Buďte správne informovaný! Získajte prémiový účet TU
Prihlásenie
Zakúpiť členstvo
Používate zastaralý prehliadač, stránka sa nemusí zobraziť správne, môže sa zobrazovať pomaly, alebo môžu nastať iné problémy pri prehliadaní stránky. Odporúčame Vám stiahnuť si nový prehliadač tu.
FOAF.sk - Aký má firma zisk? Kto ju vlastní? Kto má dlhy? Zistite TU

Vyše tretine Slovákov neutkvie z reklám v pamäti vôbec nič

Zdroj: GfK Slovakia
20. apríla 2015 Zdroj Podnikam.SK, MG Tlačiť

Problémom zostáva kvalita a relevantnosť odkazov, ktoré k nám prichádzajú listami, emailami či esemeskami.

Banky a operátori nás oslovujú častejšie 

Čo si pamätáte z poslednej ponuky, ktorú ste dostali od vašej banky, poisťovne, operátora, dodávateľa energie, alebo od maloobchodného reťazca, webshopu či zľavového portálu?  Aj na tieto otázky sa pýtala v exkluzívnom prieskume spoločnosť GfK 600 respondentov.

Vyše tretine ľudí z priameho oslovenia  spomínaných firiem neutkvelo v pamäti vôbec nič. Najmenej zaujímavé sú informácie od poisťovní, pri ktorých si na nič konkrétne nevedela spomenúť vyše polovica z oslovených  respondentov.

Najviac nám z direct marketingovej komunikácie, ktorú dostávame poštou, emailami či esemeskami a kam patria aj telefonáty z call centra, utkvejú v pamäti výhodné cenové ponuky a podmienky služieb. Necelej desatine z nás sa však z posledných ponúk od dodávateľov služieb a od obchodníkov vybavuje iba nadpis.

V porovnaní s rokom 2012, kedy agentúra GfK urobila pre spoločnosť SAS podobný prieskum, dnes s nami firmy komunikujú priamymi formami oveľa častejšie. Banky a operátori nás podľa nášho vnímania oslovujú napriamo vyše dvojnásobne častejšie ako pred tromi rokmi. Poisťovne s nami komunikujú o vyše 50 % a dodávatelia energií až o 60 % intenzívnejšie.

Častejšiu komunikáciu však od nich aj vyžadujeme. Pred tromi rokmi sme očakávali, že nás dodávatelia služieb budú kontaktovať v priemere až o 50 % častejšie, ako nás v skutočnosti oslovovali.

„Disproporcie medzi tým, koľkokrát chceme byť oslovovaní a koľkokrát nás dodávatelia oslovujú, sa pri poskytovateľoch služieb zmenšili. Na druhej strane prieskum ukázal, že internetoví obchodníci a zľavové portály komunikujú výrazne intenzívnejšie, ako si zákazníci želajú,“ vysvetľuje Dušan Očkaik, obchodný riaditeľ spoločnosti GfK Slovakia.

V porovnaní s rokom 2012 Slováci direct marketing nielenže viac vyžadujú, ale naň aj častejšie reagujú. Kým pred tromi rokmi po ponuke od dodávateľa služieb navštívilo jeho obchodnú prevádzku 13 % respondentov, tento rok to bolo až 20 %. O štyri percentuálne body narástol podiel klientov, ktorí po ponuke navštívia web dodávateľa.

„Z výsledkov prieskumu vidno, že firmy pochopili dôležitosť direct marketingu a začali s klientmi komunikovať častejšie. Naďalej však pred nimi zostáva výzva, ako si pozornosť zákazníkov udržať, aby sa ich správa v množstve iných informácií nestratila a aby mala pozitívny vplyv na ziskovosť a spokojnosť klienta,“ hovorí Hana Kvartová, riaditeľka softvérovej a poradenskej firmy SAS, pre ktorú GfK prieskum urobila.

