- Podnikam.sk
- Články
- Ako začať podnikať
- V čom podnikať
- Čo je to elektronická platforma a ako sa registrovať v roku 2025?
Čo je to elektronická platforma a ako sa registrovať v roku 2025?
Čo je elektronická platforma?
- bola verejne prístupná prostredníctvom jednotného prístupového miesta na webovom sídle Úradu podpredsedu vlády Slovenskej republiky pre Plán obnovy a znalostnú ekonomiku,
- na účely zobrazenia ponúk bola vnútorne členená na časti, obsahujúce ponuku tovarov, stavebných prác alebo služieb a v rámci jednotlivých častí členené podľa druhov tovarov, stavebných prác a služieb alebo ich kombinácií, v súlade s klasifikáciou podľa hlavného slovníka obstarávania, pričom každá z týchto častí sa člení na časť, obsahujúcu zverejnené ponuky a na časť, obsahujúcu zadané zákazky verejných obstarávateľov,
- bolo možné pri každom verejnom obstarávateľovi a obstarávateľovi automatizovaným spôsobom evidovať a vyhodnocovať celkové objemy zákaziek,
- obsahovala systém sledovania vývoja cien, ktorým, na základe údajov z informačných systémov verejnej správy, z iných informačných systémov v správe alebo prevádzke orgánu verejnej moci, ako aj z elektronických prostriedkov, prostredníctvom ktorého sa komunikácia a výmena informácií vo verejnom obstarávaní uskutočňuje, v rozsahu údajov o zákazkách na zadanie ktorých bol tento prostriedok použitý, sa sprístupňujú údaje o cenách verejne obstaraných alebo inak dodaných tovarov, uskutočnených stavebných prácach a poskytnutých službách, tieto údaje boli aktualizované najmenej vo štvrťročných intervaloch a bezodplatne sprístupnené v členení podľa klasifikácie hlavného slovníka obstarávania najmenej na úrovni skupiny, aj spôsobom umožňujúcim ich automatizované spracovanie,
- každému registrovanému záujemcovi alebo uchádzačovi bolo umožnené zúčastniť sa verejného obstarávania prostredníctvom elektronickej platformy,
- bolo možné získavať informácie z elektronickej platformy aj v štruktúrovanej podobe; na tento účel je na elektronickej platforme sprístupnené potrebné programové rozhranie,
- na účely prístupu na elektronickú platformu a do osobného profilu záujemcu bola vyžadovaná úspešná autentifikácia, spočívajúca v zadaní platných identifikačných údajov a autentifikačných údajov záujemcu,
- bola zabezpečená možnosť registrovaným uchádzačom alebo záujemcom zvoliť si možnosť zasielania informácií o udalostiach na elektronickej platforme, a to v rozsahu, v akom si sami zvolia prostredníctvom funkcionality elektronickej platformy,
- bola bezodplatne uchovávaná a verejne prístupná evidencia o všetkých zmluvách, ktoré uchádzač uzatvoril s verejným obstarávateľom a obstarávateľom prostredníctvom elektronickej platformy, s identifikáciou predmetu plnenia, ceny a dátumu uzatvorenia,
- bolo možné automatické zverejnenie zmlúv uzatvorených s verejným obstarávateľom a obstarávateľom, najmä zmlúv, ktoré sa povinne zverejňujú podľa osobitného predpisu,
- boli najmenej po dobu piatich rokov uchovávané údaje o každej systémovej udalosti,
- bolo každému umožnené zaslať Úradu podpredsedu vlády Slovenskej republiky pre Plán obnovy a znalostnú ekonomiku upozornenie v prípadoch zneužitia elektronickej platformy, jej využívania v rozpore so zákonom alebo podozrenia z takejto činnosti,
- obsahovala osobitnú funkciu, prístupnú verejnému obstarávateľovi a obstarávateľovi, prostredníctvom ktorej sa z údajov zo zverejnenej ponuky na elektronickej platforme alebo informácií od verejného obstarávateľa a obstarávateľa automatizovaným spôsobom vytvoria oznámenia o vyhlásení verejného obstarávania a súťažné podklady,
- umožňovalo vytvorenie referencie podľa § 12 a zabezpečilo jej zaslanie na uverejnenie v Evidencii referencií prostredníctvom príslušného programového rozhrania,
- bola zabezpečená dostupnosť Vestníka verejného obstarávania (ďalej len „vestník“), profilu verejného obstarávateľa a obstarávateľa, zoznamu a registra podľa § 147 písm. f), elektronických dokumentov podľa § 147 písm. k), ako aj iných nástrojov a databáz, ktoré vedie alebo spravuje úrad a ktoré sú potrebné na verejné obstarávanie s využitím elektronickej platformy, ako aj zabezpečené funkcionality, potrebné na plnenie zverejňovacích a iných povinností verejného obstarávateľa, obstarávateľa a hospodárskeho subjektu vo vzťahu k nim; na tento účel poskytne úrad správcovi elektronickej platformy potrebnú súčinnosť.
