Buďte správne informovaný! Získajte prémiový účet TU
Prihlásenie
Zakúpiť členstvo
Používate zastaralý prehliadač, stránka sa nemusí zobraziť správne, môže sa zobrazovať pomaly, alebo môžu nastať iné problémy pri prehliadaní stránky. Odporúčame Vám stiahnuť si nový prehliadač tu.

Len 30 sekúnd potrebujete na to, aby ste správne zaujali, toto stačí urobiť

Stretnutie_pixabay.com_.jpg
pixabay.com
5. apríla 2016 Zdroj www.businessinsider.com Tlačiť

Ako niekoho zaujmete, ak máte len 30 sekúnd? Bez ohľadu na to, či ide o pracovný pohovor, stretnutie na nejakej party, alebo ste práve stretli Warrena Buffetta na ulici, rýchle presvedčovanie ostatných, aby si mysleli, že ste tá najzaujímavejšia osoba, akú kedy stretli, nie je ľahká úloha.

„Mnoho ľudí nevie prezentovať svoju prácu efektívne,“ tvrdí Paul McDonald, riaditeľ z personálnej firmy Robert Half. McDonald sa podelil o niekoľko krokov, ako počas tých pár sekúnd, ktoré máte, natrvalo zaujať.

1. Musíte vedieť, čo presne chcete dosiahnuť

Potriasanie_ruk_pixabay.com_.jpg
pixabay.com

Musíte si odpovedať na tri základné otázky: Kto ste? Čo robíte? Kam to chcete dotiahnuť alebo čo presne hľadáte? Potrebujete vedieť, čo chcete dosiahnuť a že sa tam nie vždy dostanete vlastným pričinením.

„Vezmite si svoj životopis a profil na LinkedIn a dôkladne si ho prejdite,“ hovorí McDonald. Ak ste práve nezamestnaní, sústreďte sa na to, kam sa chcete dostať a čo chcete robiť.

2. Zamerajte sa na hlavné body

Tabula_pixabay.com_.jpg
pixabay.com

Po preštudovaní si svojho životopisu a profilu napíšte štyri hlavné body, ktoré vysvetlia, prečo ste vy tá správna voľba. Rozoberte svoje pracovné skúsenosti, zručnosti, úspechy, ciele. Vylúčte všetky nepodstatné detaily, ktoré odvádzajú pozornosť od „hlavného posolstva“, toho, načo chcete upozorniť.

3. Hovorte príbeh

funny businessman telling a joke
Thinkstock

Ľudia milujú príbehy, tak im ich povedzte. Ostatní si vás vďaka tomu budú ľahšie pamätať. Z vlastnej skúsenosti predsa určite viete, že si veci ľahšie pamätáte vtedy, keď informácie zasadíte do kontextu, naskakujú vám asociácie spojené s predmetom. Inými slovami, ak chcete, aby si vás ľudia pamätali, povedzte im príbeh a uistite sa, že je to dobrý príbeh.

4. Eliminujte žargón

Ukazovanie_rozpravanie_pixabay.com_.jpg
pixabay.com

Potrebujete vysvetliť, čo robíte a kto ste, čo najviac ľuďom. Používanie terminológie je nevhodné už len z toho dôvodu, že pokiaľ sa rozprávate s niekým mimo svojho odboru, nemusí porozumieť.

Dobrou stratégiou je predstaviť si, ako vysvetľujete to, čo robíte, svojim rodičom a používať podobné slovné spojenia aj pri vysvetľovaní ostatným.

5. Uistite sa, že chcú konverzovať

Porada, práca, zamestnanie, kolegovia, spolupráca
Thinkstock

Po rozprávaní príbehu si poslucháč musí sám uvedomiť, že toho chce počuť viac. Je váš príbeh natoľko presvedčivý, aby sa tak stalo? Ak nie, potrebujete zmeniť „ihrisko“ – rozohrať to niekde inde.

