Buďte správne informovaný! Získajte prémiový účet TU
Prihlásenie
Zakúpiť členstvo
Používate zastaralý prehliadač, stránka sa nemusí zobraziť správne, môže sa zobrazovať pomaly, alebo môžu nastať iné problémy pri prehliadaní stránky. Odporúčame Vám stiahnuť si nový prehliadač tu.
FOAF.sk - Aký má firma zisk? Kto ju vlastní? Kto má dlhy? Zistite TU

Príbeh Barbie od Mattela zo série úspešných podnikateľských nápadov

SITA / AP
1. apríla 2011 Tlačiť

Asi každý z nás pozná slávnu a vždy krásnu Barbie od Mattela. Ako vznikol tento úspešný podnikateľský nápad, ktorý dobyl celý svet? Za úspechom stojí stále dobrý nápad, veľa vytrvalosti pri jeho realizovaní, odvaha a zreteľný cieľ. Nie každý krok musí byť ale úspešný, počas dlhej cesty sa vždy stretneme aj s neúspechom či pádmi. Ale aj tak je stále každý veľký podnikateľský  príbeh obdivuhodný a môžeme si z neho brať príklad pri realizovaní našich podnikateľských nápadov.

 

Na začiatku postačí dobrá myšlienka

Firma Mattel vznikla v roku 1945. Založili ju priatelia Harold Mattson a  Elliot Handler. Spojením začiatočných písmen ich mien vznikol názov Mattel. Firma najprv vyrábala domčeky pre bábiky a nábytky do domčekov. S myšlienkou vyrábať Barbie prišla manželka pána Handlera Ruth Handlerová, keď si všimla, že jej dcéra sa rada hrá s bábikami, ktoré vyzerajú ako dospelé ženy. Deti sa rady hrajú na svet dospelých a predstavujú si, čo budú robiť ako dospelé. Túto možnosť rozvíjať svoju fantáziu im bábika Barbie poskytuje dokonale. Barbie pomenovala po svojej dcére Barbare. Pôvodne našla Ruth podobnú bábiku v švajčiarskom Luzerne na svojich cestách po Európe, preto niektorí ľudia tvrdia, že myšlienka bábiky Barbie je odkopírovaná. Ruth si so sebou do Ameriky priviezla bábiku Lilli ako vzor a onedlho sa jej podarilo vytvoriť novú koncepciu bábiky – Barbie. Bábika Barbie sa začala vyrábať v roku 1959 a stala sa veľmi obľúbenou medzi americkými dievčatami. Mala krásnu tvár, dokonalú postavu a dali sa jej obliekať šaty od výmyslu sveta. V roku 1961 sa začala vyrábať aj bábika Ken, ktorý bol priateľkou Barbie. Ruth Handlerová pochádzala z rodiny poľských imigrantov, ktorí prišli hľadať svoje šťastie do Ameriky a to, že sa nebála nových myšlienok, jej prinieslo úspech.

 

Za úspechom stojí dobrý marketing

Veľký úspech v predajnosti Barbie a ostatných hračiek od Mattela nastal po masívnej propagácii v televízii. Mattel vedel úspešne využiť nový spôsob propagácie, ktorým bola televízia. Tá bola schopná zasiahnuť veľký počet ľudí a ovplyvniť ich tak pre nákup bábiky Barbie. Mattel musel investovať veľké peniaze, aby mohla byť reklama vysielaná počas vysielania obľúbených rozprávok. Reklama priniesla vyššie tržby a nové peniaze, čo umožnilo, aby sa predaj hračiek rozšíril aj do nových segmentov.

 

Aby Barbie neustále zaujímala pozornosť detí, prinášala firma Mattel neustále nové inovácie. Bábika Barbie sa začala vyrábať v rôznych národnostiach, v rôznych profesiách a reagovala aj na  spoločenské dianie, napr. Barbie ako prezidentka, Barbie ako diplomatka, Barbie ako vojačka, lekárka, učiteľka či modelka. Firma Mattel začala spolupracovať so zvučnými menami návrhárov ako sú Gucci, Givenchy či Versace, aby bábika mala stále krásne trendové šaty a bola stále „in“. Na trh prichádzali a prichádzajú neustále noví členovia rodiny Barbie, priatelia, deti, poníky, domčeky a zariadenia do nich. Barbie je krásna, štýlová, má krásne vlasy, ktoré vyzerajú skoro ako skutočné, ohybné telo s dokonalými krivkami. Barbie túži vlastniť každé dievča a každé dievča túži byť ako Barbie.   

