Buďte správne informovaný! Získajte prémiový účet TU
Prihlásenie
Zakúpiť členstvo
Používate zastaralý prehliadač, stránka sa nemusí zobraziť správne, môže sa zobrazovať pomaly, alebo môžu nastať iné problémy pri prehliadaní stránky. Odporúčame Vám stiahnuť si nový prehliadač tu.
FOAF.sk - Aký má firma zisk? Kto ju vlastní? Kto má dlhy? Zistite TU

Tamara Osaďanová: Nemal mi kto urobiť raňajky, tak som začala podnikať

Tamara Osaďanová.
31. marca 2014 Zdroj Podnikam.SK Tlačiť

Podnikateľka Tamara Osaďanová a jej projekt Bruncher.sk získala v súťaži E-žena roka 2013 prvé miesto v kategórii žien, ktoré podnikajú len on-line.

Bruncher.sk: Raňajky do postele či do kancelárie

Tamara Osaďanová je ambiciózna podnikateľka, ktorá sa nebála prísť na Slovensko s niečím novým. Vďaka jej zážitkovej gastro – donáškovej službe máte možnosť poslať raňajky priamo do postele osobe, na ktorej vám záleží. Ak nepatríte medzi ranné vtáčatá, alebo vám jednoducho nechutí ráno jesť, objednáte si brunch, čo je spojenie raňajok s obedom.
 
Ako vznikol nápad  začať podnikať s niečím takým samozrejmým ako sú raňajky?
Nápad vznikol z vlastného zážitku, ktorý sme zažili u nás doma s manželom. Ja som bola na materskej dovolenke a každé ráno som zažívala rovnaký rituál, čo znamenalo spraviť raňajky pre všetkých členov domácnosti. Jedno ráno som už bola naozaj veľmi unavená a vyjadrila som svoju nespokojnosť s tým, že prečo mne nikto nikdy nepripraví raňajky. Manžel si to vypočul a na ďalší deň mi priniesol raňajky do postele. Pre mňa to bol milý zážitok a potešenie, že niekto na mňa myslel. Neskôr sme sa s manželom rozprávali, aké by bolo super, keby u nás na Slovensku fungoval takýto typ služby, keďže u nás niečo podobné neexistuje. 
 
Raňajky sú vraj základ dňa, ako sa nato pozeráte Vy ako dodávateľ raňajok? Vy raňajkujete? Lebo sa hovorí, že krajčír chodí deravý a obuvník bosý.
Ja raňajkujem, aj keď som mala obdobie najmä počas puberty, kedy ma museli rodičia nútiť raňajkovať. Vtedy som jednoducho nemala chuť, no teraz som si zvykla, že hladná do práce nejdem, pretože som bez energie. Samozrejme, že sú rána, kedy nepociťujem hlad. Vtedy si dám aspoň proteínový kokteil a potom si doprajem brunch. Práve preto, aj na základe našich skúseností, sme zvolili dve alternatívy, raňajky alebo brunch. Brunch je voľbou ľudí, ktorým chutí jesť trošku neskôr. Pojem vznikol z anglických slov breakfast a lunch, ako keby raňajky a obed spolu. Je to pre ľudí, ktorí dlhšie spia a potom si doprajú práve toto spojenie raňajok s obedom.  Na západe je to bežný spôsob stravovania. Chceli sme aj ľudí u nás oboznámiť s týmto pojmom a priniesť niečo nové. 
 
Bolo ťažké začať s takýmto biznisom u nás na Slovensku, alebo sa ľudia hneď chytili a začali využívať vaše služby?
Tak samozrejme, že keď začínate podnikať s niečím podobným, musíte počítať s tým, že chvíľu potrvá, kým si ľudia zvyknú a musím povedať, že ešte si aj stále zvykajú.  My sme stavili na kvalitu, takže nejdeme po najnižších akciových cenách, čo sa nám mohlo vypomstiť, keďže ľudia u nás si skôr všímajú cenu ako kvalitu. Myslím si však, že sa to pomaly mení hlavne u mladých alebo u ľudí, ktorí si dávajú pozor nato, čo dajú do úst. Takže tam sa to postupne preklápa, čo som veľmi rada.
 

