Buďte správne informovaný! Získajte prémiový účet TU
Prihlásenie
Zakúpiť členstvo
Používate zastaralý prehliadač, stránka sa nemusí zobraziť správne, môže sa zobrazovať pomaly, alebo môžu nastať iné problémy pri prehliadaní stránky. Odporúčame Vám stiahnuť si nový prehliadač tu.
FOAF.sk - Aký má firma zisk? Kto ju vlastní? Kto má dlhy? Zistite TU

Predĺženie lehoty na podanie daňového priznania do 31. 5. 2020

daňové priznanie
daňové priznanie Foto: Getty Images
13. marca 2020 277762230_10227855937332247_5827520268110490218_n.jpg Zdroj Podnikam.sk Tlačiť
V súčasnej mimoriadnej situácii týkajúcej sa koronavírusu robia mnohé organizácie rôzne opatrenia, aby sa zabránilo jeho šíreniu. Finančná správa pre niektoré fyzické a právnické osoby umožní odklad daňového priznania do 31. mája a zároveň na najväčšom daňovom úrade na Slovensku zavedie mobilnú kanceláriu, aby boli minimalizované osobné návštevy úradov.

Pozor!

Predĺžená lehota na podanie daňového priznania o 2 mesiace, teda do 31.5.2020 platí len pre tie fyzické a právnické osoby, ktoré s finančnou správou nie sú povinné komunikovať elektronicky. Predĺženie lehoty sa týka približne 350 tisíc ľudí – nepodnikateľov, ktorí nemusia s finančnou správou komunikovať elektronicky a ešte doteraz daňové priznanie nepodali. Ide napríklad o fyzické osoby, ktoré majú príjmy z prenájmu alebo predaja nehnuteľnosti,dosahujú príjmy podľa autorského zákona, dosahujú príjmy zo závislej činnosti a nepožiadali o vykonanie ročného zúčtovania, občianske združenia, či neziskové organizácie. Toto predĺženie sa netýka platiteľov DPH, právnických osôb zapísaných v obchodnom registri a fyzických osôb podnikateľov. Tí komunikujú s finančnou správou elektronicky a majú tak iné možnosti komunikácie ako osobný kontakt. Aj títo daňovníci majú navyše zákonnú možnosť si podanie daňového priznania odložiť.

Ak osoby, ktoré nie sú povinné podávať daňové priznanie elektronicky podajú daňové priznanie a zaplatia daň do konca mája, bude naň finančná správa prihliadať ako na podanie spravené v lehote a v lehote aj zaplatené. Tento odklad daňového priznania nie je potrebné nijakým spôsobom finančnej správe oznamovať.

Elektronicky s finančnou správou môže komunikovať ktokoľvek, nielen povinne elektronicky komunikujúce právnické a fyzické osoby – podnikatelia. Elektronická komunikácia s finančnou správou šetrí čas a svoje daňové povinnosti klienti vybavia z pohodlia domova, bez potreby fyzicky navštíviť úrad.

Ďalšie opatrenia

Aby finančná správa čo najviac zamedzila kontaktu svojich zamestnancov s klientmi a zároveň stretávaniu veľkého množstva klientov v jednom priestore, budú od pondelka 16.3. 2020 pred najväčším daňovým úradom v Bratislave daňové priznanie od osôb nekomunikujúcich elektronicky preberať príslušníci finančnej správy v mobilnej dodávke na parkovisku a klienti budú odovzdávať daňové priznanie priamo z auta mimo budovy finančnej správy.

Taktiež je obmedzený vstup návštev v rámci priestorov finančnej správy a minimalizované osobné rokovania s klientmi mimo klientskych zón. Finančná správa tiež  zamedzuje vstup do budov osobám s príznakmi respiračných a prenosných ochorení a stanovila minimálnu vzdialenosť medzi klientom a pracovníkmi na minimálne 2m, reguluje počet osôb v klientskych zónach, preberá dokumenty v jednorazových rukaviciach a pripravuje aj úpravu úradných hodín.

