Buďte správne informovaný! Získajte prémiový účet TU
Prihlásenie
E-shop
Používate zastaralý prehliadač, stránka sa nemusí zobraziť správne, môže sa zobrazovať pomaly, alebo môžu nastať iné problémy pri prehliadaní stránky. Odporúčame Vám stiahnuť si nový prehliadač tu.

Obchodné reťazce vlani minuli na reklamu takmer 61 mil. eur

Ilustračné foto: SITA
18. mája 2015 Zdroj SITA, Podnikam.SK Tlačiť

Reťazce supermarketov a hypermarketov investovali v roku 2014 takmer tri štvrtiny svojich reklamných rozpočtov do komunikácie v televízii.

Najväčším zadávateľom v kategórii obchodných reťazcov bol Lidl

Obchodné reťazce minuli vlani na Slovensku na reklamu v offline médiách takmer 61 miliónov eur. Vyplýva to z monitoringu Ad Intelligence spoločnosti TNS Slovakia, ktorý vychádza z oficiálnych cenníkov a nezohľadňuje žiadne zľavy, bartre a agentúrne provízie.

Obchodné spoločnosti sa v ostatných troch rokoch umiestňovali v rebríčku výdavkov na reklamu stabilne na piatom mieste. Pred nimi boli banky, telekomunikácie, automotive a lieky.

Reťazce supermarketov a hypermarketov investovali v roku 2014 takmer tri štvrtiny svojich reklamných rozpočtov do komunikácie v televízii, 17 % do reklamy v printe a zvyšok pripadol na rádio (7 %) a outdoor (2 %). Najviac prostriedkov smerovalo do reklamy v septembri, pričom takmer polovicu svojich rozpočtov minuli supermarkety a hypermarkety v poslednej tretine roka.

Najväčším zadávateľom v kategórii obchodných reťazcov bol Lidl, ktorý vlani vynaložil na offline reklamu 27,24 mil. eur. Nasledovala Billa s 10,86 mil. eur a COOP Jednota s 9,18 mil. eur. 

Za prvý kvartál tohto roka investovali obchodné reťazce do reklamy takmer 17 mil. eur. Oproti rovnakému obdobiu minulého roka to predstavuje viac ako 50-percentný nárast. Z celkového objemu reklamných výdavkov za prvé tri mesiace roku 2015 pripadlo 41 % na propagáciu akciových ponúk, teda kampaní, v ktorých je hlavným posolstvom zvýhodnená akciová cena produktov.

Približne tretinu z celkového objemu minuli zadávatelia na inzerovanie imidžových kampaní zameraných na podporu značky. Zvyšných takmer 25 % reklamných investícií pripadlo na inzerovanie promo kampaní. 

Najväčším zadávateľom akciových kampaní v prvom štvrťroku tohto roka bola spoločnosť Lidl. Top zadávateľom v kategórii imidžových kampaní bol Kaufland a najviac na podporu promo kampaní minula Billa.

eBooky: 

K téme

Najčítanejšie za 24 hodín

Z kategórie Marketing

Poradca podnikateľa a živnostníka

Prémiový obsah pre členov klubu Podnikam.sk

Zobraziť ďalšie články

Seriály na Podnikam.sk

Školenia, semináre, kurzy

BOZP - Bezpečnosť a ochrana zdravia pri práci
BOZP vo výrobe
Cash flow
Clo
Clo a logistika
Controlling
Dane a účtovníctvo
Doprava
Dotácie
DPH - Daň z pridanej hodnoty
DzP - Dane z príjmu
Enviro
Environmentalistika
Finančné riadenie
IAS/IFRS
Legislatíva a zákony
Legislatíva, zákony
Logistika
Manažérske zručnosti
Manažment
Marketing
Marketing a predaj
Medzinárodné účtovné štandardy (IAS/IFRS, US GAAP)
Medzinárodné zdaňovanie
Mzdy a odvody
Nehnuteľnosti
Osobný rozvoj
Ostatné dane
Personalistika
Pohľadávky
Pracovné právo
Právo
Riadenie
Riadenie firmy
Riadenie ľudských zdrojov
Samospráva
Školstvo
Školy
Stavebníctvo
Účtovníctvo
Účtovníctvo a dane
Verejná správa
Verejné obstarávanie-obstarávateľ
Verejné obstarávanie-uchádzač
Výroba
žiadny
Živnosť

október

16oct6:30Finančné riadenie pre účtovníkov II.6:30 Udalosť usporiadaná: Verlag Dashöfer, s.r.o. Typ Udalosti:ŠkolenieOblasť školenia:Finančné riadenie

16oct6:30Finančné riadenie pre účtovníkov II.6:30 Udalosť usporiadaná: Verlag Dashöfer, s.r.o. Typ Udalosti:ŠkolenieOblasť školenia:Finančné riadenie

16oct6:30Finančné riadenie pre účtovníkov II.6:30 Udalosť usporiadaná: Verlag Dashöfer, s.r.o. Typ Udalosti:ŠkolenieOblasť školenia:Finančné riadenie

Zobraziť všetky školenia

Eshop Podnikam.sk

Prejsť do eshopu

Zoznam firiem B2B

Zobraziť všetky firmy
Copyright © iSicommerce s.r.o. Všetky práva vyhradené. Vyhradzujeme si právo udeľovať súhlas na rozmnožovanie, šírenie a na verejný prenos obsahu. Ochrana osobných údajov | Podmienky používania | Kontakt
OK

Web obsahuje cookies. Prevádzkovateľ webu nezbiera žiadne osobné údaje, ak nie ste registrovaný. Web obsahuje prvky tretích strán. Viac k: Ochrana osobných údajov a cookies

X