Buďte správne informovaný! Získajte prémiový účet TU
Prihlásenie
Zakúpiť členstvo
Používate zastaralý prehliadač, stránka sa nemusí zobraziť správne, môže sa zobrazovať pomaly, alebo môžu nastať iné problémy pri prehliadaní stránky. Odporúčame Vám stiahnuť si nový prehliadač tu.

Pilotná prevádzka elektronických kolkov by mala začať v apríli

Pilotná prevádzka elektronických kolkov by mala začať v apríli
Ilustračné foto SITA
22. februára 2014 Zdroj SITA, Podnikam.SK Tlačiť

Počas celého roka 2014 ešte bude možné využívať aj platby papierovými kolkovými známkami.

Za poskytnuté služby bude možné zaplatiť okamžite a priamo na úrade

Nový systém elektronických kolkov by občania a firmy mohli začať využívať už od apríla tohto roku. Vtedy totiž začne na vybraných pracoviskách Ministerstva vnútra SR pilotná prevádzka projektu. Na úradoch či polícii bude po novom možné platiť poplatky prostredníctvom samoobslužných kioskov, eKolkovačov, POS terminálov a softvérových pokladní. Platba za súdne a správne poplatky tak bude možná aj bezhotovostne. „V priebehu roka 2014 systém elektronických kolkov postupne nahradí súčasnú formu platenia poplatkov papierovými kolkovými známkami,“ informovalo agentúru SITA Ministerstvo financií SR. Počas celého roka 2014 však ešte bude možné využívať aj platby papierovými kolkovými známkami.
 
Ministerstvo financií chce zavedením elektronických kolkov zjednodušiť a sprehľadniť celý systém platieb súdnych a správnych poplatkov. Od existujúcich papierových kolkov sa nový systém odlišuje v tom, že za poskytnuté služby je možné zaplatiť okamžite a priamo na úrade. Štát tak získa informácie o tom, koľko a za aký úkon občan zaplatil. „Súčasný systém žiadne podobné zúčtovacie centrum nemá a príjmy úradov ako aj počty úkonov je možne sumarizovať len s časovým oneskorením,“ skonštatovalo ministerstvo a doplnilo, že rovnako by sa mala eliminovať aj možnosť podvodov pri výbere a platbe poplatkov.
 

 
„Jednotlivé zariadenia budú dostupné v budovách, kde sídlia štátne úrady, prípadne priamo na ich priehradkách podľa objemu platieb za poplatky,“ informovalo ministerstvo. Znamená to teda, že samoobslužné kiosky budú na úradoch svyšším objemom platieb atakzvané eKolkovače a softvér pokladne na úradoch s nízkym objemom platieb. Rezort financií taktiež upozornil, že sadzobník správnych a súdnych poplatkov má v súčasnosti viac ako tisíc položiek. Preto by mali byť v ponuke kioskov jednotlivé položky spájané do logických balíkov, respektíve služieb. „Napríklad, prihlásenie vozidla vyžaduje okrem poplatku za prihlásenie aj poplatok za evidenčné číslo, čo v menu kioskov bude jedna služba,“ uviedlo ministerstvo.
 

Najprv polícia a kontaktné miesta

Ako ďalej informoval rezort financií, vzhľadom na reformu ESO bol tiež upravený projektový plán a rozšírila sa aj skupina prevádzok, ktoré budú do systému zapojené. „V prvej fáze, v priebehu prvého polroka 2014, to postupne budú pracoviská Ministerstva vnútra SR ako polícia či kontaktné a administratívne miesta občana, a v ďalšej fáze ostatné úrady a súdy,“ uviedlo ministerstvo. Samoobslužné platobné kiosky už majú podľa vyjadrenia ministerstva finálnu funkcionalitu a dizajn. Keďže je však kľúčová bezpečnosť a spoľahlivosť celého systému, prebieha v súčasnosti komplexná testovacia fáza, a to konkrétne funkčné, integračné a záťažové testy.
 
Náklady na zavedenie nového systému uhrádzania správnych a súdnych poplatkov vyčíslil štát na skoro 12 mil. eur. Suma 5,3 mil. eur je financovaná z eurofondov, zvyšok vykrýva zo svojich prostriedkov Slovenská pošta, ktorá je zároveň prevádzkovateľom celého systému. Štátny tajomník ministerstva financií Peter Pellegrini ešte v októbri minulého roka uviedol, že na ročnej prevádzke nového spôsobu platenia poplatkov by mal štát ušetriť 1 mil. eur. Doterajší model papierových kolkov štát pôvodne stál 8,9 mil. eur za rok.
 

Odporúčané ebooky

K téme

Najčítanejšie za 24 hodín

Z kategórie Dane

Poradca podnikateľa a živnostníka

Prémiový obsah pre členov klubu Podnikam.sk

Zobraziť ďalšie články

Seriály na Podnikam.sk

Školenia, semináre, kurzy

BOZP - Bezpečnosť a ochrana zdravia pri práci
BOZP vo výrobe
Cash flow
Clo
Clo a logistika
Controlling
Dane a účtovníctvo
Doprava
Dotácie
DPH - Daň z pridanej hodnoty
DzP - Dane z príjmu
Enviro
Environmentalistika
Finančné riadenie
IAS/IFRS
Koronavírus
Legislatíva a zákony
Legislatíva, zákony
Logistika
Manažérske zručnosti
Manažment
Marketing
Marketing a predaj
Medzinárodné účtovné štandardy - IAS/IFRS, US GAAP
Medzinárodné účtovné štandardy (IAS/IFRS, US GAAP)
Medzinárodné zdaňovanie
Mzdy a odvody
Nehnuteľnosti
Osobný rozvoj
Ostatné dane
Personalistika
Pohľadávky
Pracovné právo
Právo
Právo, Pracovné právo
Predaj
Riadenie
Riadenie firmy
Riadenie ľudských zdrojov
Samospráva
Školstvo
Školy
Smernice
Stavebníctvo
Účtovníctvo
Účtovníctvo a dane
Verejná správa
Verejné obstarávanie-obstarávateľ
Verejné obstarávanie-uchádzač
Výroba
žiadny
Živnosť

marec

09mar8:30Logistika nákupu a riadenie zásob8:30 Udalosť usporiadaná: Verlag Dashöfer, s.r.o. Typ Udalosti:ŠkolenieOblasť školenia:Clo

09mar8:30Komplexný kurz: Logistika8:30 Udalosť usporiadaná: Verlag Dashöfer, s.r.o. Typ Udalosti:ŠkolenieOblasť školenia:Clo

09mar8:30Logistika nákupu a riadenie zásob8:30 Udalosť usporiadaná: Verlag Dashöfer, s.r.o. Typ Udalosti:ŠkolenieOblasť školenia:Clo

Zobraziť všetky školenia

Eshop Podnikam.sk

Prejsť do eshopu

Zoznam firiem B2B

Zobraziť všetky firmy
Copyright © iSicommerce s.r.o. Všetky práva vyhradené. Vyhradzujeme si právo udeľovať súhlas na rozmnožovanie, šírenie a na verejný prenos obsahu. Ochrana osobných údajov | Podmienky používania | Kontakt | GDPR - Nastavenie sukromia
X