- Podnikam.sk
- Články
- Manažment
- Prevádzka
- Aké zmeny priniesla novela zákona o ochrane spotrebiteľa v roku 2020?
Aké zmeny priniesla novela zákona o ochrane spotrebiteľa v roku 2020?

Zákon o ochrane spotrebiteľa je ťažiskovým dokumentom v podnikateľskom aj spotrebiteľskom prostredí, ktorý upravuje práva a povinnosti predávajúcich, dodávateľov a ďalších subjektov pri predaji výrobkov a poskytovaní služieb, ak k nemu dochádza na území Slovenskej republiky.
Predstavuje dôležitý právny predpis, ktorý už v minulosti prešiel rozsiahlymi novelizáciami, pričom tá posledná vstúpila do platnosti a účinnosti dňa 21. júna 2020. Hlavným cieľom novej právnej úpravy je zjednodušenie administratívnej náročnosti a podnikateľov čakajú aj niektoré zmeny súvisiace s reklamáciami a sankciami za porušenie ustanovení zákona.
Novela zákona o ochrane spotrebiteľa
Zmena zákona č. 250/2007 Z. z. o ochrane spotrebiteľa a o zmene zákona Slovenskej národnej rady č. 372/1990 Zb. o priestupkoch v znení neskorších predpisov (ďalej len ako „zákon o ochrane spotrebiteľa“) bola prijatá v balíku opatrení z dielne Ministerstva hospodárstva Slovenskej republiky, ktorého cieľom bolo najmä zlepšenie podnikateľského prostredia zasiahnutého patreniami spôsobenými pandémiou COVID-19. Prijaté zmeny sú pre podnikateľov pozitívne, pričom v zákone došlo k zjednodušeniu viacerých povinností na strane predávajúceho smerom k spotrebiteľovi. Najväčšia zmena je v oblasti vybavovania reklamácií a povinností týkajúcich sa reklamačného poriadku v prevádzke podnikateľa.
V prémiovej časti obsahu nájdete:
- Základné povinnosti predávajúceho
- Čo v prípade, že predávajúci odmietne prijať reklamáciu?
- Zmena v povinnosti umiestniť reklamačný poriadok na viditeľnom mieste v prevádzke
- Nižšie sankcie pri porušení ustanovení zákona o ochrane spotrebiteľa
Exkluzívny obsah pre členov klubu
Tu sa nachádza obsah prístupný iba členom Klubu Podnikam.sk. Ziskajte pristup k celému článku a všetky výhody členstva klubu.