V minulom roku dominovalo v počte preverovaných škôd pracovníkmi Allianzu privátne poistenie majetku. Na druhom mieste bolo povinné zmluvné poistenie vozidiel, ktoré vlani rámci neživotného poistenia jednoznačne viedlo počtom 974 šetrených prípadov.
Množstvo podvodov sú opakujúce sa prípady fingovaných škôd
Allianz-Slovenská poisťovňa v minulom roku aktívne prešetrovala podozrivé okolnosti pri 1 953 škodách, pričom objem potenciálneho plnenia predstavoval viac ako 4,7 mil. eur. Počet potvrdených podozrení sa vyšplhal na 1 738 škôd, čo je 89 % zo všetkých prešetrených škôd. V deviatich z desiatich prešetrovaných prípadov sa tak vlani preukázal pokus o poisťovací podvod. Uchránená hodnota škôd predstavovala niečo vyše 3 mil. eur. Tento pomer je podobný ako v roku 2012, v ktorom poisťovňa Allianz preukázala podvodné konanie v 88 percentách prípadov.
Spoločnosť Allianz v rámci vyšetrovania podozrivých poistných udalostí spolupracuje aj s orgánmi činnými v trestnom konaní a v oprávnených prípadoch podá aj trestné oznámenie na páchateľa. „Vlani sme podali šesť trestných oznámení,“ povedala vedúca oddelenia kontroly a špeciálnych činností v Allianzi Jaroslava Zemanová. Ešte z minulého obdobia je podľa nej stále vyšetrovaných niekoľko škôd s podaným trestným oznámením.
V minulom roku dominovalo v počte preverovaných škôd pracovníkmi Allianzu privátne poistenie majetku. Na druhom mieste bolo povinné zmluvné poistenie vozidiel, ktoré vlani rámci neživotného poistenia jednoznačne viedlo počtom 974 šetrených prípadov. Na treťom mieste bolo havarijné poistenie. Pri vyšetrovaní takýchto škôd najviac rezonovali podľa Allianzu prípady totálnych škôd na vozidlách s pripoistením finančnej straty s vysokými plneniami za jednotlivé prípady.
V medziročnom porovnaní spoločnosť zaznamenala výrazný pokles podozrivých prípadov v životnom poistení, avšak na druhej strane evidovala rapídny nárast v poistení privátneho majetku, a to o 50 %. Rástol aj počet prípadov v poistení podnikateľov a priemyslu. Pokles prešetrovaní v povinnom zmluvnom poistení o približne tretinu pripisuje Allianz najmä poklesu hlásených poškodení čelných skiel.
„Množstvo podvodov sú opakujúce sa prípady fingovaných škôd zo strany klientov,“ skonštatoval vedúci skupiny špeciálnych činností v Allianzi Vojtech Kosík. Ako príklad uviedol podvody pri skratoch elektrospotrebičov. Klienti si podľa spoločnosti väčšinou neoprávnene uplatňujú nárok na poistné plnenie za opakované poškodenie toho istého zariadenia. Druhú skupinu tvoria podľa Allianzu škody, v ktorých si nárok na plnenie uplatňujú páchatelia sofistikovane a ktorých preukázanie je omnoho náročnejšie. Podľa Kosíka ide najmä o úmyselné havárie vozidiel.
Allianz pôsobí na Slovensku od roku 1993, keď začala svoju činnosť ako Allianz poisťovňa. Bývalú štátnu Slovenskú poisťovňu získala v júli 2002 a zlúčila sa s ňou v januári 2003.