Tieto opatrenia rozširujú viaceré, ktoré finančná správa prijala už v minulých týždňoch: pravidelná dezinfekcia priestorov, kľučiek a predmetov, s ktorými prichádzajú zamestnanci aj verejnosť do styku, distribúcia ochranných pracovných pomôcok a dezinfekčných prostriedkov, uprednostňovanie neosobných foriem komunikácie pri riešení pracovných úloh (telefonicky, videoporady, konferenčné hovory), zrušené vzdelávacie aktivity, zrušené zahraničné pracovné cesty a prijímanie zahraničných delegácií a pod.

Cieľom všetkých opatrení je ochrana zdravia zamestnancov finančnej správy a aj klientov. Finančná správa tiež vyzýva aj občanov, aby využili v kontakte s ňou iné formy komunikácie, nie osobné stretnutia.

277762230_10227855937332247_5827520268110490218_n.jpg

Ing. Lenka Falatová študovala manažment na ekonomickej univerzite. Následne pôsobila niekoľko rokov ako produktová manažérka vydavateľstva odbornej literatúry, kde sa venovala problematike živnostenského podnikania, daní, účtovníctva, ale aj školstva a odpadového hospodárstva. Následne pracovala na pozícii produktovej manažérky a projektovej manažérky. Venuje sa tiež problematike E-commerce, AI a automatizácii a procesnej analýze v podnikoch.

Odporúčané ebooky

K téme

FOAF.sk firmy - Hosp. výsledky, súvahy, výkazy, DLHY, vlastníci - Zistite TU

Témy

daňové priznanieodklad dańového priznaniapredĺženie lehoty

Najčítanejšie za 24 hodín

Z kategórie Daňové priznanie

Poradca podnikateľa a živnostníka

Prémiový obsah pre členov klubu Podnikam.sk

Zobraziť ďalšie články

Seriály na Podnikam.sk

Školenia, semináre, kurzy

BOZP - Bezpečnosť a ochrana zdravia pri práci
BOZP vo výrobe
Cash flow
Clo
Clo a logistika
Controlling
Dane a účtovníctvo
Doprava
Dotácie
DPH - Daň z pridanej hodnoty
DzP - Dane z príjmu
Enviro
Environmentalistika
Eurofondy
Finančné riadenie
IAS/IFRS
Koronavírus
Legislatíva a zákony
Legislatíva, zákony
Logistika
Manažérske zručnosti
Manažment
Marketing
Marketing a predaj
Medzinárodné účtovné štandardy - IAS/IFRS, US GAAP
Medzinárodné účtovné štandardy (IAS/IFRS, US GAAP)
Medzinárodné zdaňovanie
Mzdy a odvody
Nehnuteľnosti
Osobný rozvoj
Ostatné dane
Personalistika
Pohľadávky
Pracovné právo
Právo
Právo a manažment
Právo, Pracovné právo
Predaj
Riadenie
Riadenie firmy
Riadenie ľudských zdrojov
Samospráva
Školstvo
Školy
Smernice
Stavebníctvo
Účtovníctvo
Účtovníctvo a dane
Účtovníctvo verejnej správy
Umelá inteligencia
Verejná správa
Verejné obstarávanie-obstarávateľ
Verejné obstarávanie-uchádzač
Výroba
žiadny
Živnosť

november

21nov8:30Zákonník práce v roku 2024 – zmeny v praxi8:30 Udalosť usporiadaná: Verlag Dashöfer, s.r.o. Typ Udalosti:ŠkolenieOblasť školenia:Personalistika,Pracovné právo

21nov8:30Ako využiť potenciál vašej značky na maximum - pomocou brand archetypov8:30 Udalosť usporiadaná: Verlag Dashöfer, s.r.o. Typ Udalosti:ŠkolenieOblasť školenia:Riadenie

21nov8:30Zákonník práce v roku 2024 – zmeny v praxi8:30 Udalosť usporiadaná: Verlag Dashöfer, s.r.o. Typ Udalosti:ŠkolenieOblasť školenia:Personalistika,Pracovné právo

Zobraziť všetky školenia

Eshop Podnikam.sk

Prejsť do eshopu

Zoznam firiem B2B

Zobraziť všetky firmy
Copyright © iSicommerce s.r.o. Všetky práva vyhradené. Vyhradzujeme si právo udeľovať súhlas na rozmnožovanie, šírenie a na verejný prenos obsahu. Ochrana osobných údajov | Podmienky používania | Kontakt | GDPR - Nastavenie sukromia
X