Buďte správne informovaný! Získajte prémiový účet TU
Prihlásenie
Zakúpiť členstvo
Používate zastaralý prehliadač, stránka sa nemusí zobraziť správne, môže sa zobrazovať pomaly, alebo môžu nastať iné problémy pri prehliadaní stránky. Odporúčame Vám stiahnuť si nový prehliadač tu.

Online nakupovanie – globálny trend Generácie Y

Online nakupovanie - globálny trend Generácie Y
Fotobanka Pixmac
15. decembra 2012 Zdroj Podnikam.SK, SIIT.sk Tlačiť

Kto je generácia Y? Veľmi zjednodušene možno povedať, že do nej patria ľudia, narodení niekedy v období medzi druhou polovicou sedemdesiatych rokov až do polovice deväťdesiatych rokov. Teda ľudia, ktorí už vo svojom produktívnom veku naplno začali pracovať s digitálnymi technológiami. 

 

Štúdia spoločnosti Cisco o internetových návykoch populácie Generácia Y prezrádza, ako potreba byť neustále online ovláda každý aspekt ich životov: od práce po nakupovanie, od priateľstva po rodinu.

 

Generácia Y: Raňajky, zubná pasta a Facebook

Deväťdesiat percent ľudí Generácie Y podľa celosvetového výskumu tvrdí, že si na smartfóne skontrolujú nové e-maily, SMSky a stránky sociálnych sietí ešte predtým, ako vylezú z postele – vyplýva to zo správy 2012 Cisco Connected World Technology Report (CCWTR). Ľudské telo má 206 kostí a pri Generácii Y možno smartfón prakticky považovať za 207. kosť. Dvaja z piatich ľudí tvrdia: „Cítim sa znepokojene, ako keby časť zo mňa chýbala“, keď nemôžu používať smartfón a byť neustále pripojení do internetu. 

 
 
Na základe prieskumu, ktorý vykonal InsightExpress u 1800 vysokoškolských študentov a mladých odborníkov vo veku 18 až 30 rokov v 18 krajinách, táto správa skúma, ako sa Generácia Y s využitím internetu a mobilných zariadení spája so svetom vo svojom okolí. Správa odhaľuje ich správanie a postoje k vytváraniu, prístupu a k súkromiu obrovského množstva údajov, ktoré sa vytvárajú pomocou smatfónov, snímačov, videokamier, monitorov a ďalších pripojených zariadení.  

Kľúčové zistenia správy 2012 Cisco Connected World Technology Report:

Nová ranná rutina: raňajky, zubná pasta a Facebook
– Generácia Y nechce nič zmeškať. Kontrolujú si v mobilných zariadeniach správy, e-mail a aktualizácie sociálnych sietí – tak začínajú svoj deň, dokonca často ešte predtým, ako vstanú z postele. Táto generácia chce prijímať nové informácie v reálnom čase, neustále.
– Deväť z desiatich respondentov sa oblečie, umyje si zuby a chce si skontrolovať smartfón ako súčasť ranného rituálu pri príprave do školy či práce.
 
Pripojení alebo závislí? 
– Šesťdesiat percent Generácie Y si uvedomuje, že podvedome alebo nutkavo kontrolujú v smartfónoch e-maily, správy alebo aktualizácie sociálnych médií
– Ženy cítia väčšiu potrebu pripojiť sa: 85 percent žien v porovnaní so 63 percentami mužov si uvedomuje, že často kontroluje v smartfóne správy, e-maily a aktualizácie sociálnych médií
– Viac ako 40 percent respondentov by zažilo efekt „odopierania“ a cítili by sa „znepokojene, akoby časť zo mňa chýbala“, keby nemohli neustále používať smartfóny
– Z týchto patologických používateľov 60 percent túži po tom, aby takéto nutkanie necítili.
 
