Buďte správne informovaný! Získajte prémiový účet TU
Prihlásenie
Zakúpiť členstvo
Používate zastaralý prehliadač, stránka sa nemusí zobraziť správne, môže sa zobrazovať pomaly, alebo môžu nastať iné problémy pri prehliadaní stránky. Odporúčame Vám stiahnuť si nový prehliadač tu.
FOAF.sk - Aký má firma zisk? Kto ju vlastní? Kto má dlhy? Zistite TU

Robíte zásadné chyby? Pozrite si niekoľko tipov úspešných ľudí, ako sa z nich rýchlo zotaviť

Inšpirácia v podnikaní
Fotobanka Pixmac
20. júla 2016 Img_3433.jpg Zdroj Inc.com Tlačiť

Na konci dňa nie je dôležité to, že ste spravili chybu, pretože každý robí chyby. Nie nadarmo sa hovorieva, že nič nepokazí len ten, kto nič nerobí. Čo je však oveľa dôležitejšie, je poznať spôsob, ako sa z takejto chyby rýchlo zotaviť.

Určite každý z vás už niekedy zažil ten pocit, kedy vám v jednom okamihu úplne vyschne v ústach, zovrie sa žalúdok, zaleje vás studený pot a vy už len lapáte po dychu. Toto je presne ten moment, kedy ste si uvedomíte, že ste urobili zásadnú chybu. A aj keď by ste sa vtedy najradšej skryli pred celým svetom aj sebou samým, je naopak potrebné zodvihnúť hlavu a problému čeliť. V nasledujúcich riadkoch si môžete prečítať niekoľko užitočných rád, čo je v takejto situácii vhodné urobiť.

Priznajte si chybu

Ak urobíte chybu, máte v zásade hneď dve možnosti. Môžete čakať schovaný niekde v kúte či pod stolom s prekríženými prstami a dúfať, že na to nik nepríde a neodhalí vás alebo môžete pozbierať všetku odvahu a problému sa postaviť. Ak chcete, aby vás okolie rešpektovalo, nehľadajte zbytočné výhovorky či prázdne ospravedlnenia a nesnažte sa zahmlievať fakty. Buďte k sebe aj iným úprimný.

Úprimne sa ospravedlňte

Nikto z nás neexistuje vo vákuu. To znamená, že je veľmi pravdepodobné, že vaša chyba má vplyv a dopad na niekoho iného – či už je to zamestnanec, kolega, spolupracovník, partner, klient alebo priateľ. Vedieť si priznať chybu je veľmi dôležité, avšak je to stále len polovice práce. Ak má vaša chyba negatívny dopad na vaše okolie, malo by nasledovať úprimné ospravedlnenie dotknutej osobe či osobám.

Akceptujte následky chýb

Ak ste už úspešne prešli obomi vyššie uvedenými štádiami, ako ďalšie by malo nasledovať zhrnutie spôsobených následkov a škôd, ako aj návrh na ich riešenia a odstránenie. Prijmite zodpovednosť za spôsobené chyby a usilujte sa ich napraviť. Ak sa len ospravedlníte a ďalej nič nepodniknete, aj vaše úprimné ospravedlnenie vyjde v tomto prípade naprázdno.

Poučte sa z chýb

Po úspešnej náprave vykonaných chýb sa vám otvorí priestor na ich zhodnotenie a využitie tejto skúsenosti na poučenia sa do budúcnosti. Analyzujte veci, ktoré ste urobili zle, hľadajte ich príčiny. Pracovali ste príliš rýchlo? Pod stresom? Máte príliš veľa úloh alebo ste si ich zadanie dostatočne neoverili u nadriadených či kolegov? Alebo ste len jednoducho lenivý? Nájdite presné príčiny vašich chýb a toto zhodnotenie vám následne pomôže, aby ste ich v budúcnosti neopakovali.

Nechajte to tak

Poslednou fázou v celom procese zotavenia sa z vykonaných chýb je nechať ich za sebou a posunúť sa ďalej. Na prvý pohľad sa môže zdať, že je to veľmi jednoduchý krok. Skutočnosť však často býva úplne iná. Situácia, do ktorej ste sa v dôsledku vašej chyby dostali, vás môže rôznymi spôsobmi poznačiť, na čo nemusí byť ľahké zabudnúť. Ak ste však úspešne a efektívne prešli všetkými vyššie uvedenými fázami, je veľmi pravdepodobné, že sa vám to napokon podarí.

Img_3433.jpg

Vyštudovala Právnickú fakultu Univerzity Komenského v Bratislave. V praxi sa venuje copywritingu, prekladateľskej činnosti a korporátnemu právu.

Odporúčané ebooky

K téme

FOAF.sk firmy - Hosp. výsledky, súvahy, výkazy, DLHY, vlastníci - Zistite TU

Témy

chybytipyúspešnízotavenie

Najčítanejšie za 24 hodín

Z kategórie Inšpirácia

Poradca podnikateľa a živnostníka

Prémiový obsah pre členov klubu Podnikam.sk

Zobraziť ďalšie články

Seriály na Podnikam.sk

Školenia, semináre, kurzy

BOZP - Bezpečnosť a ochrana zdravia pri práci
BOZP vo výrobe
Cash flow
Clo
Clo a logistika
Controlling
Dane a účtovníctvo
Doprava
Dotácie
DPH - Daň z pridanej hodnoty
DzP - Dane z príjmu
Enviro
Environmentalistika
Eurofondy
Finančné riadenie
IAS/IFRS
Koronavírus
Legislatíva a zákony
Legislatíva, zákony
Logistika
Manažérske zručnosti
Manažment
Marketing
Marketing a predaj
Medzinárodné účtovné štandardy - IAS/IFRS, US GAAP
Medzinárodné účtovné štandardy (IAS/IFRS, US GAAP)
Medzinárodné zdaňovanie
Mzdy a odvody
Nehnuteľnosti
Osobný rozvoj
Ostatné dane
Personalistika
Pohľadávky
Pracovné právo
Právo
Právo a manažment
Právo, Pracovné právo
Predaj
Riadenie
Riadenie firmy
Riadenie ľudských zdrojov
Samospráva
Školstvo
Školy
Smernice
Stavebníctvo
Účtovníctvo
Účtovníctvo a dane
Účtovníctvo verejnej správy
Umelá inteligencia
Verejná správa
Verejné obstarávanie-obstarávateľ
Verejné obstarávanie-uchádzač
Výroba
žiadny
Živnosť

november

22nov8:30Produktový manažment8:30 Udalosť usporiadaná: Verlag Dashöfer, s.r.o. Typ Udalosti:ŠkolenieOblasť školenia:Marketing

22nov8:30Produktový manažment8:30 Udalosť usporiadaná: Verlag Dashöfer, s.r.o. Typ Udalosti:ŠkolenieOblasť školenia:Marketing

25nov8:30Diskriminácia a konflikty na pracovisku (mobbing, bossing, staffing) – právny a psychologický pohľad8:30 Udalosť usporiadaná: Verlag Dashöfer, s.r.o. Typ Udalosti:ŠkolenieOblasť školenia:Pracovné právo

Zobraziť všetky školenia

Eshop Podnikam.sk

Prejsť do eshopu

Zoznam firiem B2B

Zobraziť všetky firmy
Copyright © iSicommerce s.r.o. Všetky práva vyhradené. Vyhradzujeme si právo udeľovať súhlas na rozmnožovanie, šírenie a na verejný prenos obsahu. Ochrana osobných údajov | Podmienky používania | Kontakt | GDPR - Nastavenie sukromia
X