Minulý rok si knihu cez internet kúpilo 41 percent z opýtaných ľudí vo veku 21 – 30 rokov.
Knihy patria dlhodobo k najpredávanejším komoditám na internete
Knihy cez internet kupujú predovšetkým mladí ľudia vo veku do 30 rokov. Vyplýva to z prieskumu, ktorý na vzorke takmer dvetisíc Slovákov a Sloveniek nakupujúcich na internete urobili výskumná agentúra NMS Market Research a nezávislý nákupný online radca Heureka.sk.
Minulý rok si knihu cez internet kúpilo 41 percent z opýtaných ľudí vo veku 21 – 30 rokov. Spomedzi seniorov nad 60 rokov, ktorí nakupujú na internete, si cez e-shop zadovážilo minimálne jednu knihu 29 percent respondentov. „Medzi tínedžermi do 15 rokov navštevujúcimi online obchody si vlani kúpilo knihu zhruba 16 percent opýtaných. Z vekovej kategórie 16 až 20 rokov to bola vyše tretina,“ uviedol riaditeľ NMS Market Research Michal Osuský.
„Knihy patria dlhodobo k najpredávanejším komoditám na internete. Počet ľudí, ktorí si vlani v e-shope kúpilo aspoň jednu knihu, bol po oblečení, obuvi a módnych doplnkoch druhý najvyšší,“ dodal riaditeľ portálu Heureka.sk Tomáš Braverman.