 
Možno trošku trvalo, hlavne v súkromnom segmente, kým sa zákazníci naučili, že naša služba nie je o raňajkách, ktoré si človek objedná hneď pre seba domov. Zatiaľ nefungujeme v štýle telefonátu objednávky o šiestej ráno, je to primárne o tom zážitku.  Objednáte niekomu raňajky deň vopred, čím mu sprostredkujete raňajky do postele ako z filmu. Ráno pri dverách zazvoní kuriér a poskytne informácie o prvom jedle vášho dňa. Trvalo celkom dlho, kým si ľudia nato zvykli, ale myslím si, že teraz sa už naša myšlienka celkom pekne rozrástla a uchytila. 
 
 
Ako celý biznis funguje?
Naše služby väčšinou využívajú súkromné osoby ako prekvapenie pre ich blízkych na narodeniny, meniny, či iný sviatok. Najprv si vystavíte objednávku cez e-shop alebo telefonicky. Na e-shope si môžete vybrať jeden z hotových balíčkov, ktoré sme sa snažili spraviť kreatívne a aby vyhoveli čo najväčšiemu počtu zákazníkov. Napríklad balíček na vyznanie lásky, štrúdľový brunch, alebo brunch na skrotenie opice, keď niekto oslavuje a ráno sa potrebuje z prehýrenej noci rýchlejšie dostať.
 
Potom si môže objednávateľ navoliť svoj vlastný balík podľa toho, čo zvykne daná osoba raňajkovať, či už nejaké pečivo, müsli alebo jogurt. Ideálne je, keď objednávateľ vie, čo jeho blízky raňajkuje a pošle mu to, čo má rád. Doplnkom raňajok je aj odkaz pre prijímateľa, napríklad: ,,Uži si pekné ránko“.  Posledná povinnosť objednávateľa je dať nám adresu na blízkeho, kam náš kuriér doručí toto milé prekvapenie.
 
Druhá vec je biznis brunch, kde to funguje ako poďakovanie obchodným partnerom, a funguje to tak, že pošlete nášho kuriéra s čerstvými raňajkami priamo do firmy. Fungujeme taktiež aj na rôznych firemných akciách vo väčšom rozsahu počas ranných školení, mítingov alebo schôdzí. 
 
Keď má zákazník špeciálne požiadavky aj na kuriéra, viete mu vyhovieť?
Určite áno, vždy sa snažíme klientom vyhovieť, pokiaľ sú ich požiadavky v rámci normy. Brunch roznáša kolegyňa, ale pokiaľ si zákazník vyžiada muža, nie je to problém. 
 
Kto sú vaši dodávatelia potravín a ako ste si ich získali? Bolo ťažké presvedčiť ich o úspechu vášho biznisu?
Ťažké to bolo, pretože ak ste na materskej dovolenke a oslovujete niekoho s víziou podnikania bez skúseností v gastro priemysle, či vlastnou web stránkou, je ťažké dodávateľov presvedčiť o spoločnej spolupráci a pýtať od neho zľavu ako veľkoodber. Bolo to náročné. Stretli sme sa s neochotou ísť do spoločného biznisu a bez videnia potenciálu nášho podnikania. Mnohokrát sa nám stalo, že sa naše problémy týkali aj kvality výrobkov, ktoré nie vždy vyhovovali našim podmienkam. Neustále sa snažíme obohacovať náš sortiment tým, že k naším stálym dodávateľom pridávame aj nových. Snažíme sa byť v spolupráci najmä so slovenskými dodávateľmi, bohužiaľ stále sa nám nedarí mať sto percent slovenských dodávateľov. Je to najmä o kvalite výrobkov, neochote spolupracovať alebo flexibilite výrobcov. 
 
