pohľad8:30 Udalosť usporiadaná: Verlag Dashöfer, s.r.o. Typ Udalosti:ŠkolenieOblasť školenia:Pracovné právo

Zobraziť všetky školenia

Eshop Podnikam.sk

Prejsť do eshopu

Zoznam firiem B2B

Zobraziť všetky firmy
Copyright © iSicommerce s.r.o. Všetky práva vyhradené. Vyhradzujeme si právo udeľovať súhlas na rozmnožovanie, šírenie a na verejný prenos obsahu. Ochrana osobných údajov | Podmienky používania | Kontakt | GDPR - Nastavenie sukromia
X