Sú všade! Smartfóny sa používajú všade, aj na tých najosobnejších miestach
Čas je pružný: pre Generáciu Y neexistuje rozdiel medzi bežným „pracovným dňom“ a osobným časom – oboje splýva a prekrýva sa vo dne i v noci.
– Celkovo traja zo štyroch respondentov používajú smartfóny v posteli
– Viac ako jedna tretina používa smartfóny na toalete
– Takmer polovica respondentov (46 percent) z celého sveta tvrdí, že posielajú správy, e-maily a kontrolujú sociálne médiá počas jedenia s rodinou a priateľmi
– Akokoľvek je to nebezpečné, takmer jeden z piatich priznáva, že píše správy počas šoférovania.
 
Nielen správy a e-mail: Revolúcia aplikácií
– Takmer 70 percent respondentov Generácie Y tvrdí, že mobilné aplikácie sú pre ich každodenný život dôležité
– Viac ako polovica tvrdí, že mobilné aplikácie používajú najmä na hry a zábavu
– Jeden zo štyroch (27 percent) používa mobilné aplikácie predovšetkým na prácu.
 
Koľko aplikácií potrebujeme? Z toho veľkého množstva denne preberaných aplikácií sa prekvapivo málo používa pravidelne.
– Väčšina respondentov Generácie Y (70 percent) hlási, že pravidelne používa menej ako 10 smartfónových aplikácií
– Len jeden z piatich (20 percent) respondentov tvrdí, že pravidelne používa 10 až 25 aplikácií.
 
 

Nahradia smartfóny v pracovnom priestore notebooky?

– V mnohých častiach sveta, u 15 až 30-ročných používateľov, konkurujú smartfóny notebookom v pozícii jediného najžiadanejšieho zariadenia. Považujú ich za najvšestrannejšie a najkompaktnejšie
– Ak by si mali vybrať len jedno zariadenie, tretina respondentov by dala prednosť smartfónu. O niečo viac ako tretina by uprednostnila notebooky
– Z globálnej perspektívy, smartfóny predstihli počítače v pozícii preferovaných pracovných zariadení
– Smartfóny boli ohodnotené za dvojnásobne populárnejšie ako stolové počítače a trikrát tak populárne ako tablety.
 
Pre „vždy pripojenú“ generáciu postačí jedno mobilné zariadenie, či už je to zariadenie osobné alebo vo firemnom vlastníctve. Pre IT manažérov tým vzniká výzva – musia zabezpečovať firemné aktíva a informácie. 
Zatiaľ čo dvaja z piatich tvrdia, že politika ich firmy im zakazuje používať firemné zariadenia na mimopracovné aktivity, traja zo štyroch (70 percent) túto politiku vždy nedodržiavajú.
 
– Dve tretiny (66 percent) má pocit, že „zamestnávatelia by nemali sledovať online aktivity zamestnancov – nič ich do toho nie je.“
– IT odborníci vedia, že mnohí zamestnanci tieto pravidlá nedodržiavajú, ale netušia, do akej miery je to rozšírené: viac ako polovica IT odborníkov z celého sveta sa domnieva, že ich zamestnanci dodržiavajú zásady o nepoužívaní pracovných zariadení na osobné účely.
 

Online nakupovanie – globálny trend Generácie Y

– Deväť z desiatich opýtaných z Generácie Y tvrdí, že využívajú online nakupovanie
– Takmer traja z piatich (58 percent) hlásia, že sa pri online nákupoch pravidelne spoliehajú na zákaznícke hodnotenia. Ďalších 28 percent si pozerá online hodnotenia príležitostne
– 57 percent – takmer traja z piatich – je ochotných poskytnúť svoju e-mailovú adresu obchodom a online lokalitám, aby dostávali upozornenia na zľavy a výpredaje. Ale pri zdieľaní ďalších informácií sú už obozretní – máloktorí sú ochotní poskytnúť telefónne čísla, adresy domov či iné osobné údaje.
 
Zásobovanie sveta údajmi
– Takmer 90 percent odovzdáva fotografie za účelom zdieľania alebo uloženia na internetových lokalitách
– 62 percent odovzdáva videá za účelom zdieľania alebo uloženia na internetových lokalitách.
 
