Buďte správne informovaný! Získajte prémiový účet TU
Prihlásenie
E-shop
Používate zastaralý prehliadač, stránka sa nemusí zobraziť správne, môže sa zobrazovať pomaly, alebo môžu nastať iné problémy pri prehliadaní stránky. Odporúčame Vám stiahnuť si nový prehliadač tu.

Valentínska analýza: Pre mužov predstavuje auto skôr srdcovú záležitosť, ženy v ňom vidia praktického pomocníka

Valentin_foto.jpg
Foto: AAA AUTO (3452)
14. februára 2020 Tlačiť

BRATISLAVA 14. februára (Podnikam.sk) – Rozhodovanie o kúpe nového alebo ojazdeného auta u väčšiny súvisí s financiami, s preferovanou triedou a vlastnosťami vozidla.

Čo sa týka mužov, tí si dávajú pri výbere auta veľmi záležať na všetkých detailoch. Pred kúpou vozidla prejdú všetky weby, internetové diskusie, prečítajú si množstvo recenzií, prípadne sa poradia s príbuznými alebo kamarátmi. Nevynechajú jediný detail a požiadaviek na auto majú omnoho viac ako ženy. Pri kúpe automobilu dávajú ženy zase prednosť jeho praktickej stránke a preferujú menšie kompaktné vozidlá s ladným a moderným vzhľadom. Ženy sú pri kúpe auta trochu pragmatickejšie a zvažujú najmä jeho náklady na palivo, servis a celkovú praktickosť.

Podľa analýzy štatistík za uplynulý rok od najväčšieho predajcu ojazdených automobilov na Slovensku – autocentier AAA AUTO stále platí, že častejšie kupujú autá muži ako ženy. Výrazne väčšie percento, a to 73 % patrí práve mužom. Nežnejšie pohlavie tvorilo len 27 %, teda približne len štvrtinu zákazníkov.

,,Priemernú cenu pri kúpe ojazdených automobilov sme u mužov zaznamenali na úrovni okolo 7 855 eur. Ženy do nového automobilu investujú čiastku 7 400 eur, čo je o 455 eur menej ako investícia mužov, no zároveň uprednostňujú autá s nižším nájazdom kilometrov. Aj napriek väčšej obľube menších áut u žien už neplatí, že by sa báli veľkých vozidiel. Vedia, že s väčším nájazdom narastá aj nutnosť investovať peniaze do opráv,“ uviedla Karolína Topolová, generálna riaditeľka a predsedníčka predstavenstva spoločnosti AURES Holdings, ktorá medzinárodnú sieť autocentier AAA AUTO prevádzkuje.

Čo sa týka farby auta, obe pohlavia sa zhodujú v praktickosti striebornej, na ktorej až tak nevidno nečistoty a umiestnila sa na prvej priečke obľúbenosti. Ďalšie obľúbené farby pri oboch pohlaviach sú tradičná čierna a biela.  Rozdiel medzi mužmi a ženami sa objavil až pri štvrtej najobľúbenejšej farbe, ktorou je u žien červená a u mužov modrá.

Zhoda nastala aj pri najobľúbenejších značkách. Na prvej priečke sa umiestnila tradične Škoda, ďalej Volkswagen a Hyundai. Názory sa rozchádzajú až pri štvrtej priečke, ktorú v prípade žien obsadila značka Peugeot a u mužov značka Ford.

Ako muži, tak aj ženy v minulom roku preferovali skôr silnejšie motory, a to s najčastejším objemom 2.0 litra (muži 10,50 %, ženy 5,87 %). Poradie predajov áut podľa typu karosérie je na prvých troch priečkach rovnaké pre obe pohlavia. Prvou voľbou je hatchback (ženy 46 %, muži 33 %), druhou je kombi (ženy aj muži 25 %) a na tretej priečke sa umiestnilo SUV (ženy 17 % a muži 19 %).

Pri preferovanom druhu paliva sa ale voľba pohlaví rozchádza. Kým muži si radšej zaobstarajú automobil na naftu (51 %), u žien sú v obľube skôr benzínové autá (58 %).

Inzercia

Odporúčané ebooky

K téme

Témy

AAA AUTOPRValentín

Najčítanejšie za 24 hodín

Z kategórie Inšpirácia

Poradca podnikateľa a živnostníka

Prémiový obsah pre členov klubu Podnikam.sk

Zobraziť ďalšie články

Seriály na Podnikam.sk

Školenia, semináre, kurzy

BOZP - Bezpečnosť a ochrana zdravia pri práci
BOZP vo výrobe
Cash flow
Clo
Clo a logistika
Controlling
Dane a účtovníctvo
Doprava
Dotácie
DPH - Daň z pridanej hodnoty
DzP - Dane z príjmu
Enviro
Environmentalistika
Finančné riadenie
IAS/IFRS
Legislatíva a zákony
Legislatíva, zákony
Logistika
Manažérske zručnosti
Manažment
Marketing
Marketing a predaj
Medzinárodné účtovné štandardy (IAS/IFRS, US GAAP)
Medzinárodné zdaňovanie
Mzdy a odvody
Nehnuteľnosti
Osobný rozvoj
Ostatné dane
Personalistika
Pohľadávky
Pracovné právo
Právo
Právo, Pracovné právo
Riadenie
Riadenie firmy
Riadenie ľudských zdrojov
Samospráva
Školstvo
Školy
Stavebníctvo
Účtovníctvo
Účtovníctvo a dane
Verejná správa
Verejné obstarávanie-obstarávateľ
Verejné obstarávanie-uchádzač
Výroba
žiadny
Živnosť

apríl

07apr7:00WEBINÁR: Zamestnávanie prostredníctvom agentúr dočasného zamestnávania7:00 Udalosť usporiadaná: Verlag Dashöfer, s.r.o. Typ Udalosti:ŠkolenieOblasť školenia:Personalistika

13apr7:00WEBINÁR: Efektívne riadenie firmy v kríze, nie krízové riadenie7:00 Udalosť usporiadaná: Verlag Dashöfer, s.r.o. Typ Udalosti:ŠkolenieOblasť školenia:Finančné riadenie

14apr7:00WEBINÁR: Bezproblémové vedenie účtovníctva v čase krízy7:00 Udalosť usporiadaná: Verlag Dashöfer, s.r.o. Typ Udalosti:ŠkolenieOblasť školenia:Účtovníctvo

Zobraziť všetky školenia

Eshop Podnikam.sk

Prejsť do eshopu

Zoznam firiem B2B

Zobraziť všetky firmy
Copyright © iSicommerce s.r.o. Všetky práva vyhradené. Vyhradzujeme si právo udeľovať súhlas na rozmnožovanie, šírenie a na verejný prenos obsahu. Ochrana osobných údajov | Podmienky používania | Kontakt
OK

Web obsahuje cookies. Prevádzkovateľ webu nezbiera žiadne osobné údaje, ak nie ste registrovaný. Web obsahuje prvky tretích strán. Viac k: Ochrana osobných údajov a cookies

X