Obchodné podmienky
- podmienky používania elektronickej platformy, z hľadiska
- bezpečnosti,
- ochrany osobných údajov a iných údajov,
- postupu registrácie na elektronickej platforme a podrobností o spôsobe preukazovania splnenia podmienok registrácie,
- postupu zverejňovania alebo predkladania ponuky,
- rozsahu denného času, kedy verejný obstarávateľ a obstarávateľ môže elektronickú platformu používať na verejné obstarávanie a
- komunikácie medzi uchádzačmi alebo záujemcami a verejným obstarávateľom a obstarávateľom,
- okrem náležitostí musí zmluva, uzatvorená medzi verejným obstarávateľom alebo obstarávateľom a uchádzačom obsahovať aj
- moment a spôsob vzniku zmluvy,
- komunikáciu zmluvných strán,
- možnosti skončenia zmluvy,
- sankcie za neplnenie zmluvných podmienok,
- rozhodné právo a spôsob riešenia sporov zo zmluvy,
- moment nadobudnutia účinnosti zmluvy, ak ide o povinne zverejňovanú zmluvu podľa osobitného predpisu.
Registrácia
- občiansky preukaz s elektronickým čipom a bezpečnostným osobným kódom,
- doklad o pobyte s elektronickým čipom a bezpečnostným osobným kódom, alebo
- identifikačné údaje a autentifikačné údaje, ktoré vydá Úrad podpredsedu vlády Slovenskej republiky pre Plán obnovy a znalostnú ekonomiku.
Identifikačné údaje a autentifikačné údaje doručuje Úrad podpredsedu vlády Slovenskej republiky pre Plán obnovy a znalostnú ekonomiku do vlastných rúk alebo elektronickým spôsobom tak, aby boli údaje chránené pred vyzradením inej osobe, než ktorej boli vydané.
- údaje podľa § 155 písm. a) až e) zákon o verejnom obstarávaní a kontaktné údaje na účely elektronickej komunikácie,
- údaje o osobnom postavení v rozsahu podľa § 32 ods. 2 zákona o verejnom obstarávaní,
- ďalšie údaje, ak ich záujemca uvedie, najmä klasifikáciu tovarov, stavebných prác alebo služieb, v ktorých zverejnil alebo má záujem zverejniť ponuku.
Ing. Lenka Falatová študovala manažment na ekonomickej univerzite. Následne pôsobila niekoľko rokov ako produktová manažérka vydavateľstva odbornej literatúry, kde sa venovala problematike živnostenského podnikania, daní, účtovníctva, ale aj školstva a odpadového hospodárstva. Následne pracovala na pozícii produktovej manažérky a projektovej manažérky. Venuje sa tiež problematike E-commerce, AI a automatizácii a procesnej analýze v podnikoch.