Aby sa leto nestalo zimným spánkom (v biznise)
Máte aj vy počas leta „uhorkovú sezónu“? Ak máte sezónny predaj a leto u vás nie je práve najúrodnejšie obdobie, máme pre vás 8 tipov, ako „uhorku“ premeniť na plodné obdobie.
Využite leto na prípravu
- Máte nejaké „zabudnuté“ obchodné prípady? Ak áno, preverte aktuálnu situáciu.Je to ešte reálne? Dá sa posunúť o nejaký krok ďalej? Je možné, že aj váš potenciálny zákazník toho v lete bude mať menej a bude mať viac času venovať sa vám.
- Urobte si poriadok v databáze klientov.Sú v nej všetci zákazníci? Obsahuje všetky potrebné informácie? Sú informácie aktuálne? Je v stave, že ju dokážete používať na manažovanie predaja? Ak zistíte nejaké nedostatky, odstráňte ich.
- Urobte si poriadok vo vašej kancelárii. Keď sa vám počas polroka nakopili na stole a inde rôzne papiere, katalógy a iné užitočné veci, teraz je čas urobiť veľké upratovanie. Zbavte sa všetkého, čo nepotrebujete. Potrebné veci uložte na svoje miesto. To isté platí aj o e-mailovej schránke. Vyčistite všetko, čo sa dá. Tým vyčistíte aj svoju hlavu a uľaví sa vám.
- Navštívte vašich zákazníkov.Ak na to počas roka nie je čas, teraz je ideálna doba. Aj vaši zákazníci sú nastavení pohodovejšie, tak sa za nimi vyberte a porozvíjajte vzťahy s nimi. Ak je to možné, vytiahnite ich von z firiem. Takto to nebude vyzerať ako pracovná návšteva, ale skôr ako priateľský obed alebo káva v príjemnom prostredí. Ani v biznise nezaškodí trochu „človečiny“.
- Podokončujte všetky resty. Ak máte akúkoľvek začatú robotu, ktorú ste doteraz odkladali, tak ju dokončite. Do ďalšej sezóny tak pôjdete s čistejšou hlavou.
- Popracujte na sebe. Kedy, keď nie teraz?Prečítajte si nejakú zaujímavú knihu, trochu viac sa povenujte pohybovým aktivitám, aby ste si zlepšili kondíciu. Keď znova začne „frmol“, možno už na to nebude čas.
- Popracujte na marketingu.V čase kľudu je ideálna doba na revíziu a vylepšenie vašich info-materiálov, webstránky a podobne. Využite letné „ticho“ a zviditeľnite sa. Pohľadajte nové metódy, ako osloviť nových zákazníkov. Vytvorte si marketingovú stratégiu na ďalšie obdobie. Postarajte sa, aby vám marketing začal zarábať peniaze.
- Oddýchnite si! Nezabudnite ani na relax, doprajte si príjemnú dovolenku. Venujte sa viac rodine a priateľom – pre vašu pohodu je to tiež dôležité. A kedy, keď nie v lete?
Okrem toho samozrejme nezabudnite ani na predaj – nespadne vám z neba sám. Nezaspite zimným spánkom a pripravte sa na „pouhorkové“ obdobie niektorými z vyššie uvedených 8 bodov. Veríme, že po takejto letnej „údržbe“ začnete sezónu oveľa úspešnejšie.