Elektronicky s finančnou správou môže komunikovať ktokoľvek, nielen povinne elektronicky komunikujúce právnické a fyzické osoby – podnikatelia. Elektronická komunikácia s finančnou správou šetrí čas a svoje daňové povinnosti klienti vybavia z pohodlia domova, bez potreby fyzicky navštíviť úrad.
Ďalšie opatrenia
Aby finančná správa čo najviac zamedzila kontaktu svojich zamestnancov s klientmi a zároveň stretávaniu veľkého množstva klientov v jednom priestore, budú od pondelka 16.3. 2020 pred najväčším daňovým úradom v Bratislave daňové priznanie od osôb nekomunikujúcich elektronicky preberať príslušníci finančnej správy v mobilnej dodávke na parkovisku a klienti budú odovzdávať daňové priznanie priamo z auta mimo budovy finančnej správy.
Taktiež je obmedzený vstup návštev v rámci priestorov finančnej správy a minimalizované osobné rokovania s klientmi mimo klientskych zón. Finančná správa tiež zamedzuje vstup do budov osobám s príznakmi respiračných a prenosných ochorení a stanovila minimálnu vzdialenosť medzi klientom a pracovníkmi na minimálne 2m, reguluje počet osôb v klientskych zónach, preberá dokumenty v jednorazových rukaviciach a pripravuje aj úpravu úradných hodín.
Tieto opatrenia rozširujú viaceré, ktoré finančná správa prijala už v minulých týždňoch: pravidelná dezinfekcia priestorov, kľučiek a predmetov, s ktorými prichádzajú zamestnanci aj verejnosť do styku, distribúcia ochranných pracovných pomôcok a dezinfekčných prostriedkov, uprednostňovanie neosobných foriem komunikácie pri riešení pracovných úloh (telefonicky, videoporady, konferenčné hovory), zrušené vzdelávacie aktivity, zrušené zahraničné pracovné cesty a prijímanie zahraničných delegácií a pod.
Cieľom všetkých opatrení je ochrana zdravia zamestnancov finančnej správy a aj klientov. Finančná správa tiež vyzýva aj občanov, aby využili v kontakte s ňou iné formy komunikácie, nie osobné stretnutia.