6. Odstopujte sa

Stopky_pixabay.com_.jpg
pixabay.com

Predtým, ako sa pustíte do hrania, mali by ste sa uistiť, že na vyrozprávanie historky vám bude stačiť tých 30 sekúnd. Ak sa vám to nedarí, vynechajte detaily a skúste to znova.

7. Nahrajte sa na video

Kamera_pixabay.com_.jpg
pixabay.com

Potrebujete vedieť, ako vyzeráte pri rozprávaní pred ostatnými. Zaujali ste? Je to uveriteľné?

Ľudia si pri počúvaní urobia vlastné závery, preto by ste si mali byť istí, že zanecháte dobrý dojem.

8. Priatelia a kolegovia sú na cvičenie najlepší

Stretnutie_kolegovia_pixabay.com_.jpg
pixabay.com

Je pravdou, že cvičenie robí majstra. Skôr ako sa so svojím príbehom vytasíte na neznámej pôde, cvičte si ho na priateľoch a kolegoch. Požiadajte ich o spätnú väzbu, opýtajte sa, čo treba urobiť, aby to bolo lepšie.

K téme

Témy

Chcem začať podnikať

Najčítanejšie za 24 hodín

Z kategórie Relax

Poradca podnikateľa a živnostníka

Prémiový obsah pre členov klubu Podnikam.sk

Zobraziť ďalšie články

Seriály na Podnikam.sk

Školenia, semináre, kurzy

BOZP - Bezpečnosť a ochrana zdravia pri práci
BOZP vo výrobe
Cash flow
Clo
Clo a logistika
Controlling
Dane a účtovníctvo
Doprava
Dotácie
DPH - Daň z pridanej hodnoty
DzP - Dane z príjmu
Enviro
Environmentalistika
Finančné riadenie
IAS/IFRS
Koronavírus
Legislatíva a zákony
Legislatíva, zákony
Logistika
Manažérske zručnosti
Manažment
Marketing
Marketing a predaj
Medzinárodné účtovné štandardy - IAS/IFRS, US GAAP
Medzinárodné účtovné štandardy (IAS/IFRS, US GAAP)
Medzinárodné zdaňovanie
Mzdy a odvody
Nehnuteľnosti
Osobný rozvoj
Ostatné dane
Personalistika
Pohľadávky
Pracovné právo
Právo
Právo, Pracovné právo
Predaj
Riadenie
Riadenie firmy
Riadenie ľudských zdrojov
Samospráva
Školstvo
Školy
Smernice
Stavebníctvo
Účtovníctvo
Účtovníctvo a dane
Verejná správa
Verejné obstarávanie-obstarávateľ
Verejné obstarávanie-uchádzač
Výroba
žiadny
Živnosť

august

04aug8:30Zmluvy o zamedzení dvojitého zdanenia a transferové oceňovanie8:30 Udalosť usporiadaná: Verlag Dashöfer, s.r.o. Typ Udalosti:ŠkolenieOblasť školenia:Legislatíva a zákony,Legislatíva, zákony,Medzinárodné zdaňovanie

04aug8:30Zmluvy o zamedzení dvojitého zdanenia a transferové oceňovanie8:30 Udalosť usporiadaná: Verlag Dashöfer, s.r.o. Typ Udalosti:ŠkolenieOblasť školenia:Legislatíva a zákony

04aug8:30Zmluvy o zamedzení dvojitého zdanenia a transferové oceňovanie8:30 Udalosť usporiadaná: Verlag Dashöfer, s.r.o. Typ Udalosti:ŠkolenieOblasť školenia:Legislatíva a zákony,Legislatíva, zákony,Medzinárodné zdaňovanie

Zobraziť všetky školenia

Eshop Podnikam.sk

Prejsť do eshopu

Zoznam firiem B2B

Zobraziť všetky firmy
Copyright © iSicommerce s.r.o. Všetky práva vyhradené. Vyhradzujeme si právo udeľovať súhlas na rozmnožovanie, šírenie a na verejný prenos obsahu. Ochrana osobných údajov | Podmienky používania | Kontakt | GDPR - Nastavenie sukromia
X