- Podnikam.sk
- Články
- Inšpirácia
- Viete, ako najlepšie poďakovať vašim zákazníkom v súčasnej digitálnej dobe?
Viete, ako najlepšie poďakovať vašim zákazníkom v súčasnej digitálnej dobe?
Každému podnikateľovi je zrejme jasné, že dôveru vo svoju značku si u zákazníkov nevybuduje z noci na deň. Je to dlhodobý a časovo náročný proces, ktorý si vyžaduje značné úsilie a obetu. Majitelia podnikov by pritom nemali zabúdať ani na to, že všetci zákazníci sú ľudia. A tak, ako to platí v bežnom živote, aj tu platí, že „obyčajné“ ďakujem dokáže urobiť veľké zázraky na ceste za budovaním vášho vzájomného vzťahu.
Nedávna štúdia vyššie uvedené len potvrdzuje a ukazuje, že ocenenie zákazníkov vám môže výrazne pomôcť pri budovaní ich lojálnosti k vašej značke. Okrem samotného poďakovania však podľa realizovaného prieskumu veľmi záleží aj na tom, akým spôsobom to urobíte. Štúdia TD Banks, zameraná na túto tému, tak odhalila niekoľko účinných spôsobov, ako ukázať vašim zákazníkom, že ste si ich ceníte. Čo je ale skutočne veľmi zaujímavé, je fakt, že aj napriek tomu, že v súčasnosti žijeme v technológiami nabitom svete, väčšina ľudí si stále najviac cení osobné poďakovanie.
Z výsledkov uvedeného prieskumu realizovaného na vzorke 1000 amerických zákazníkov vyplýva, že až 84 % z opýtaných preferuje osobné poďakovanie, a to najmä vtedy, keď je sprevádzané nejakým darom. Samozrejme, tento spôsob nie je možné realizovať pri každom vašom zákazníkovi. Je to však napríklad vhodná forma pre malých podnikateľov, ktorí majú v tomto smere lepšie možnosti. Štúdia tiež potvrdila, že bez ohľadu na spôsob vyjadrenia poďakovania, zákazníci oceňujú, ak je venované priamo jednotlivcovi (60 %) a keď je zosobnené (44 %).
Táto štatistika tak môže byť nápomocná pre spoločnosti, ktoré často využívajú e-mail alebo direct marketing pri zasielaní poďakovania svojim zákazníkom, klientom či užívateľom. Osobné prvky v takejto správe ju urobia viac autentickou. Na záver možno ešte povedať, že štúdia potvrdila aj fakt, že povedať „ďakujem“ ešte stále nie je zastarané. Ak si teda chcete vybudovať dlhodobý lojálny vzťah s vašimi zákazníkmi a chcete, aby sa k vám neustále vracali, netreba zabúdať ani na túto skutočnosť.
Vyštudovala Právnickú fakultu Univerzity Komenského v Bratislave. V praxi sa venuje copywritingu, prekladateľskej činnosti a korporátnemu právu.