Buďte správne informovaný! Získajte prémiový účet TU
Prihlásenie
Zakúpiť členstvo
Používate zastaralý prehliadač, stránka sa nemusí zobraziť správne, môže sa zobrazovať pomaly, alebo môžu nastať iné problémy pri prehliadaní stránky. Odporúčame Vám stiahnuť si nový prehliadač tu.
FOAF.sk - Aký má firma zisk? Kto ju vlastní? Kto má dlhy? Zistite TU

Mladí túžia budovať nové veci, peniaze sú vedľajšie

Business concept
Image of businessman getting ready for race with laptop near by
30. novembra 2014 Tlačiť

Iba 43% respondentov z radov startupov menovala finančné príjmy za svoju hlavnú motiváciu.

Iba 17% začínajúcich podnikateľov pracuje samostatne

Podľa najnovšieho prieskumu KPMG „Startup survey 2014“ (pdf, 6MB, anglicky) viac ako tretina začínajúcich slovenských podnikov už generuje prvé príjmy. V oblasti financovania svojho nového podnikania využívajú Slováci prevažne osobné úspory. Pätina čerpá finančné prostriedky od priateľov a rodiny.

Zaujímavým zistením je, že iba 43% respondentov z radov startupov menovala finančné príjmy za svoju hlavnú motiváciu. Veľká väčšina (89%) chce prioritne „budovať niečo nové“ a 57% motivuje myšlienka, že vybudujú produkt/ službu, ktorá zmení sektor, v ktorom pôsobia.

Hlavnou silnou zbraňou slovenských startupov sú podľa výsledkov prieskumu KPMG technické zručnosti. Do popredia tiež vystupujú tvorivé schopnosti ako generovanie nápadov a dizajn produktu.  Naopak medzery majú naši začínajúci podnikatelia hlavne vo finančnom plánovaní.

Čo by podľa odborníkov v súčasnosti najviac pomohlo slovenskému startup ekosystému? Podľa Antona Zajaca, Prezidenta spoločnosti ESET Severná Amerika je to najmä podpora zo strany vlády. Podľa Zajaca by pomohlo napríklad zriadenie fondu, z ktorého by sa mohli spolufinancovať začínajúce podniky, a prijatie daňových stimulov pre tzv. podnikateľských anjelov. 

Výsledky prieskumu KPMG tiež ukázali, že zakladatelia startupov na Slovensku, sú vzdelaní. Až 79% respondentov má totiž vysokoškolské vzdelanie druhého alebo tretieho stupňa. Medzi začínajúcimi podnikateľmi v USA je to iba 43%.

Medzi slovenskými startupmi dominujú predovšetkým muži. Až 76% opýtaných firiem nemalo zastúpenú medzi zakladateľmi ani jednu ženu. Takmer dve tretiny (65%) respondentov uviedlo, že pracujú v dvoj- alebo trojčlennom tíme. Iba 17% začínajúcich podnikateľov pracuje samostatne. 

Podľa osobností slovenskej startup scény majú v najbližších 12 mesiacoch najväčší potenciál projekty Aeromobil (projekt lietajúceho auta),  Datamolino (spracovanie faktúr bez nutnosti vkladať dáta ručne do systému) a Sli.do (platforma pre online konferencie a podujatia).

Zdroj: TS KPMG

K téme

FOAF.sk firmy - Hosp. výsledky, súvahy, výkazy, DLHY, vlastníci - Zistite TU

Najčítanejšie za 24 hodín

Z kategórie Prieskumy

Poradca podnikateľa a živnostníka

Prémiový obsah pre členov klubu Podnikam.sk

Zobraziť ďalšie články

Seriály na Podnikam.sk

Školenia, semináre, kurzy

BOZP - Bezpečnosť a ochrana zdravia pri práci
BOZP vo výrobe
Cash flow
Clo
Clo a logistika
Controlling
Dane a účtovníctvo
Doprava
Dotácie
DPH - Daň z pridanej hodnoty
DzP - Dane z príjmu
Enviro
Environmentalistika
Eurofondy
Finančné riadenie
IAS/IFRS
Industry 4.0
ISO
Komunikačné zručnosti
Koronavírus
Legislatíva a zákony
Legislatíva, zákony
Logistika
Manažérske zručnosti
Manažment
Marketing
Marketing a predaj
Marketingové zručnosti
Medzinárodné účtovné štandardy - IAS/IFRS, US GAAP
Medzinárodné účtovné štandardy (IAS/IFRS, US GAAP)
Medzinárodné zdaňovanie
Mzdy a odvody
Nehnuteľnosti
Osobný rozvoj
Ostatné dane
Personalistika
Počítačové zručnosti
Pohľadávky
Pracovné právo
Právo
Právo, Pracovné právo
Predaj
Riadenie
Riadenie firmy
Riadenie ľudských zdrojov
Samospráva
Školstvo
Školy
Smernice
Stavebníctvo
Účtovníctvo
Účtovníctvo a dane
Účtovníctvo verejnej správy
Verejná správa
Verejné obstarávanie-obstarávateľ
Verejné obstarávanie-uchádzač
Výroba
žiadny
Živnosť

marec

27mar9:30ChatGPT a Bard – využitie v biznise9:30 Udalosť usporiadaná: Verlag Dashöfer, s.r.o. Typ Udalosti:ŠkolenieOblasť školenia:Marketing

27mar9:30ChatGPT a Bard – využitie v biznise9:30 Udalosť usporiadaná: Verlag Dashöfer, s.r.o. Typ Udalosti:ŠkolenieOblasť školenia:Marketing

27mar9:30ChatGPT a Bard – využitie v biznise9:30 Udalosť usporiadaná: Verlag Dashöfer, s.r.o. Typ Udalosti:ŠkolenieOblasť školenia:Marketing

Zobraziť všetky školenia

Eshop Podnikam.sk

Prejsť do eshopu

Zoznam firiem B2B

Zobraziť všetky firmy
Copyright © iSicommerce s.r.o. Všetky práva vyhradené. Vyhradzujeme si právo udeľovať súhlas na rozmnožovanie, šírenie a na verejný prenos obsahu. Ochrana osobných údajov | Podmienky používania | Kontakt | GDPR - Nastavenie sukromia
X