Buďte správne informovaný! Získajte prémiový účet TU
Prihlásenie
Zakúpiť členstvo
Používate zastaralý prehliadač, stránka sa nemusí zobraziť správne, môže sa zobrazovať pomaly, alebo môžu nastať iné problémy pri prehliadaní stránky. Odporúčame Vám stiahnuť si nový prehliadač tu.
FOAF.sk - Aký má firma zisk? Kto ju vlastní? Kto má dlhy? Zistite TU

Pri výbere reklamných predmetov treba dbať na viacero kritérií

Pri výbere reklamných predmetov treba dbať na viacero kritérií
Fotobanka Pixmac
7. decembra 2012 Tlačiť

V nedávnom článku Reklamné predmety pod drobnohľadom sme sa venovali tomu, aké reklamné predmety sú „in“, aké parametre oceňujú používatelia reklamných predmetov a pripomenuli si ich daňovú uznateľnosť.

 

Dnes sa dozviete, že firemné darčeky majú dlhodobé reklamné pôsobenie, detailne rozoberieme kritériá, podľa ktorých reklamné predmety vyberať a priblížime si aj detaily ich brandingu.

 

Firma stále na očiach klientov

Reklamné predmety dokážu za pomerne nízku cenu reprezentovať spoločnosť. Môžu nimi byť rôzne drobnosti označené logom alebo sloganom firmy. Ak ich vaši zákazníci, zamestnanci alebo obchodní partneri používajú denno-denne v bežnom živote, „v mysli a v oku“ majú vašu spoločnosť.

 

 

Reklamné produkty sú silným marketingovým nástrojom podporujúcim budovanie firemnej značky. Ich význam oceníte najmä, ak ste malá rozvíjajúca sa spoločnosť. Prostredníctvom reklamných predmetov môžete:

 

  • získať nových klientov 
  • zvýšiť predaj 
  • ovplyvňovať a budovať lojalitu verejnosti 
  • zlepšiť vzťahy so zákazníkmi 
  • motivovať klientov ku kúpe 
  • prilákať zákazníkov k opakovanej kúpe 
  • odlíšiť obchodné meno alebo značku od konkurencie 
  • vytvoriť dobrú reputáciu 
  • povzbudiť inovácie 
  • osláviť, pripomenúť výročia a špeciálne udalosti vašej firmy 
  • budovať firemnú identitu 
  • motivovať a odmeňovať zamestnancov 
  • budovať imidž vašej firmy

 

Obrázok graficky znázorňuje výsledky odpovedí na otázku: Ako dlho používate reklamné predmety? Prieskum bol realizovaný
nezávislým združením zaoberajúcim sa podnikaním v oblasti reklamy (úplný názov spolku: GWW Gesamtverband der
Werbeartikel-Wirtschaft e.V. Düsseldorf) na vzorke 2002 respondentov v období od 27.07.2011 do 12.08.2011 formou
online dotazníka. Kompletná štúdia s názvom „Werbewirkung von Werbeartikeln“ je zverejnená na internetovej 
stránke zväzu (www.gww.de). Zdroj údajov: www.gww.de.
 

Ako by ste mali vyberať reklamné predmety?

Súčasný trh ponúka široký sortiment reklamných predmetov v rôznych cenových hladinách –  kalendáre, diáre, dáždniky, šiltovky, kľúčenky, atď… . Ktoré z nich sa najviac hodia pre vaše podnikanie? Zorientovať sa v ponuke vôbec nie je to jednoduché. Vyberajte originálne kúsky so štipkou individuality, jedinečnosti a kreativity. Odlíšite sa od konkurencie. Zohľadnite pritom také aspekty ako originalita, praktickosť, adresnosť, trendovosť a tematická súvislosť. 
 
 
 
 

Kritériá na výber reklamných predmetov

Rozdávajte také reklamné predmety, ktoré obdarovaných potešia a využijú ich v každodennom živote. Zabránite tomu, aby propagačný predmet skončil v koši alebo v zásuvke príjemcu. Otázky v nižšie uvedenej tabuľke uľahčia vašu orientáciu pri ich výbere. Získate bližšiu predstavu o tom, aké výrobky sú vhodné pre vaše podnikanie.  

 

Viete na aký účel chcete reklamné predmety použiť?

