Ako zarábať a zviditeľniť váš biznis na Facebooku?
Bez ohľadu na to, v akom odvetví pôsobíte, Facebook zohráva čoraz dôležitejšiu úlohu na poli marketingu a v budovaní vzťahov so zákazníkmi.
Vytvorenie facebookovej stránky, na ktorej budete propagovať vaše podnikanie, je relatívne jednoduchou záležitosťou. Existuje však množstvo ďalších spôsobov, pomocou ktorých dokážete váš biznis zviditeľniť, nájsť si nových zákazníkov a následne predať. Tipy na niektoré z nich nájdete aj v nasledujúcich riadkoch.
Šablóna
Pri propagácii vašich produktov a služieb je veľmi dôležité udržiavať túto stratégiu konzistentnú. Jedným z faktorov, ktorým to docielite, je aj voľba vhodnej šablóny zodpovedajúcej potrebám vášho podnikania. Môžete si pritom vybrať z viacerých kategórií: profesionálne služby, biznis, predaj, politici, reštaurácie, kaviarne a ďalšie. Správne zvolená šablóna tak lepšie pokryje propagačné ciele konkrétneho podnikania a jeho cieľovej skupiny.
Video
Webový portál Business News Daily odporúča vsadiť na obraz. Živé video je podľa neho tým najlepším spôsobom, ako si získať požadovanú pozornosť publika, čoho následkom by mal byť aj lepší predaj. Spoločnosť Buffer zase zistila, že o niečo lepšie metriky vykázalo zverejnenie vlastného videa v porovnaní s cudzím videom z YouTube alebo Vimeo.
Kontakt
Byť v pravidelnom kontakte so zákazníkmi je základným atribútom akéhokoľvek úspechu. Neznamená to však, že každú hodinu musíte pridať nejaký status. Dôležitý je pravidelný kontakt, nie neustály. Dobrým nástrojom, ako ostať v kontakte so zákazníkmi, je aj aplikácia Facebook Messenger. Túto si môžete pridať k vašej facebookovej stránke. Návštevníci fan page následne uvidia, ako rýchlo odpovedáte vašim klientom na ich správy. Môžete tým na nich urobiť dojem a zaujať ich svojím prístupom.
Investície do reklamy
Skôr či neskôr sa aj vy dostanete do bodu, kedy bude potrebné investovať určité finančné prostriedky do reklamy. Časť publika si dokážete získať bezplatne, avšak platená reklama vám dokáže priniesť aj množstvo nových klientov, ku ktorým by ste sa prirodzenou cestou veľmi pravdepodobne nedostali.
Algoritmus a experimenty
Charakteristou črtou Facebooku sú aj zmeny algoritmov, ktoré používa. Je to logické, pretože tímy inžinerov a dizajnérov sa neustále snažia prinášať užívateľom platformy to najlepšie z najlepšieho. Sú si vedomí toho, že keď budete zarábať vy, budú zarábať aj oni. Sledujte preto tieto zmeny a novinky a skúšajte, experimentujte. Facebook môže byť silným nástrojom propagácie a následného predaja, keď ho viete správne používať.
Vyštudovala Právnickú fakultu Univerzity Komenského v Bratislave. V praxi sa venuje copywritingu, prekladateľskej činnosti a korporátnemu právu.