- Podnikam.sk
- Články
- Ako začať podnikať
- Ako založiť živnosť
- Čo treba zvážiť pri prevzatí existujúceho podnikania v roku 2024?
Čo treba zvážiť pri prevzatí existujúceho podnikania v roku 2024?
Za rozhodnutím pre vstup do už rozbehnutého podnikania môže stáť viacero dôvodov. V praxi môžu nastať rôzne situácie, kedy podnikateľ uvažuje o rozšírení existujúceho podnikania prevzatím iného podniku, alebo plánuje investovať do ďalších činností v inej oblasti. Podobné motívy nás môžu viesť k vstupu do zabehnutého podnikania aj v prípade, keď ešte len uvažujeme o začatí podnikateľskej cesty a naším cieľom nie je zhmotnenie vlastných ideí a vízií. V aktuálnom článku si priblížime niekoľko dôležitých faktorov, ktoré je vhodné zvážiť ešte pred prevzatím zabehnutého podnikania.
Vstup do existujúceho podnikania predstavuje jednu z relatívne dostupných možností, ako sa bližšie zoznámiť s podnikateľským prostredím prostredníctvom už existujúcej podnikateľskej jednotky. Vstupné náklady bývajú v týchto prípadoch spravidla o niečo vyššie, ako pri postupnom budovaní vlastného podnikania. Dôvodom je najmä skutočnosť, že podnikateľ alebo budúci podnikateľ má k dispozícii „hotovú“ prácu v podobe už zabehnutého podniku, jeho pracovníkov, zákazníkov a dobrej povesti.
Pre preberajúceho podnikateľa alebo budúceho podnikateľa to znamená, že spoločnosť alebo vybudovaná značka má už za sebou určitú podnikateľskú históriu vrátane získaného know-how, môže mať k dispozícii aj zohratý tím zamestnancov, osvedčených postupov alebo certifikáty či iné práva duševného vlastníctva. Načrtnuté atribúty nám zároveň naznačujú, na aké faktory je vhodné zamerať našu pozornosť ešte pred prevzatím existujúceho podnikania.
V prémiovej časti obsahu nájdete:
- Dôvody na predaj existujúceho podnikania
- Dôležité faktory zváženie pri preberaní existujúceho podnikania
Exkluzívny obsah pre členov klubu
Tu sa nachádza obsah prístupný iba členom Klubu Podnikam.sk. Ziskajte pristup k celému článku a všetky výhody členstva klubu.
Ing. Lenka Falatová študovala manažment na ekonomickej univerzite. Následne pôsobila niekoľko rokov ako produktová manažérka vydavateľstva odbornej literatúry, kde sa venovala problematike živnostenského podnikania, daní, účtovníctva, ale aj školstva a odpadového hospodárstva. Následne pracovala na pozícii produktovej manažérky a projektovej manažérky. Venuje sa tiež problematike E-commerce, AI a automatizácii a procesnej analýze v podnikoch.