Buďte správne informovaný! Získajte prémiový účet TU
Prihlásenie
Zakúpiť členstvo
Používate zastaralý prehliadač, stránka sa nemusí zobraziť správne, môže sa zobrazovať pomaly, alebo môžu nastať iné problémy pri prehliadaní stránky. Odporúčame Vám stiahnuť si nový prehliadač tu.
FOAF.sk - Aký má firma zisk? Kto ju vlastní? Kto má dlhy? Zistite TU

Je tento koncept koncom kancelárií ako ich poznáme?

1443963938 nova.kancelarie.640x426.jpg
mashable.com
4. októbra 2015 Zdroj mashable.com Tlačiť

Ak by malo digitálnu revolúciu poslednej dekády vystihovať len jedno slovo, tým slovom by mohol byť výraz „rozvrat“. Prečo? Pretože vzostup internetu a pokročilých technológií umožnil spoločnostiam aj jednotlivcom kompletne prehodnotiť spôsob, akým žijeme a následne inovovať alebo sa zbaviť postupov a praktík, ktoré už prosto nedávajú zmysel.

Koncept tradičnej kancelárie má napriek všetkým svojim nedostatkom aj svoje výhody a pozitíva

Práve rozvrat, teda akási zlomová zmena, je dôvodom, prečo v súčasnosti objednávame taxíky telefonicky, nakupujem online namiesto v kamenných obchodoch a takisto aj dôvodom, prečo miliardovým spoločnostiach môžu konkurovať startupy z garáží.

V prítomnej situácii, v ktorej sa všetko rapídne mení, sa nebojácni užívatelia technológií neustále obzerajú po ďalších inováciách, ktoré dokážu liečiť každodenné ťažkosti. Aktuálne sa takéto aktivity dotkli aj pracoviska, resp. pracovného priestoru.

Úvodná otázka znie: Prečo vlastne existujú kancelárie? Prinajmenšom donedávna odpoveď znela, že preto, lebo spoločnosti potrebovali určené miesto, kde by sa zamestnanci mohli sústreďovať a kde by medzi sebou mohli komunikovať a spolupracovať v záujme riešenia pracovných problémov. Samozrejme, netreba takisto zabúdať na masívne „zásoby“ informácií – celé miestnosti zaplnené až po strop kopcami papierov, dokumentov a spisov, ku ktorým sa človek – ak chcel niečo zistiť alebo vyhľadať – musel dostať osobne/fyzicky.

V dnešnom prepojenom svete síce účel kancelárie stále v istej podobe existuje, keď príde na uľahčovanie biznisu, úloha fyzického priestoru je omnoho pružnejšia a variabilnejšia. Po prvýkrát v korporatívnej histórii môžu byť priestorovo vzdialení zamestnanci vďaka využívaniu pokročilej IT infraštruktúry a vysokorýchlostného internetu prítomní rovnako ako tí, ktorí sú fyzicky na mieste.

Zrazu tak môže byť trvanie a cena dochádzania do práce radikálne zredukovaná.

A ruku na srdce, komu by nevyhovovalo navštíviť kanceláriu len vtedy, keby to bolo nevyhnutné?

Podľa štatistík z roku 2014 do práce fyzicky nedochádza až 20 percent globálnych pracovných síl. Ten istý výskum pritom odhalil, že až 64 percent zamestnancov by akceptovalo nižšiu mzdu výmenou za možnosť pracovať z domu.

Koncept tradičnej kancelárie má napriek všetkým svojim nedostatkom aj svoje výhody a pozitíva. V súvislosti s biznisom napríklad tradičná kancelária ponúka možnosť efektívne a operatívne sa zúčastňovať skupinovej práce. Medzi osobné výhody potom patrí prirodzená možnosť eliminovať pocity osamotenosti a scudzenia. Mnohí priestorovo vzdialení zamestnanci navyše pripúšťajú, že ich nový štýl práce je dobrý len po určitý bod – stále totiž potrebujú ľudský kontakt, komunikáciu tvárou v tvár, aby podávali vrcholové pracovné výkony.

Moderné kancelárie v sebe aj s ohľadom na uvedené musia spojiť koncept tradičného pracovného priestoru a „teleprítomnosti“. Kancelária budúcnosti musí kultivovať také prostredie, v ktorom by ľudia chceli byť a využívať dizajn tak, aby vznikali priestory, v ktorých ľudia môžu spolupracovať a byť šťastní, produktívni a užitoční. Pracovné miesto ako ho poznáme je na rázcestí. Spoločnosti musia nájsť spôsob, ako nájsť zlatú strednú cestu medzi túžbou zamestnancov po „teleprítomnosti“ a potrebou kolaboratívneho prostredia tradičnej kancelárie.

