Buďte správne informovaný! Získajte prémiový účet TU
Prihlásenie
Zakúpiť členstvo
Používate zastaralý prehliadač, stránka sa nemusí zobraziť správne, môže sa zobrazovať pomaly, alebo môžu nastať iné problémy pri prehliadaní stránky. Odporúčame Vám stiahnuť si nový prehliadač tu.
FOAF.sk - Aký má firma zisk? Kto ju vlastní? Kto má dlhy? Zistite TU

Audit mixu marketingovej orientácie (otestujte sa)

Audit mixu marketingovej orientácie
Fotobanka Pixmac
11. novembra 2011 Tlačiť

Máte pocit, že sa vám nedarí podľa vašich predstáv? Aj vy hľadáte odpovede na otázky: „Ako to, že zisky, ktoré som odhadoval nepredstavujú ani polovicu? Prečo nás navštevuje stále menej zákazníkov? Je náš produkt dostatočne známy?“ Možno je problém v tom, že ste zanedbali oblasť marketingovej komunikácie. Čo to znamená? Definícia jasne hovorí, že základom predaja je ponúkať správny tovar, v správny čas a na správnom mieste. No nevyhnutným predpokladom je, aby o vás kupujúci vedel. Inak to predsa nejde.

 

AUDIT MIXU MARKETINGOVEJ KOMUNIKÁCIE

1. Má podnik jasne definovaný plán marketingovej komunikácie?

A) Nie. Peniaze na marketingovú komunikáciu a reklamu sú vynakladané podľa toho, či na to ostávajú peniaze.B) Áno. Určité percento z obratu je určené na reklamu.C) Áno. V rámci marketingového plánu máme stanovený súbor cieľov, týkajúcich sa marketingovej komunikácie.

 

2. Ako často sú revidované ciele a stratégia marketingovej komunikácie?A) Málokedy.B) Občas.C) Pravidelne, ako súčasť nášho systému kontroly. 

3. Akým spôsobom podnik stanovuje svoj rozpočet na marketingovú komunikáciu?A) Vedenie podniku raz za rok stanovuje pevnú čiastku na základe možností podniku.B) Sledujeme výdavky konkurencie a na základe ich analýzy stanovujeme výšku našich výdavkov.C) Pretože máme jasne definované ciele marketingovej komunikácie, môžeme z nich odvodiť úlohy, ktoré bude treba plniť a vyčleňujeme na ne odpovedajúce zdroje. 

4. Pokúša sa podnik merať návratnosť výdavkov na marketingovú komunikáciu a reklamu?A) Nie. Neveríme tomu, že by to bolo realizovateľné.B) Občas. Pokúšame sa o to, ale náklady na tieto zistenia prevyšujú celkové prínosy z týchto pokusov.C) Áno. Na zisťovanie návratnosti vyčleňujeme určitý rozpočet. Ak sú jasne definované ciele, meranie návratnosti sa zjednodušuje. 

5. Ak si podnik vyberie určitý nástroj z mixu marketingovej komunikácie, snaží sa hodnotiť jeho relatívnu účinnosť?A) Nie. Vyberieme si nástroj, ktorý považujeme za najlepší, a tým potom pôsobíme.B) Áno. Pokúšame sa vybrať z mixu marketingovej komunikácie tie nástroje, o ktorých si myslíme, že budú najlepšie.C) Pokúšame sa výber nástrojov prispôsobiť každému sortimentu a štádiu jeho životného cyklu, pričom skúmame optimálne zloženie mixu marketingovej komunikácie vzhľadom k danej situácii.

6. Do akej miery sa podnik spolieha pri príprave reklamnej kampane na reklamné agentúry?A) Úplne sa na ne spoliehame.B) Hovoríme im, čo majú robiť. Poznáme fakty lepšie ako oni.C) Úzko s nimi spolupracujeme a diskutujeme s nimi o najlepšej stratégii, výbere masmédií a náplni kampane. Rešpektujeme ich profesionálny prístup a oni si cenia našu angažovanosť.

7. Na akej úrovni riadenia sa rozhoduje o marketingovej komunikácii?A) Všetky rozhodnutia prijíma ekonomický riaditeľ, pretože sa jedná o peniaze.B) Máme riaditeľa marketingovej komunikácie, ktorý rozhoduje o týchto otázkach.C) Máme vo firme manažérov, ktorí zodpovedajú za komunikáciu so zákazníkmi. Títo riešia jednotlivé otázky reklamy a marketingovej komunikácie s manažérmi, zodpovednými za určité druhy produktov, s marketingovým riaditeľom a v prípade potreby s vrcholovým manažmentom. Diskutuje o tom aj so všetkými akcionármi, alebo majiteľmi.

8. Experimentuje podnik s novými spôsobmi oslovenia zákazníka?A) Nie. Aj bez nových metód je celý proces dosť zložitý.B) Čakáme na ostatných, čo s tým budú robiť. Pokiaľ sú úspešní, nasledujeme ich.C) Neustále sme zapojení do nových metód komunikácie s trhom.