Z výsledkov prieskumu vyplýva, že od komunikácie firiem očakávame nové, pravdivé informácie, napríklad v podobe zliav, darčekov či výhodných ponúk a oceňujeme pritom slušnosť, férovosť a nevtieravosť. Na druhej strane, každá firma si zákazníkov pohnevá, ak bude otravná, ak bude komunikovať nátlakovo a posielať nevyžiadané či nevýhodné ponuky, prípadne ak poskytované informácie budú neúplné, nepravdivé či zavádzajúce.

V direct marketingovej komunikácii sa teda ukazuje byť nevyhnutné personalizovať a komunikovať v správnom čase správnym spôsobom. „To sa dá dosiahnuť iba dôslednou analýzou všetkých dát, ktoré vie firma o klientovi získať,“ dodáva H. Kvartová.

K téme

FOAF.sk firmy - Hosp. výsledky, súvahy, výkazy, DLHY, vlastníci - Zistite TU

Najčítanejšie za 24 hodín

Z kategórie Marketing

Poradca podnikateľa a živnostníka

Prémiový obsah pre členov klubu Podnikam.sk

Zobraziť ďalšie články

Seriály na Podnikam.sk

Školenia, semináre, kurzy

BOZP - Bezpečnosť a ochrana zdravia pri práci
BOZP vo výrobe
Cash flow
Clo
Clo a logistika
Controlling
Dane a účtovníctvo
Doprava
Dotácie
DPH - Daň z pridanej hodnoty
DzP - Dane z príjmu
Enviro
Environmentalistika
Eurofondy
Finančné riadenie
IAS/IFRS
Koronavírus
Legislatíva a zákony
Legislatíva, zákony
Logistika
Manažérske zručnosti
Manažment
Marketing
Marketing a predaj
Medzinárodné účtovné štandardy - IAS/IFRS, US GAAP
Medzinárodné účtovné štandardy (IAS/IFRS, US GAAP)
Medzinárodné zdaňovanie
Mzdy a odvody
Nehnuteľnosti
Osobný rozvoj
Ostatné dane
Personalistika
Pohľadávky
Pracovné právo
Právo
Právo a manažment
Právo, Pracovné právo
Predaj
Riadenie
Riadenie firmy
Riadenie ľudských zdrojov
Samospráva
Školstvo
Školy
Smernice
Stavebníctvo
Účtovníctvo
Účtovníctvo a dane
Účtovníctvo verejnej správy
Umelá inteligencia
Verejná správa
Verejné obstarávanie-obstarávateľ
Verejné obstarávanie-uchádzač
Výroba
žiadny
Živnosť

november

25nov8:30Diskriminácia a konflikty na pracovisku (mobbing, bossing, staffing) – právny a psychologický pohľad8:30 Udalosť usporiadaná: Verlag Dashöfer, s.r.o. Typ Udalosti:ŠkolenieOblasť školenia:Pracovné právo

25nov8:30Diskriminácia a konflikty na pracovisku (mobbing, bossing, staffing) – právny a psychologický pohľad8:30 Udalosť usporiadaná: Verlag Dashöfer, s.r.o. Typ Udalosti:ŠkolenieOblasť školenia:Pracovné právo

25nov8:30Diskriminácia a konflikty na pracovisku (mobbing, bossing, staffing) – právny a psychologický pohľad8:30 Udalosť usporiadaná: Verlag Dashöfer, s.r.o. Typ Udalosti:ŠkolenieOblasť školenia:Pracovné právo

Zobraziť všetky školenia

Eshop Podnikam.sk

Prejsť do eshopu

Zoznam firiem B2B

Zobraziť všetky firmy
Copyright © iSicommerce s.r.o. Všetky práva vyhradené. Vyhradzujeme si právo udeľovať súhlas na rozmnožovanie, šírenie a na verejný prenos obsahu. Ochrana osobných údajov | Podmienky používania | Kontakt | GDPR - Nastavenie sukromia
X