Buďte správne informovaný! Získajte prémiový účet TU
Prihlásenie
Zakúpiť členstvo
Používate zastaralý prehliadač, stránka sa nemusí zobraziť správne, môže sa zobrazovať pomaly, alebo môžu nastať iné problémy pri prehliadaní stránky. Odporúčame Vám stiahnuť si nový prehliadač tu.
FOAF.sk - Aký má firma zisk? Kto ju vlastní? Kto má dlhy? Zistite TU

Trendy vo vzťahoch so zákazníkmi v súčasnosti a budúcnosti

AP Photo/Mark Lennihan
21. apríla 2011 Zdroj Autor: Ivo Toman zakladateľ medzinárodnej spoločnosti TAXUS International, úrivok z knihy Stroj na peníze - Ruské kolo. Tlačiť

Na čo budeš klásť dôraz, ak chceš ovplyvniť iných ľudí a motivovať ich ku kúpe tvojich produktov? Na túto otázku väčšina ľudí ihneď odpovie, že je potrebné sa zamerať na kvalitu. Ale pozor, je kvalita naozaj rozhodujúca?

 

Zákazník si už na vyššiu kvalitu zvykol

Nie je to úplne tak. Je potrebné si objasniť mýtus o kvalite, ktorá sa predáva sama. Každý tvrdí, že kvalita rozhoduje. Ale, keďže sa už takmer každý výrobca zameral na kvalitu, jej úroveň sa zvýšila natoľko, že je problémom dosiahnuť vyššiu úroveň kvality ako konkurencia. Zákazník si už na vyššiu kvalitu zvykol a považuje ju za samozrejmosť. Takže vyššia kvalita už nie je konkurenčnou výhodou tak ako v minulosti, ale obyčajnou nevyhnutnosťou.

 

V dnešnej, veľmi rýchlej dobe, keď sa ešte rýchlejšie strácajú konkurenčné výhody, sa o zákazníkovu peňaženku bojuje inak. Predovšetkým prostredníctvom sprievodných služieb, poskytovaných súčasne s predajom produktov, a tiež dlhodobo po ich predaji. Ak chceš dosiahnuť vyššie tržby, okrem kvality sa musíš zamerať na ľudské potreby, ako napríklad spoločenské uznanie, zábavu a pod.

 

Tiež musíš prísť s niečím iným (iným, nie kvalitnejším!) ako konkurencia. To niečo iné môže byť:

 

  • Neočakávanosť.
  • Nový (iný) produkt, alebo nové (iné) použitie produktu.
  • Nové (iné) vzťahy s klientom.
  • Nové (iné) obchodné podmienky.
  • Kombinácie predchádzajúcich bodov.

 

Vyvinula sa nová koncepcia obchodu – poradenstvo a partnerstvo

 

Predávať dnes znamená spojiť sa s kupujúcim. Vzťahy so zákazníkmi sa už neuzatvárajú jednorázovo. Obchodovanie vyžaduje dlhodobý vzťah s klientmi. Zákazník nemusí chcieť ponúkaný tovar alebo služby ihneď, ale kedykoľvek v budúcnosti sa môže rozhodnúť. Obchodník musí byť preto pripravený kedykoľvek uspokojiť jeho požiadavku. Ak nie, zákazník má možnosť okamžite vyhľadať niekoho iného.

 

Súčasní zákazníci sú charakteristickí tým, že sú stále pohodlnejší, chcú byť obslúžení stále kvalitnejšie a rýchlejšie. Pri nákupe sú neustále obozretnejší, sú lepšie informovaní a viac si uvedomujú ,,cenu peňazí“. Sú racionálnejší. Majú menej času na nákup a nechcú čakať, preto sú ochotnejší zaplatiť za sprievodné služby. Nechcú sprostredkovateľov a viac dodávateľov. Omnoho viac využívajú, a aj zneužívajú svoje zákonné výhody a reklamujú aj to, čo nie je možné považovať za reklamáciu. A všetky tieto zmeny správania zákazníkov sú stále rýchlejšie.

