Buďte správne informovaný! Získajte prémiový účet TU
Prihlásenie
Zakúpiť členstvo
Používate zastaralý prehliadač, stránka sa nemusí zobraziť správne, môže sa zobrazovať pomaly, alebo môžu nastať iné problémy pri prehliadaní stránky. Odporúčame Vám stiahnuť si nový prehliadač tu.
FOAF.sk - Aký má firma zisk? Kto ju vlastní? Kto má dlhy? Zistite TU

Záleží vám na dobrom mene a inteligentnej prezentácii vašej firmy? Bez kvalitných PR aktivít to nepôjde

Businesswoman looking at strategy sketch
Foto: Getty Images
17. mája 2022 Autor Rastislav Dubovský Tlačiť

Na Slovensku nie je nič nevídané, že spoločnosti zo súkromného i verejného sektora podceňujú význam a silu externej komunikácie – čiže „posolstiev“ smerom k verejnosti. Štátne inštitúcie sa sťažujú na finančné a personálne poddimenzovanie a súkromné firmy častokrát nalievajú peniaze jednostranne do marketingu s mylnou predstavou, že to je jediná správna cesta k úspechu a pestovaniu „goodwill“ vlastnej spoločnosti. Nerobte tie isté chyby. Pre hodnotnú a efektívnu externú komunikáciu sú dôležité 3 kroky: 1. výber cieľovej skupiny a segmentu prioritného záujmu, 2. PR a natívne články s nenudným obsahom, ale nezabúdať aj na aktualizačné momenty v čase – na to dobre poslúžia tlačové správy, 3. vhodné distribučné kanály (koordinovaný zásah na viaceré platformy s prienikom požadovanej cieľovej skupiny).

Cieľová skupina a sektor nášho záujmu

Podobnosť logiky myslenia medzi Public Relations (PR) a marketingom v prípade voľby cieľovej skupiny a trhového segmentu nie je náhodná. Cieľ je však rozdielny – PR systematicky a dlhodobo buduje (a „bojuje“ o) celkový obraz o spoločnosti, poukazuje na jej spoločenskú zodpovednosť v podnikaní (rôzne typy CSR aktivít), pridanú hodnotu služieb a produktov, ktoré firma ponúka a adresuje „von“ ďalšie pozitívne posolstvá. Marketing stimuluje klienta na želanú aktivitu – nákup. Samozrejme, toto je veľmi stručný popis, pre predstavu v čom je principiálny rozdiel medzi PR a marketingom. Väčšina firiem pomerne dobre pozná typ svojich klientov, čo je pre PR aktivity veľmi dôležité.

Poďme si zadefinovať cieľovú skupinu. Ak poznáme cieľovú skupinu, vieme si pomerne ľahko zvážiť, kam smerovať naše PR aktivity. Pokiaľ ste distribútor plynu a elektriny, je predpoklad, že nebudete nezmyselne cieliť na internetové portály orientované na cyklistiku alebo výlučne bulvár, ale zvolíte si platformu tohto typu: webnoviny.sk/venergetike. Tam rozhodne skôr nájdete vašu cieľovú skupinu. Ako poskytovateľ zdravotnej starostlivosti môžete zaostriť svoju pozornosť napríklad sem: webnoviny.sk/vzdravotnictve. Zhodnocujete peniaze vašich klientov? V tom prípade je pre vás ako ušitá stránka zameraná na svet financií: webnoviny.sk/vofinanciach. To sú názorné príklady fokusovania na adresnú cieľovú skupinu.

Creative modern design. Contemporary art collage climbing jumping over cliff symbolizing success
Foto: Getty Images

PR a natívne články

PR a natívne články so zaujímavým obsahom a zreteľom na to, komu sú adresované a čo majú v komunikácii u publika podporiť a budovať, vedia byť účinným nástrojom pre dosiahnutie cieľa. Je vaša firma z oblasti automotive? PR článok písaný s dávkou ľahkosti a bez nudnej technickej strohosti v podobe prepisu technických parametrov, vie ľudí zaujať. Pravidlom je vyzdvihnúť v kontente to, čím sa značka a model auta odlišuje od konkurencie a v čom spočíva jeho výnimočnosť atď. Veľa firiem robí fatálnu chybu – písanie PR článkov deleguje na prvého zamestnanca v dosahu, ktorý ovláda pravopis. Na hodnotný a dobre čitateľný obsah to zďaleka nestačí. Preto, ak nemáte vo firme plnohodnotné PR oddelenie a skúseného – „vypísaného“ – človeka znalého problematiky, radšej vsaďte na outsourcing s referenciami.

Jedným z overených dodávateľov a poskytovateľov PR služieb, vrátane redakčnej prípravy PR článkov a natívnych článkov, je spoločnosť SITA: sita.sk/sk/ponuka-sluzieb. Na trhu je už slušných 25 rokov. A aký je markantný rozdiel medzi PR článkom a natívnym článkom? Predstavte si, že ste výrobca liečiv predávaných výhradne na lekársky predpis. V takom prípade máte výrazné mantinely a PR článok s uverejnením názvu lieku vám „nehrozí“. Naplno sa dá využiť potenciál natívneho článku a prebudiť záujem verejnosti o diagnózu, na ktorú je liek určený. Cieľom môže byť vyvolanie diskusie, alebo verejného tlaku na úpravu legislatívy, či vytvorenie dopytu po úprave výšky podielu úhrady lieku zo strany zdravotných poisťovní.

