Buďte správne informovaný! Získajte prémiový účet TU
Prihlásenie
Zakúpiť členstvo
Používate zastaralý prehliadač, stránka sa nemusí zobraziť správne, môže sa zobrazovať pomaly, alebo môžu nastať iné problémy pri prehliadaní stránky. Odporúčame Vám stiahnuť si nový prehliadač tu.
FOAF.sk - Aký má firma zisk? Kto ju vlastní? Kto má dlhy? Zistite TU

Päť špecifických prejavov správania, na základe ktorých ľudia hodnotia vašu osobnosť

Law, justice, zákon
Thinkstock
29. januára 2021 Img_3433.jpg Zdroj www.inc.com Tlačiť

Ľudský mozog je pevne spojený s posudzovaním. Mechanizmus prežitia nám totiž neumožňuje spoznať niekoho bez toho, aby sme ho najprv neohodnotili a určitým spôsobom si nevyložili jeho správanie. Viaceré výskumy tiež naznačujú, že tak nerobíme na základe obsahu našich konverzácií, ale pomocou iných zjavných prejavov správania.

Výskum Kansaskej univerzity prišiel v tejto súvislosti so zaujímavým zistením. Pri hodnotení iných ľudí sa vraj sústredíme na oveľa menšie detaily, akými sú napríklad podanie ruky či iné prejavy reči tela. Z výsledkov tohto výskumu ďalej vyplýva, že veľmi často si tvoríme názor na iných ľudí len na základe týchto prejavov správania.

Naše podvedomie má vraj svoj vlastný jazyk, ktorý využíva pri posudzovaní iných. Všíma si pritom veci ako to, či je konkrétna osoba extrovert, introvert, či je emocionálne stabilný alebo či má sympatický, úprimný a otvorený prejav. Na to mu niekedy stačí len jediný pohľad na topánky, ktoré má obuté. V nasledujúcich riadkoch nájdete päť prejavov správania, ktoré si podvedome všímame na iných ľuďoch.

Topánky
Thinkstock
  1. Jednanie s čašníkmi a recepčnými

Ako sa správame k podpornému pesronálu prezrádza o nás to, ako sa správame k ľuďom všeobecne. Túto taktitu vraj využívajú aj niektorí náboroví pracovníci pri pracovných pohovoroch. Mnohých ľudí možno v tejto súvislosti označiť za výborných hercov. Keď sa rozprávajú s niekým, koho považujú za dôležitého, nasadia si dokonalú masku, pričom sa snažia byť úctiví a urobiť na nich dobrý dojem. V zápätí ich však môžete prekvapiť na chodbe rovnakej budovy, kde budú vulgárne nadávať upratovačke. Pracovné obedy sú tiež výborným indikátorom, ako odhaliť uvedeného podvodníka pri správaní sa napríklad k reštauračnému personálu.

čašník, luxus
ilustračné: thinkstockphotos.com
  1. Kontrola telefónu

Neexistuje nič frustrujúcejšie, ako osoba, ktorá siahne v strede rozhovoru po svojom telefóne bez toho, aby sám od seba zazvonil. Je to prejav, ktorý naznačuje nedostatok rešpektu, pozornosti a vôle počúvať človeka, s ktorým komunikujete. Pokiaľ nejde o život, počas rozhovoru by mal telefón pre vás predstavovať zákazané ovocie.

Mobil, telefón
ilustračné: thinkstockphotos.com
  1. Opakované nervózne návyky

Dotýkanie sa nechtov, tváre a pokožky signalizuje nervozitu, ako aj fakt, že ľudia nemajú danú situáciu úplne pod kontrolou. Výskum Michiganskej univerzity v tomto ohľade naznačil, že uvedené nervózne zvyky môžu poukazovať na perfekcionizmus.

Hádka, chytanie sa za hlavu, nepochopenie
  1. Otázky

Rozprávali ste sa už niekedy s niekým, kto po celý čas hovoril len o sebe? Ľudia, ktorí rozprávajú len o sebe, majú vraj tendenciu zaradiť sa medzi tých, čo viac berú, ako dávajú. Tí, ktorí naopak kladú veľa otázok, sú väčšinou potichu a možno ich zaradiť skôr medzi tých, ktorí dokážu viac dávať. Zlatú strednú skupinu napokon tvoria jednotlivci, ktorí dokážu nájsť rovnováhu medzi obomi uvedenými faktormi. Títo sú zároveň výbornými konverzátormi a dokážu nájsť rovnováhu aj v tom, koľko si môžu vziať a koľko dávať.

Otázka, mladá žena
ilustračné: thinkstockphotos.com
  1. Ste pomalí?