9. Ako sa na mix marketingovej komunikácie pozerá vedenie podniku?A) Ako na plytvanie peňazí.B) Ako na nutné zlo. Pokiaľ by sme mohli osloviť zákazníkov bez tak veľkých nákladov, boli by sme spokojnejší.C) Ako na základ cennej výmeny informácií alebo dialóg so zákazníkmi. Spoločne tieto výdavky považujeme za dlhodobú investíciu. 

10. Do akej miery obchodný reťazec dbá o svoj imidž?A) V obchode nepovažujeme imidž obchodnej firmy za dôležitý.B) Imidž obchodnej firmy je považovaný za dôležitý, ale zdroje sú na neho vyčleňované len vtedy, keď sa firme darí.C) O imidž podniku sa dbá ako o neoddeliteľnú súčasť komunikačnej stratégie podniku. Pri príprave plánu marketingovej komunikácie sú vyčlenené zdroje na zlepšenie imidžu podniku. 

Vyhodnotenie

Odpoveď A = 0 bodovOdpoveď B = 1 bodOdpoveď C = 2 body

Dosiahnutý počet bodov

0 – 4 bodov – firma v oblasti mixu marketingovej komunikácie slabo využíva marketingové nástroje

5 – 9 bodov – firma sa správa marketingovo, no je potrebné rozvíjať v danej oblasti viac marketingové postupy

10 – 14 bodov – firma pristupuje k danej oblasti zodpovedne a zdokonaľuje svoju marketingovú činnosť vo všetkých oblastiach komunikačného mixu

15 – 20 bodov – firma je čo sa týka mixu marketingovej komunikácie úspešná

 

Zdroj: KOTLER, P.: Marketing podle Kotlere. Praha: Management press, 2000.

lm

K téme

FOAF.sk firmy - Hosp. výsledky, súvahy, výkazy, DLHY, vlastníci - Zistite TU

Najčítanejšie za 24 hodín

Z kategórie Marketing

Poradca podnikateľa a živnostníka

Prémiový obsah pre členov klubu Podnikam.sk

Zobraziť ďalšie články

Seriály na Podnikam.sk

Školenia, semináre, kurzy

BOZP - Bezpečnosť a ochrana zdravia pri práci
BOZP vo výrobe
Cash flow
Clo
Clo a logistika
Controlling
Dane a účtovníctvo
Doprava
Dotácie
DPH - Daň z pridanej hodnoty
DzP - Dane z príjmu
Enviro
Environmentalistika
Eurofondy
Finančné riadenie
IAS/IFRS
Koronavírus
Legislatíva a zákony
Legislatíva, zákony
Logistika
Manažérske zručnosti
Manažment
Marketing
Marketing a predaj
Medzinárodné účtovné štandardy - IAS/IFRS, US GAAP
Medzinárodné účtovné štandardy (IAS/IFRS, US GAAP)
Medzinárodné zdaňovanie
Mzdy a odvody
Nehnuteľnosti
Osobný rozvoj
Ostatné dane
Personalistika
Pohľadávky
Pracovné právo
Právo
Právo a manažment
Právo, Pracovné právo
Predaj
Riadenie
Riadenie firmy
Riadenie ľudských zdrojov
Samospráva
Školstvo
Školy
Smernice
Stavebníctvo
Účtovníctvo
Účtovníctvo a dane
Účtovníctvo verejnej správy
Umelá inteligencia
Verejná správa
Verejné obstarávanie-obstarávateľ
Verejné obstarávanie-uchádzač
Výroba
žiadny
Živnosť

december

08jan8:30Uhlíkové clo – CBAM8:30 Udalosť usporiadaná: Verlag Dashöfer, s.r.o. Typ Udalosti:ŠkolenieOblasť školenia:Clo

08jan8:30Zákon o štátnej službe v praxi a zmeny súvisiace so zriadením centrálneho informačného systému – účinné od 1.6.20248:30 Udalosť usporiadaná: Verlag Dashöfer, s.r.o. Typ Udalosti:ŠkolenieOblasť školenia:Samospráva

08jan8:30Zákon o štátnej službe v praxi a zmeny súvisiace so zriadením centrálneho informačného systému – účinné od 1.6.20248:30 Udalosť usporiadaná: Verlag Dashöfer, s.r.o. Typ Udalosti:ŠkolenieOblasť školenia:Samospráva

Zobraziť všetky školenia

Eshop Podnikam.sk

Prejsť do eshopu

Zoznam firiem B2B

Zobraziť všetky firmy
Copyright © iSicommerce s.r.o. Všetky práva vyhradené. Vyhradzujeme si právo udeľovať súhlas na rozmnožovanie, šírenie a na verejný prenos obsahu. Ochrana osobných údajov | Podmienky používania | Kontakt | GDPR - Nastavenie sukromia
X