 
Sú obdobia, kedy si ľudia objednávajú raňajky viac? Napríklad sviatok svätého Valentína?
Určite sú, teraz sme zažili prvý krát Valentín, čo bola pre nás veľká skúška. Po Bratislave sme mali celý víkend päť kuriérov, takže bolo jasne vidieť, že sviatok lásky funguje a zaľúbeným rýchlejšie trávi. Čo sa týka firemných objednávok ako poďakovaní, tých bolo najviac pred koncom roka. 
 
Zákazníkom ponúkate len vybrané jedlá, alebo si môže zákazník na raňajky objednať niečo klasické, ako je napríklad chlieb vo vajci?
Celý sortiment nájdete u nás na stránke, máme široký výber, kde nájdete plnené pečivo, jogurty, ovocné šaláty a mnoho iných skvelých jedál. Čo sa týka teplých vecí, ako je napr. praženica, do toho sme zatiaľ nešli. Rozmýšľame však nad tým, no najprv si to chceme vyskúšať sami na sebe, pretože sa trošku obávam, ako bude jedlo chutiť, keď s ním bude kuriér hodinu cestovať po Bratislave. Predsa len, chlieb vo vajci, či praženicu je lepšie zjesť hneď. Ponúkame však teplé polievky.
 
 
Stretávame sa často s tým, že na firemné akcie si klienti vyžiadajú známy nemenovaný sladený nealkoholický nápoj, ktorý nie je prezentovaný ako zdravá alternatíva pitného režimu. Preto mu odporučíme mu niečo zdravšie, pretože sa snažíme ísť zdravou cestou, ale ak klient niečo chce, snažíme sa mu vyhovieť. V našom klasickom sortimente však také veci nenájdete.
 
Čo v prípade, ak má niekto bezlepkovú diétu, alebo alergiu na určitý druh potravín? Vie sa u vás najesť?
Ak má niekto alergiu, stačí v objednávke do kolónky poznámka napísať, o aký druh alergie ide. Viackrát sa nám stalo, že nás zákazník poprosil, aby sme mu plnené pečivo dodali bez uhorky, pretože trpí alergiou. Bezlepkové pečivo je pre nás ďalšou výzvou. Viem, že existujú rôzne balené bezlepkové potraviny, no nie sú čerstvé. Dúfam, že v blízkej budúcnosti budeme môcť klientom ponúknuť čerstvé bezlepkové potraviny. Ponúkame však bezlepkové cupcakes alebo muffiny, či domáce bezlepkové paštéty. Vždy, keď vyberám dodávateľa, myslím aj na ľudí,  ktorí majú isté obmedzenia v stravovaní.
 
Čo v prípade, ak zákazníkovi jedlo nechutí? Dá sa reklamovať?
Ešte sa nám to nestalo. Ale keby náhodou, reklamáciu máme nastavenú tak, že zákazník si skontroluje zásielku hneď po dodaní. Pri veľkých zásielkach sa občas stane, že zabudneme niečo zabaliť. Po zistení chyby hneď zašleme kuriéra aj s chýbajúcim tovarom, plus pribalíme malé ospravedlnenie. Stáva sa nám to však zriedka, a čo sa týka kvality výrobkov, na tie sme nemali ani jednu sťažnosť.
 
 
Ako vidíte budúcnosť firmy?
V biznise je krásne to, že je všetko otvorené a máte plno možností. Je možné, že do budúcna sa rozhodneme aj pre kamennú prevádzku, aj keď sme nad tým ešte veľmi neuvažovali. Momentálne je v štádiu rokovania nová služba, a to sú zdravé obedy. Ponúkame zatiaľ zdravé teplé polievky (často bezlepkové či bezlaktózové) alebo zeleninové šaláty bez majonézy.  Chystáme skúšobnú spoluprácu s jedným dodávateľom obedov, ktoré sú zo sezónnych potravín, primárne zo slovenských. Uvidíme, ako sa to celé rozbehne.
 
