Buďte správne informovaný! Získajte prémiový účet TU
Prihlásenie
Zakúpiť členstvo
Používate zastaralý prehliadač, stránka sa nemusí zobraziť správne, môže sa zobrazovať pomaly, alebo môžu nastať iné problémy pri prehliadaní stránky. Odporúčame Vám stiahnuť si nový prehliadač tu.

Boli ste nespokojní s dovolenkou? Toto by ste mali vedieť

Pláž, dovolenka, more, leto
Thinkstock
7. júna 2016 Tlačiť

Pokiaľ si klienti zájazd zakúpia u zahraničnej cestovnej kancelárie bez pobočky na Slovensku, všetky reklamačné procedúry prebiehajú podľa práva jej domovského štátu.

Dovolenku z dôvodu nespokojnosti nikdy nereklamovalo 82,5 percenta Slovákov. Vyplýva to z prieskumu, ktorého výsledky na brífingu prezentovali zástupcovia poisťovne D.A.S. Rechtsschutz AG. Podľa prieskumu 12,2 percenta respondentov vo veku 18 až 65 rokov dovolenku reklamovalo, pri čom boli úspešní. Naopak, 5,3 percenta opýtaných bolo pri reklamácii neúspešných.

Podľa vedúceho úseku likvidácie poistných udalostí poisťovne Ilju Sulíka je v súčasnosti spotrebiteľská ochrana na Slovenku pri cestovných zájazdoch na pomerne vysokej úrovni. „Je však potrebné, aby sa klienti pred kúpou zájazdu podrobne informovali o niektorých skutočnostiach,“ povedal. Dôležité je podľa neho, najmä pri leteckých zájazdoch s charterovými letmi, ujasniť si definíciu doby trvania zájazdu. Nie všetky cestovné kancelárie (CK) majú totiž jasne definované hotelové dni, teda dni s 24-hodinovou možnosťou ubytovania a transferové dni, teda dni odchodu a príchodu. Ujasniť si je potrebné tiež to, v akých prípadoch, v situácii, keď je vybraný hotel preplnený, má cestovná kancelária právo zmeniť klientovi ubytovanie alebo dokonca lokalitu ubytovania. Podľa Sulíka by sa klienti tiež mali informovať, či sú ponúkané služby, ako napríklad športové aktivity alebo animačné programy v danom hoteli garantované, alebo uvedené len ako možná súčasť aktivít za príplatok.

Každú dovolenkovú sezónu sa podľa Sulíka verejnosť stretáva aj s problematikou krachov cestovných kancelárií. „V prípade, ak kancelária nie je schopná svojim klientom zabezpečiť či už realizáciu plnení spojených s dovolenkou alebo vrátenie ceny zájazdu, ktorý bol z dôvodov na strane CK zrušený, má túto povinnosť príslušná poisťovňa, u ktorej je CK povinne poistená proti úpadku,“ uviedol Sulík. Ak CK skrachuje počas trvania dovolenky, nevyhnutný prevoz klientov na územie SR zabezpečuje a financuje poisťovňa. Stať sa však môže aj to, že CK uplynie platnosť trvania poistenia, a nové už neuzavrie. „Návrat domov si tak musia klienti zabezpečiť na vlastné náklady a svoje nároky si následne môžu uplatňovať voči CK, najpravdepodobnejšie v rámci konkurzného konania,“ povedal Sulík. Tiež sa podľa neho môže stať, že poistná suma nebude stačiť na uspokojenie nárokov všetkých poškodených klientov. „V takom prípade budú klienti odškodnení pomerne, zvyšok si budú musieť uplatniť voči CK,“ dodal s tým, že pokiaľ je zájazd zakúpený u zahraničnej cestovnej kancelárie bez pobočky na Slovensku, všetky reklamačné procedúry prebiehajú podľa práva jej domovského štátu.

K téme

Témy

dovolenkareklamácie

Najčítanejšie za 24 hodín

Z kategórie Prieskumy

Poradca podnikateľa a živnostníka

Prémiový obsah pre členov klubu Podnikam.sk

Zobraziť ďalšie články

Seriály na Podnikam.sk

Školenia, semináre, kurzy

BOZP - Bezpečnosť a ochrana zdravia pri práci
BOZP vo výrobe
Cash flow
Clo
Clo a logistika
Controlling
Dane a účtovníctvo
Doprava
Dotácie
DPH - Daň z pridanej hodnoty
DzP - Dane z príjmu
Enviro
Environmentalistika
Finančné riadenie
IAS/IFRS
Koronavírus
Legislatíva a zákony
Legislatíva, zákony
Logistika
Manažérske zručnosti
Manažment
Marketing
Marketing a predaj
Medzinárodné účtovné štandardy - IAS/IFRS, US GAAP
Medzinárodné účtovné štandardy (IAS/IFRS, US GAAP)
Medzinárodné zdaňovanie
Mzdy a odvody
Nehnuteľnosti
Osobný rozvoj
Ostatné dane
Personalistika
Pohľadávky
Pracovné právo
Právo
Právo, Pracovné právo
Predaj
Riadenie
Riadenie firmy
Riadenie ľudských zdrojov
Samospráva
Školstvo
Školy
Smernice
Stavebníctvo
Účtovníctvo
Účtovníctvo a dane
Verejná správa
Verejné obstarávanie-obstarávateľ
Verejné obstarávanie-uchádzač
Výroba
žiadny
Živnosť

október

21oct8:30Spôsob ochrany nových nápadov8:30 Udalosť usporiadaná: Verlag Dashöfer, s.r.o. Typ Udalosti:ŠkolenieOblasť školenia:Legislatíva, zákony

21oct8:30Psychológia skvelej zákazníckej skúsenosti8:30 Udalosť usporiadaná: Verlag Dashöfer, s.r.o. Typ Udalosti:ŠkolenieOblasť školenia:Marketing

21oct8:30Spôsob ochrany nových nápadov8:30 Udalosť usporiadaná: Verlag Dashöfer, s.r.o. Typ Udalosti:ŠkolenieOblasť školenia:Legislatíva, zákony

Zobraziť všetky školenia

Eshop Podnikam.sk

Prejsť do eshopu

Zoznam firiem B2B

Zobraziť všetky firmy
Copyright © iSicommerce s.r.o. Všetky práva vyhradené. Vyhradzujeme si právo udeľovať súhlas na rozmnožovanie, šírenie a na verejný prenos obsahu. Ochrana osobných údajov | Podmienky používania | Kontakt | GDPR - Nastavenie sukromia
X