Chodíte všade neskoro? Mnohí ľudia považujú tento prejav správania za nedostatok rešpektu voči nim. Na základe tohto návyku si dokonca môžu myslieť, že máte vo zvyku odkladať veci na neskôr, ste bez záujmu či leniví. Iná štúdia zase ukázala, že to môže znamenať toľko, že pre vás ide čas pomalšie, ako u zvyšku populácie. Je však dobré vedieť, že niektorí ľudia vás môžu hodnotiť aj prvým z uvedených spôsobov. Ak meškáte, pripravte si vysvetlenie a rovnaké platí aj pre vás. Prv, než začnete súdiť, prečo daná osoba mešká, spýtajte sa jej na dôvod.

V neposlednom rade si mnohí ľudia často všímajú na vás aj to, ako im podávate ruku a dobrým indikátorom je aj očný kontakt. Aj tu však platí, že očný kontakt udržiavaný po celý čas, už pôsobí agresívne a môže vzbudzovať hrôzu. Ak na druhej strane očný kontakt chýba, môžete zase pôsobiť, že sa hnabíte a máte strach. Aj v tomto prípade teda platí, že všetko s mierou. Skôr, než začnete niekoho iného súdiť a hodnotiť, najprv pozorujte. Niekedy naozaj platí, že malé veci urobia veľký rozdiel. Je dobré vedieť čítať všetky tieto prejavy, ale vždy je dôležité posudzovať veci aj vo vzájomných súvislostiach.

Img_3433.jpg

Vyštudovala Právnickú fakultu Univerzity Komenského v Bratislave. V praxi sa venuje copywritingu, prekladateľskej činnosti a korporátnemu právu.

Odporúčané ebooky

K téme

FOAF.sk firmy - Hosp. výsledky, súvahy, výkazy, DLHY, vlastníci - Zistite TU

Témy

skillssprávaniesúdenie

Najčítanejšie za 24 hodín

Z kategórie Inšpirácia

Poradca podnikateľa a živnostníka

Prémiový obsah pre členov klubu Podnikam.sk

Zobraziť ďalšie články

Seriály na Podnikam.sk

Školenia, semináre, kurzy

BOZP - Bezpečnosť a ochrana zdravia pri práci
BOZP vo výrobe
Cash flow
Clo
Clo a logistika
Controlling
Dane a účtovníctvo
Doprava
Dotácie
DPH - Daň z pridanej hodnoty
DzP - Dane z príjmu
Enviro
Environmentalistika
Eurofondy
Finančné riadenie
IAS/IFRS
Koronavírus
Legislatíva a zákony
Legislatíva, zákony
Logistika
Manažérske zručnosti
Manažment
Marketing
Marketing a predaj
Medzinárodné účtovné štandardy - IAS/IFRS, US GAAP
Medzinárodné účtovné štandardy (IAS/IFRS, US GAAP)
Medzinárodné zdaňovanie
Mzdy a odvody
Nehnuteľnosti
Osobný rozvoj
Ostatné dane
Personalistika
Pohľadávky
Pracovné právo
Právo
Právo a manažment
Právo, Pracovné právo
Predaj
Riadenie
Riadenie firmy
Riadenie ľudských zdrojov
Samospráva
Školstvo
Školy
Smernice
Stavebníctvo
Účtovníctvo
Účtovníctvo a dane
Účtovníctvo verejnej správy
Umelá inteligencia
Verejná správa
Verejné obstarávanie-obstarávateľ
Verejné obstarávanie-uchádzač
Výroba
žiadny
Živnosť

november

25nov8:30Diskriminácia a konflikty na pracovisku (mobbing, bossing, staffing) – právny a psychologický pohľad8:30 Udalosť usporiadaná: Verlag Dashöfer, s.r.o. Typ Udalosti:ŠkolenieOblasť školenia:Pracovné právo

25nov8:30Diskriminácia a konflikty na pracovisku (mobbing, bossing, staffing) – právny a psychologický pohľad8:30 Udalosť usporiadaná: Verlag Dashöfer, s.r.o. Typ Udalosti:ŠkolenieOblasť školenia:Pracovné právo

25nov8:30Diskriminácia a konflikty na pracovisku (mobbing, bossing, staffing) – právny a psychologický pohľad8:30 Udalosť usporiadaná: Verlag Dashöfer, s.r.o. Typ Udalosti:ŠkolenieOblasť školenia:Pracovné právo

Zobraziť všetky školenia

Eshop Podnikam.sk

Prejsť do eshopu

Zoznam firiem B2B

Zobraziť všetky firmy
Copyright © iSicommerce s.r.o. Všetky práva vyhradené. Vyhradzujeme si právo udeľovať súhlas na rozmnožovanie, šírenie a na verejný prenos obsahu. Ochrana osobných údajov | Podmienky používania | Kontakt | GDPR - Nastavenie sukromia
X