Obsadili ste prvé miesto v súťaži E-žena roka 2013 v kategórii žien, ktoré podnikajú len on-line. Aké boli Vaše pocity?
Myslím si, že ľuďom sa páči naša myšlienka a možnosť potešiť toho druhého týmto spôsobom. Touto cestou podporujeme zdravý životný štýl, čo možno oslovilo porotcov. Snažila som sa aj našu stránku spraviť tak, aby keď ju klient otvorí, hneď dostane chuť na chutné a čerstvé raňajky. A že sa mi podarilo vyhrať? Z toho sa teším a bolo to pre mňa prekvapenie, keďže som to nečakala. A som aj rada, že na Slovensku funguje takáto súťaž, kde môžete obsadiť prvé miesto bez blízkych vzťahov s porotcami. Jednoducho, je to férová hra. 
 
Zhovárala sa Simona Molčanová.  
Foto: Katarína Bako a Visibility
 

Odporúčané ebooky

K téme

FOAF.sk firmy - Hosp. výsledky, súvahy, výkazy, DLHY, vlastníci - Zistite TU

Najčítanejšie za 24 hodín

Z kategórie Inšpirácia

Poradca podnikateľa a živnostníka

Prémiový obsah pre členov klubu Podnikam.sk

Zobraziť ďalšie články

Seriály na Podnikam.sk

Školenia, semináre, kurzy

BOZP - Bezpečnosť a ochrana zdravia pri práci
BOZP vo výrobe
Cash flow
Clo
Clo a logistika
Controlling
Dane a účtovníctvo
Doprava
Dotácie
DPH - Daň z pridanej hodnoty
DzP - Dane z príjmu
Enviro
Environmentalistika
Eurofondy
Finančné riadenie
IAS/IFRS
Koronavírus
Legislatíva a zákony
Legislatíva, zákony
Logistika
Manažérske zručnosti
Manažment
Marketing
Marketing a predaj
Medzinárodné účtovné štandardy - IAS/IFRS, US GAAP
Medzinárodné účtovné štandardy (IAS/IFRS, US GAAP)
Medzinárodné zdaňovanie
Mzdy a odvody
Nehnuteľnosti
Osobný rozvoj
Ostatné dane
Personalistika
Pohľadávky
Pracovné právo
Právo
Právo a manažment
Právo, Pracovné právo
Predaj
Riadenie
Riadenie firmy
Riadenie ľudských zdrojov
Samospráva
Školstvo
Školy
Smernice
Stavebníctvo
Účtovníctvo
Účtovníctvo a dane
Účtovníctvo verejnej správy
Umelá inteligencia
Verejná správa
Verejné obstarávanie-obstarávateľ
Verejné obstarávanie-uchádzač
Výroba
žiadny
Živnosť

november

25nov8:30Diskriminácia a konflikty na pracovisku (mobbing, bossing, staffing) – právny a psychologický pohľad8:30 Udalosť usporiadaná: Verlag Dashöfer, s.r.o. Typ Udalosti:ŠkolenieOblasť školenia:Pracovné právo

25nov8:30Diskriminácia a konflikty na pracovisku (mobbing, bossing, staffing) – právny a psychologický pohľad8:30 Udalosť usporiadaná: Verlag Dashöfer, s.r.o. Typ Udalosti:ŠkolenieOblasť školenia:Pracovné právo

25nov8:30Diskriminácia a konflikty na pracovisku (mobbing, bossing, staffing) – právny a psychologický pohľad8:30 Udalosť usporiadaná: Verlag Dashöfer, s.r.o. Typ Udalosti:ŠkolenieOblasť školenia:Pracovné právo

Zobraziť všetky školenia

Eshop Podnikam.sk

Prejsť do eshopu

Zoznam firiem B2B

Zobraziť všetky firmy
Copyright © iSicommerce s.r.o. Všetky práva vyhradené. Vyhradzujeme si právo udeľovať súhlas na rozmnožovanie, šírenie a na verejný prenos obsahu. Ochrana osobných údajov | Podmienky používania | Kontakt | GDPR - Nastavenie sukromia
X