Minimálne raz mesačne nakupuje v e-shopoch až 50 % bratislavských zákazníkov internetových obchodoch a 47 % online konzumentov vo veku od 21 do 30 rokov.
Na webe nakupujú aj mladí do 15 rokov
„Najmenšiu frekvenciu nákupov majú zákazníci z Trenčianskeho kraja (33 %) a ľudia vo veku do 15 rokov, spomedzi ktorých nakupuje v e-shopoch aspoň raz mesačne štvrtina (26 %),“ upresňuje riaditeľ NMS Market Research Michal Osuský.
„Nakupovania cez internet nie je len o úspore peňazí. Je to trend a je prirodzené, že ho sledujú najmä obyvatelia veľkých miest a mladí zarábajúci ľudia,“ hovorí riaditeľ Heureka.sk Tomáš Braverman a dodáva, že v mestách nad 100 000 obyvateľov nakupuje v e-shopoch aspoň raz mesačne 47 % online spotrebiteľov.
Vyplýva to z prieskumu, ktorý na vzorke vyše 2 200 respondentov nakupujúcich na internete urobila výskumná agentúra NMS Market Research a nezávislý nákupný radca Heureka.sk, ktorý porovnáva vyše 7.000 domácich e-shopov, ich tovary a ceny.