Riešenie tohto delikátneho problému sa možno rysuje v rámci budovania siete coworkingových priestorov, nazývaných Impact Hubs. Tieto otvorené a spoločne používané priestory, umožňujúce podnikateľom a vlastníkom malých spoločností byť súčasťou malých, hyperlokalizovaných tímov a riešiť osobne a vo vzájomnej kolaborácii problémy, sa nachádzajú na 73 miestach v 49 krajinách sveta (jeden takýto Impact Hub sa nachádza aj v Bratislave). Impact Hubs sú rafinovaným spojením práce mimo kancelárie a organizovaných pracovných priestorov.

Richard Evans, riaditeľ Impact Hub, sa k problému budúcnosti pracovného priestoru vyjadril takto: „Nie som si istý, že kanceláriou budúcnosti je kancelária“. Evans akoby tu poukazoval na jeho moderné, multifunkčné priestory, v rámci ktorých sa spájajú schôdzové miestnosti a zasadačky s nezávislými a samostatnými pracovnými miestami a vytvárajú tak možnú alternatívu. Geograficky rozmanité vetvy sú tiež pozitívom Evansovej idey. Ako sa vyjadril jeden z nájomníkov Impact Hub, „budúcnosťou biznisu je byť lokálny všade“.

Koncept Impact Hub je v súvislosti s budúcnosťou a evolúciou kancelárskych a pracovných priestorov len pomyselnou špičkou ľadovca. Dynamika kancelárie sa napokon – hoci aj nie v radikálnych krokoch – mení každým dňom. A keďže pracovné priestory ako Impact Hub môžu v súčasnosti jestvovať predovšetkým vďaka technológiám, možno predpokladať, že technológie zohrajú rozhodujúcu úlohu aj v rámci toho, ako bude vyzerať kancelársky priestor budúcnosti.

K téme

FOAF.sk firmy - Hosp. výsledky, súvahy, výkazy, DLHY, vlastníci - Zistite TU

Témy

Chcem začať podnikaťPodnikam

Najčítanejšie za 24 hodín

Z kategórie Relax

Poradca podnikateľa a živnostníka

Prémiový obsah pre členov klubu Podnikam.sk

Zobraziť ďalšie články

Seriály na Podnikam.sk

Školenia, semináre, kurzy

BOZP - Bezpečnosť a ochrana zdravia pri práci
BOZP vo výrobe
Cash flow
Clo
Clo a logistika
Controlling
Dane a účtovníctvo
Doprava
Dotácie
DPH - Daň z pridanej hodnoty
DzP - Dane z príjmu
Enviro
Environmentalistika
Eurofondy
Finančné riadenie
IAS/IFRS
Koronavírus
Legislatíva a zákony
Legislatíva, zákony
Logistika
Manažérske zručnosti
Manažment
Marketing
Marketing a predaj
Medzinárodné účtovné štandardy - IAS/IFRS, US GAAP
Medzinárodné účtovné štandardy (IAS/IFRS, US GAAP)
Medzinárodné zdaňovanie
Mzdy a odvody
Nehnuteľnosti
Osobný rozvoj
Ostatné dane
Personalistika
Pohľadávky
Pracovné právo
Právo
Právo a manažment
Právo, Pracovné právo
Predaj
Riadenie
Riadenie firmy
Riadenie ľudských zdrojov
Samospráva
Školstvo
Školy
Smernice
Stavebníctvo
Účtovníctvo
Účtovníctvo a dane
Účtovníctvo verejnej správy
Umelá inteligencia
Verejná správa
Verejné obstarávanie-obstarávateľ
Verejné obstarávanie-uchádzač
Výroba
žiadny
Živnosť

november

22nov8:30Produktový manažment8:30 Udalosť usporiadaná: Verlag Dashöfer, s.r.o. Typ Udalosti:ŠkolenieOblasť školenia:Marketing

22nov8:30Produktový manažment8:30 Udalosť usporiadaná: Verlag Dashöfer, s.r.o. Typ Udalosti:ŠkolenieOblasť školenia:Marketing

25nov8:30Diskriminácia a konflikty na pracovisku (mobbing, bossing, staffing) – právny a psychologický pohľad8:30 Udalosť usporiadaná: Verlag Dashöfer, s.r.o. Typ Udalosti:ŠkolenieOblasť školenia:Pracovné právo

Zobraziť všetky školenia

Eshop Podnikam.sk

Prejsť do eshopu

Zoznam firiem B2B

Zobraziť všetky firmy
Copyright © iSicommerce s.r.o. Všetky práva vyhradené. Vyhradzujeme si právo udeľovať súhlas na rozmnožovanie, šírenie a na verejný prenos obsahu. Ochrana osobných údajov | Podmienky používania | Kontakt | GDPR - Nastavenie sukromia
X