Vintage typewriter with yellow writing paper on pastel pink background. Minimal retro tech concept. Creative copy space.
Foto: Getty Images

Distribučné kanály – finálna „čerešnička“ PR

Poznáte svoju „cieľovku“, viete na akom sektorovom webe chcete posilniť šírenie svojho posolstva a PR článok máte pripravený. Tak poďme na to. Predpokladajme, že rovnako ako 99 % firmám a organizáciám, aj vám záleží na čo najlepšom mediálnom vykrytí a dosahu. Chcete, aby sa váš PR článok alebo natívny článok dostal „do rúk“ čitateľom mienkotvorných médií a nie pofidérnych konšpiračných webov. Prekrúcajú sa vám oči pri pohľade na ceny za nákup mediálneho priestoru? Nezúfajte, nie je to nutné a nič nie je stratené, práve naopak. Zverte nákup mediálneho priestoru a manažment procesu distribúcie pre spoľahlivé publikovanie vo vami vybraných médiách odborníkom. Ušetríte si tak čas, nervy i peniaze.

Tlačová agentúra SITA vám ochotne zabezpečí komfortný manažment distribúcie PR článku, natívneho článku, alebo tlačovej správy, či vyjadrenia. A bez obáv – je to výlučne na vašom slobodnom rozhodnutí, či budete chcieť prípravu článku zveriť do rúk skúsených ľudí zo SITA, alebo si PR článok a tlačovú správu spracujete sami. Nákup distribučných kanálov nie je nijakým spôsobom podmienený prípravou článku ľuďmi zo SITA. Každopádne – nezaťažujte sa individuálnym nákupom jednotlivých médií, ale vyriešte to časovo rozumne a finančne výhodne. Jedným krokom dokážete cez SITA vyriešiť distribúciu obsahu komplexne a na všetky dôležité online médiá, ktoré sú pre vás relevantné a pokrývajú vašu cieľovú skupinu. Smelo do toho.

Contemporary art collage. Composition with business man with hand instead body holding megaphone sounds like a siren. Concept of art, surrealism, news, news, info
Foto: Getty Images

Detailné informácie o službách SITA nájdete priamo na stránke www.sita.sk alebo nás môžete kontaktovať prostredníctvom e-mailovej adresy marketing@sita.sk.

Tento článok vznikol v spolupráci so spoločnosťou SITA Slovenská tlačová agentúra a.s., ktorá úspešne pôsobí na slovenskom mediálnom trhu už 25 rokov a poskytuje overené informácie z dôveryhodných zdrojov.

K téme

FOAF.sk firmy - Hosp. výsledky, súvahy, výkazy, DLHY, vlastníci - Zistite TU

Témy

PRSITA

Najčítanejšie za 24 hodín

Z kategórie Správy

Poradca podnikateľa a živnostníka

Prémiový obsah pre členov klubu Podnikam.sk

Zobraziť ďalšie články

Seriály na Podnikam.sk

Školenia, semináre, kurzy

BOZP - Bezpečnosť a ochrana zdravia pri práci
BOZP vo výrobe
Cash flow
Clo
Clo a logistika
Controlling
Dane a účtovníctvo
Doprava
Dotácie
DPH - Daň z pridanej hodnoty
DzP - Dane z príjmu
Enviro
Environmentalistika
Finančné riadenie
IAS/IFRS
Koronavírus
Legislatíva a zákony
Legislatíva, zákony
Logistika
Manažérske zručnosti
Manažment
Marketing
Marketing a predaj
Medzinárodné účtovné štandardy - IAS/IFRS, US GAAP
Medzinárodné účtovné štandardy (IAS/IFRS, US GAAP)
Medzinárodné zdaňovanie
Mzdy a odvody
Nehnuteľnosti
Osobný rozvoj
Ostatné dane
Personalistika
Pohľadávky
Pracovné právo
Právo
Právo, Pracovné právo
Predaj
Riadenie
Riadenie firmy
Riadenie ľudských zdrojov
Samospráva
Školstvo
Školy
Smernice
Stavebníctvo
Účtovníctvo
Účtovníctvo a dane
Verejná správa
Verejné obstarávanie-obstarávateľ
Verejné obstarávanie-uchádzač
Výroba
žiadny
Živnosť

august

18aug8:30Aktuálne zmeny Infozákona a najčastejšie problémy aplikačnej praxe v druhom polroku 20228:30 Udalosť usporiadaná: Verlag Dashöfer, s.r.o. Typ Udalosti:ŠkolenieOblasť školenia:Samospráva

19aug8:30Zmenky a ich využitie v praxi – účtovný, daňový a právny pohľad8:30 Udalosť usporiadaná: Verlag Dashöfer, s.r.o. Typ Udalosti:ŠkolenieOblasť školenia:DPH

19aug8:30Zmenky a ich využitie v praxi – účtovný, daňový a právny pohľad8:30 Udalosť usporiadaná: Verlag Dashöfer, s.r.o. Typ Udalosti:ŠkolenieOblasť školenia:DPH

Zobraziť všetky školenia

Eshop Podnikam.sk

Prejsť do eshopu

Zoznam firiem B2B

Zobraziť všetky firmy
Copyright © iSicommerce s.r.o. Všetky práva vyhradené. Vyhradzujeme si právo udeľovať súhlas na rozmnožovanie, šírenie a na verejný prenos obsahu. Ochrana osobných údajov | Podmienky používania | Kontakt | GDPR - Nastavenie sukromia
X