Tvárou tvár k svetu 
– 87 percent má konto na Facebooku a jeden z desiatich má Facebook neustále zapnutý
– 41 percent si aktualizuje Facebook minimálne raz denne a viac ako 20% opýtaných si aktualizuje Facebook niekoľkokrát denne
– 56 percent respondentov má konto Twitter a 21 percent tam prispieva minimálne raz denne.
 

Informácie o štúdii:

Správu 2012 Cisco Connected World Technology Report, tretia v každoročnej sérii, si objednala spoločnosť Cisco a zrealizovala ju spoločnosť InsightExpress, nezávislá prieskumná agentúra so sídlom v USA. Táto globálna štúdia obsahuje dva prieskumy: jeden sa zameriava na vysokoškolských študentov a pracovníkov vo veku 18 až 30 rokov a druhá na IT odborníkov. Každého prieskumu sa z každej z 18 krajín zúčastnilo 100 respondentov, spolu súbor 3600 respondentov. K týmto 18 krajinám patria: USA, Kanada, Mexiko, Brazília, Argentína, Veľká Británia, Francúzsko, Nemecko, Holandsko, Rusko, Poľsko, Turecko, Južná Afrika, India, Čína, Japonsko, Južná Kórea a Austrália.
 

K téme

Najčítanejšie za 24 hodín

Z kategórie Trendy a inovácie

Poradca podnikateľa a živnostníka

Prémiový obsah pre členov klubu Podnikam.sk

Zobraziť ďalšie články

Seriály na Podnikam.sk

Školenia, semináre, kurzy

BOZP - Bezpečnosť a ochrana zdravia pri práci
BOZP vo výrobe
Cash flow
Clo
Clo a logistika
Controlling
Dane a účtovníctvo
Doprava
Dotácie
DPH - Daň z pridanej hodnoty
DzP - Dane z príjmu
Enviro
Environmentalistika
Finančné riadenie
IAS/IFRS
Koronavírus
Legislatíva a zákony
Legislatíva, zákony
Logistika
Manažérske zručnosti
Manažment
Marketing
Marketing a predaj
Medzinárodné účtovné štandardy (IAS/IFRS, US GAAP)
Medzinárodné zdaňovanie
Mzdy a odvody
Nehnuteľnosti
Osobný rozvoj
Ostatné dane
Personalistika
Pohľadávky
Pracovné právo
Právo
Právo, Pracovné právo
Predaj
Riadenie
Riadenie firmy
Riadenie ľudských zdrojov
Samospráva
Školstvo
Školy
Smernice
Stavebníctvo
Účtovníctvo
Účtovníctvo a dane
Verejná správa
Verejné obstarávanie-obstarávateľ
Verejné obstarávanie-uchádzač
Výroba
žiadny
Živnosť

január

20jan8:30Evidencia odpadov a podávanie ohlásení v odpadovom hospodárstve za rok 20208:30 Udalosť usporiadaná: Verlag Dashöfer, s.r.o. Typ Udalosti:ŠkolenieOblasť školenia:Environmentalistika

20jan8:30Zadávanie zákaziek na nadlimitnom elektronickom trhovisku (NET) - Workshop8:30 Udalosť usporiadaná: Verlag Dashöfer, s.r.o. Typ Udalosti:ŠkolenieOblasť školenia:Verejné obstarávanie-obstarávateľ

20jan8:30Evidencia odpadov a podávanie ohlásení v odpadovom hospodárstve za rok 20208:30 Udalosť usporiadaná: Verlag Dashöfer, s.r.o. Typ Udalosti:ŠkolenieOblasť školenia:Environmentalistika

Zobraziť všetky školenia

Eshop Podnikam.sk

Prejsť do eshopu

Zoznam firiem B2B

Zobraziť všetky firmy
Copyright © iSicommerce s.r.o. Všetky práva vyhradené. Vyhradzujeme si právo udeľovať súhlas na rozmnožovanie, šírenie a na verejný prenos obsahu. Ochrana osobných údajov | Podmienky používania | Kontakt | GDPR - Nastavenie sukromia
X