 

A prichádza úspech

Dnes pozná bábiku Barbie snáď každý na svete. Podľa štatistík sa dnes vo svete predá každé dve sekundy jedna bábika Barbie. Od prvého uvedenia až dodnes sa na svete predalo viac ako miliarda bábik. Typické americké dievča vlastní až okolo desať bábik Barbie. Dnes firma Mattel vyrába množstvo ďalších hračiek, ktoré sú svetoznáme. Sú to napríklad Hot Wheels, Matchbox, Scrabble, Disney hračky a hračky s motívami Harryho Pottera. Ale ani firma Mattel nemôže zaostávať za trendmi. Predaj hračiek zaznamenáva mierny pokles, pretože do popredia sa pomaly dostávajú konkurenčné produkty ako sú videohry a elektronické hračky. Preto sa Mattel snaží získavať pozíciu aj v tejto oblasti. V súčasnosti má Mattel 25000 zamestnancov.  Sídlo Mattel je v El Segundo v Californii, ale pobočky má po celom svete. Aj keď je bábika Barbie aj trochu kontroverzná, pretože mnohí ju odsudzujú za to, že môže spôsobovať dievčatám zmiešané pocity vedúce k poruchám jedenia a poškodeného sebavedomia, za čo sa musel Mattel zúčastniť mnohých súdnych sporov, Barbie zostane stále obľúbenou hračkou. ph

Odporúčané ebooky

K téme

FOAF.sk firmy - Hosp. výsledky, súvahy, výkazy, DLHY, vlastníci - Zistite TU

Najčítanejšie za 24 hodín

Z kategórie Inšpirácia

Poradca podnikateľa a živnostníka

Prémiový obsah pre členov klubu Podnikam.sk

Zobraziť ďalšie články

Seriály na Podnikam.sk

Školenia, semináre, kurzy

BOZP - Bezpečnosť a ochrana zdravia pri práci
BOZP vo výrobe
Cash flow
Clo
Clo a logistika
Controlling
Dane a účtovníctvo
Doprava
Dotácie
DPH - Daň z pridanej hodnoty
DzP - Dane z príjmu
Enviro
Environmentalistika
Eurofondy
Finančné riadenie
IAS/IFRS
Industry 4.0
ISO
Komunikačné zručnosti
Koronavírus
Legislatíva a zákony
Legislatíva, zákony
Logistika
Manažérske zručnosti
Manažment
Marketing
Marketing a predaj
Marketingové zručnosti
Medzinárodné účtovné štandardy - IAS/IFRS, US GAAP
Medzinárodné účtovné štandardy (IAS/IFRS, US GAAP)
Medzinárodné zdaňovanie
Mzdy a odvody
Nehnuteľnosti
Osobný rozvoj
Ostatné dane
Personalistika
Počítačové zručnosti
Pohľadávky
Pracovné právo
Právo
Právo a manažment
Právo, Pracovné právo
Predaj
Riadenie
Riadenie firmy
Riadenie ľudských zdrojov
Samospráva
Školstvo
Školy
Smernice
Stavebníctvo
Účtovníctvo
Účtovníctvo a dane
Účtovníctvo verejnej správy
Umelá inteligencia
Verejná správa
Verejné obstarávanie-obstarávateľ
Verejné obstarávanie-uchádzač
Výroba
žiadny
Živnosť

máj

14máj8:30Logistika distribúcie a skladovania8:30 Udalosť usporiadaná: Verlag Dashöfer, s.r.o. Typ Udalosti:ŠkolenieOblasť školenia:Clo

16máj9:30Nástroje umelej inteligencie pre úplných začiatočníkov9:30 Udalosť usporiadaná: Verlag Dashöfer, s.r.o. Typ Udalosti:ŠkolenieOblasť školenia:Marketing

20máj8:30Green Deal8:30 Udalosť usporiadaná: Verlag Dashöfer, s.r.o. Typ Udalosti:ŠkolenieOblasť školenia:Stavebníctvo

Zobraziť všetky školenia

Eshop Podnikam.sk

Prejsť do eshopu

Zoznam firiem B2B

Zobraziť všetky firmy
Copyright © iSicommerce s.r.o. Všetky práva vyhradené. Vyhradzujeme si právo udeľovať súhlas na rozmnožovanie, šírenie a na verejný prenos obsahu. Ochrana osobných údajov | Podmienky používania | Kontakt | GDPR - Nastavenie sukromia
X