 

O tom, že spokojní zákazníci sú dôležití už určite vieš a mnohokrát si o tom počul alebo čítal. Ale zamyslel si sa niekedy prečo? Tu máš niektoré možné odpovede:

 

  • Spokojní zákazníci sú zdrojom pozitívnych referencií.
  • Spokojní zákazníci sú väčšinou ochotní zaplatiť viac.
  • Spokojní zákazníci sa vracajú.

 

A naopak:

 

  • Nespokojní zákazníci skôr či neskôr zakotvia u konkurencii.
  • Nespokojní zákazníci ťa ohovoria, a nielen raz.

 

V poslednej dobe preto veľa firiem ponúka s produktom aj sprievodné služby (servis, poradenstvo, dopravu atď.). Tieto služby môžu, ale tiež nemusia byť nákladné. Ak ale chýbajú, zákazníci majú dojem, že je o nich málo postarané.

 

K téme

FOAF.sk firmy - Hosp. výsledky, súvahy, výkazy, DLHY, vlastníci - Zistite TU

Najčítanejšie za 24 hodín

Z kategórie Marketing

Poradca podnikateľa a živnostníka

Prémiový obsah pre členov klubu Podnikam.sk

Zobraziť ďalšie články

Seriály na Podnikam.sk

Školenia, semináre, kurzy

BOZP - Bezpečnosť a ochrana zdravia pri práci
BOZP vo výrobe
Cash flow
Clo
Clo a logistika
Controlling
Dane a účtovníctvo
Doprava
Dotácie
DPH - Daň z pridanej hodnoty
DzP - Dane z príjmu
Enviro
Environmentalistika
Eurofondy
Finančné riadenie
IAS/IFRS
Koronavírus
Legislatíva a zákony
Legislatíva, zákony
Logistika
Manažérske zručnosti
Manažment
Marketing
Marketing a predaj
Medzinárodné účtovné štandardy - IAS/IFRS, US GAAP
Medzinárodné účtovné štandardy (IAS/IFRS, US GAAP)
Medzinárodné zdaňovanie
Mzdy a odvody
Nehnuteľnosti
Osobný rozvoj
Ostatné dane
Personalistika
Pohľadávky
Pracovné právo
Právo
Právo a manažment
Právo, Pracovné právo
Predaj
Riadenie
Riadenie firmy
Riadenie ľudských zdrojov
Samospráva
Školstvo
Školy
Smernice
Stavebníctvo
Účtovníctvo
Účtovníctvo a dane
Účtovníctvo verejnej správy
Umelá inteligencia
Verejná správa
Verejné obstarávanie-obstarávateľ
Verejné obstarávanie-uchádzač
Výroba
žiadny
Živnosť

november

22nov8:30Produktový manažment8:30 Udalosť usporiadaná: Verlag Dashöfer, s.r.o. Typ Udalosti:ŠkolenieOblasť školenia:Marketing

22nov8:30Produktový manažment8:30 Udalosť usporiadaná: Verlag Dashöfer, s.r.o. Typ Udalosti:ŠkolenieOblasť školenia:Marketing

25nov8:30Diskriminácia a konflikty na pracovisku (mobbing, bossing, staffing) – právny a psychologický pohľad8:30 Udalosť usporiadaná: Verlag Dashöfer, s.r.o. Typ Udalosti:ŠkolenieOblasť školenia:Pracovné právo

Zobraziť všetky školenia

Eshop Podnikam.sk

Prejsť do eshopu

Zoznam firiem B2B

Zobraziť všetky firmy
Copyright © iSicommerce s.r.o. Všetky práva vyhradené. Vyhradzujeme si právo udeľovať súhlas na rozmnožovanie, šírenie a na verejný prenos obsahu. Ochrana osobných údajov | Podmienky používania | Kontakt | GDPR - Nastavenie sukromia
X