Vyberajte podľa účelu ich ďalšieho použitia. Máme pre vás niekoľko tipov na prezentačné darčeky:

 

 
 

Nezabudnite na branding

Stretli ste sa už s týmto pojmom? Podľa doslovného prekladu z angličtiny ide o značkovanie alebo ciachovanie. V praxi tento termín znamená proces označenia reklamných predmetov logom, sloganom spoločnosti alebo jej kontaktnými údajmi. Pomocou brandingu sa akékoľvek „bežné“ vecičky stanú práve reklamnými predmetmi, teda nositeľmi firemného posolstva.  
 
Tento termín však zároveň zahŕňa aj technológiu potlače. Reklamné agentúry v súčasnosti ponúkajú rôzne metódy brandingu. Medzi najčastejšie spôsoby umiestnenia loga na reklamné predmety patria:
 
 

Koľko zaplatíte za potlač?

V zásade možno povedať, že cena je závislá jednak od použitej technológie, ako aj od množstva produktov určených k potlači. Pri niektorých materiáloch, napríklad pri textile, koži či plaste, je možné vybrať si z viacerých metód. Napríklad na tričko sa hodí sieťotlač, transfer aj výšivka. Dôležité je zvoliť správnu technológiu pre konkrétny motív. Cenu za potlač určuje aj počet farieb v tlačenom obrázku a veľkosťou potlače. 
 
 
Dúfame, že vám naše rady rozhodovanie uľahčia. Pri výbere kvalitných reklamných predmetov, ktoré urobia radosť všetkým vašim klientom, želáme šťastnú ruku.
 
Autori a zdroj: Vladislav Klajban, výkonný riaditeľ Anatex, s.r.o., Podnikam.SK, DJ

K téme

FOAF.sk firmy - Hosp. výsledky, súvahy, výkazy, DLHY, vlastníci - Zistite TU

Najčítanejšie za 24 hodín

Z kategórie Marketing

Poradca podnikateľa a živnostníka

Prémiový obsah pre členov klubu Podnikam.sk

Zobraziť ďalšie články

Seriály na Podnikam.sk

Školenia, semináre, kurzy

BOZP - Bezpečnosť a ochrana zdravia pri práci
BOZP vo výrobe
Cash flow
Clo
Clo a logistika
Controlling
Dane a účtovníctvo
Doprava
Dotácie
DPH - Daň z pridanej hodnoty
DzP - Dane z príjmu
Enviro
Environmentalistika
Eurofondy
Finančné riadenie
IAS/IFRS
Koronavírus
Legislatíva a zákony
Legislatíva, zákony
Logistika
Manažérske zručnosti
Manažment
Marketing
Marketing a predaj
Medzinárodné účtovné štandardy - IAS/IFRS, US GAAP
Medzinárodné účtovné štandardy (IAS/IFRS, US GAAP)
Medzinárodné zdaňovanie
Mzdy a odvody
Nehnuteľnosti
Osobný rozvoj
Ostatné dane
Personalistika
Pohľadávky
Pracovné právo
Právo
Právo a manažment
Právo, Pracovné právo
Predaj
Riadenie
Riadenie firmy
Riadenie ľudských zdrojov
Samospráva
Školstvo
Školy
Smernice
Stavebníctvo
Účtovníctvo
Účtovníctvo a dane
Účtovníctvo verejnej správy
Umelá inteligencia
Verejná správa
Verejné obstarávanie-obstarávateľ
Verejné obstarávanie-uchádzač
Výroba
žiadny
Živnosť

november

21nov8:30Zákonník práce v roku 2024 – zmeny v praxi8:30 Udalosť usporiadaná: Verlag Dashöfer, s.r.o. Typ Udalosti:ŠkolenieOblasť školenia:Personalistika,Pracovné právo

21nov8:30Ako využiť potenciál vašej značky na maximum - pomocou brand archetypov8:30 Udalosť usporiadaná: Verlag Dashöfer, s.r.o. Typ Udalosti:ŠkolenieOblasť školenia:Riadenie

21nov8:30Zákonník práce v roku 2024 – zmeny v praxi8:30 Udalosť usporiadaná: Verlag Dashöfer, s.r.o. Typ Udalosti:ŠkolenieOblasť školenia:Personalistika,Pracovné právo

Zobraziť všetky školenia

Eshop Podnikam.sk

Prejsť do eshopu

Zoznam firiem B2B

Zobraziť všetky firmy
Copyright © iSicommerce s.r.o. Všetky práva vyhradené. Vyhradzujeme si právo udeľovať súhlas na rozmnožovanie, šírenie a na verejný prenos obsahu. Ochrana osobných údajov | Podmienky používania | Kontakt | GDPR - Nastavenie sukromia
X