Buďte správne informovaný! Získajte prémiový účet TU
Prihlásenie
Zakúpiť členstvo
Používate zastaralý prehliadač, stránka sa nemusí zobraziť správne, môže sa zobrazovať pomaly, alebo môžu nastať iné problémy pri prehliadaní stránky. Odporúčame Vám stiahnuť si nový prehliadač tu.
FOAF.sk - Aký má firma zisk? Kto ju vlastní? Kto má dlhy? Zistite TU

Ako vypracovať kvalitný biznis plán na rok 2024?

Money and house
24. júla 2024 277762230_10227855937332247_5827520268110490218_n.jpg Zdroj Podnikam.sk Tlačiť

Prinášame informácie, pomocou ktorých bude spracovanie biznis plánu pre vás hračkou a zistíte veľmi rýchlo, ako vypracovať podnikateľský zámer.

Prečo by ste pre svoje podnikanie mali mať biznis plán aj vy?

Podnikateľský plán nie je len pár strán teórie. Podnikateľský plán je vašim sprievodcom pri štarte podnikania a podnikateľských aktivitách a preto nepodceňujte jeho vypracovanie. Po rozbehu podniku je užitočným monitorovacím nástrojom pre sledovanie jeho chodu. Kvalitne spracovaný plán vás núti premyslieť si dôležité aspekty podnikania. Otázky spojené so založením podniku posúdite logicky. Investorom a spoločníkom zas poskytne informácie dôležité pre rozhodovanie o financovaní alebo o spoluúčasti na projekte.

Prečo by ste biznis plán mali zostaviť práve vy – podnikateľ? 

Tvorbu podnikateľského plánu na nikoho nedelegujte. Je to váš podnikateľský plán. Ak plánujete založiť živnostenské podnikanie alebo firmu, napíšte ho práve vy. Píšte svojimi vlastnými slovami, aby ste mu rozumeli. Vy najlepšie poznáte informácie, ktoré v pláne nesmú chýbať. Každá firma potrebuje dobrého účtovníka. Nájdite si takého predtým, ako začnete pracovať na finančnej sekcii svojho podnikateľského plánu.

Prečo by ste nemali dokončiť biznis plán za jeden večer?

Dobre urobený podnikateľský plán vyžaduje určitý čas a výskum. Nedá sa spracovať a dokončiť naraz. Ak počas jeho písania zistíte, že odpovede na niektoré otázky nepoznáte hneď, neprestaňte na tomto mieste. Urobte si poznámku, čo potrebujete zistiť. Pokračujte pracujúc na oblastiach, v ktorých odpovede poznáte. Potom, čo zistíte odpovede na otázky, na ktoré ste zo začiatku nepoznali odpoveď, vráťte sa k plánu a doplňte ich.

Prečo na spracovanie biznis plánu neexistuje jeden ideálny vzor?

Štruktúra podnikateľského plánu je závislá od charakteru podniku, predmetu jeho činnosti. Časti, z ktorých by plán mal pozostávať, nie je možné exaktne vymenovať. Kapitoly, ktoré sme uvádzali v predchádzajúcom článku, považujte za orientačné.  Pomôcky a šablóny, o ktorých budeme hovoriť, spracovanie vášho biznis plánu uľahčia.

Z akých častí by mal pozostávať podnikateľský plán?

Podnikateľský plán spravidla pozostáva z nasledujúcich častí:

  • Celkový prehľad
  • Opis firmy
  • Organizačná štruktúra
  • Výrobky / služby
  • Výrobný proces
  • Opis odvetvia
  • Konkurencia
  • Konkurenčné výhody / nevýhody
  • Marketing
  • Marketingový mix
  • Služby zákazníkom
  • Export / import
  • Vplyv na životné prostredie

Avšak plán môžete spracovať aj v inej  – vami určenej vlastnej štruktúre. Svoje myšlienky zosumarizujte do nižšie uvedených oblastí:

  • Informácie o organizácii a personálne informácie.
  • Opis plánu
  • Marketingový plán
  • Finančný plán
  • SWOT analýza

Aké údaje uviesť o organizácii ? Aké personálne informácie uvádzať?

V úvode uveďte základné informácie o kľúčových osobách projektu, o ich vzdelaní a skúsenostiach. Tieto môžu byť pre úspech projektu rozhodujúce. Definujte:

  • Profil organizácie
  • Názor organizácie
  • Právnu forma
  • Sídlo, miesto podnikania
  • Stručný opis predmetu činnosti organizácie
  • Stručnú históriu organizácie a podnikateľskej činnosti
  • Náčrt organizačnej štruktúry a manažérskeho tímu
  • Personálne informácie, t.j. informácie o kľúčových osobách organizácie a projektu (manažér, finančný manažér, projektový manažér….). Prehľad o ich vzdelaní, skúsenostiach a doterajšej praxi.

Aký je účel organizačnej schémy?

Organizačná schéma nemusí byť dlhšia ako jednu stranu, ale mala by ilustrovať druhy zodpovednosti, oprávnení a právomocí. Schéma by mala jasne ukázať, kto zodpovedá komu. Neurobte to tak, aby jednotlivé oblasti zodpovednosti vyzerali priveľmi autoritatívne alebo strnulo. Dajte priestor flexibilite a presahovaniu zodpovedností, ak sa to hodí pre vašu situáciu. Organizačná schéma by mala čitateľovi uľahčiť odpoveď na nasledujúce otázky:

  • Aká je štruktúra vašej organizácie?
  • Vie každý, kto komu zodpovedá?
  • Sú druhy zodpovedností a oprávnení jasne stanovené?

Aké údaje uviesť do Opisu plánu

Vaše podnikateľské aktivity presne identifikujte. Uveďte, čo možno najviac informácií o podmienkach, za ktorých je možné tieto aktivity prevádzkovať. Preverte, či sa na vaše podnikateľské aktivity vzťahuje povinnosť obdržania licencií alebo iných povolení. Zodpovedajte na otázky:

  • V akej právnej forme bude váš plán realizovaný?
  • Aký názov bude niesť váš projekt?
  • Zisťovali ste, či ste oprávnený používať tento názov?
  • Aké inštitúcie ste už kontaktovali v súvislosti s vašim plánom (obchodná komora, ministerstvo, daňový úrad, poradca, účtovník, banka….)?

Licencie

  • Je na vašu podnikateľskú aktivitu potrebná licencia alebo živnosť?
  • Spĺňate podmienky na jej udelenie?
  • Boli ste už zaregistrovaní príslušným orgánom?
  • Máte zabezpečené ostatné potrebné povolenia?

Personálne zabezpečenie

  • Koľko zamestnancov sa bude podieľať na podnikaní?
  • Koľko na plný pracovný úväzok?
  • Koľko na čiastočný pracovný úväzok?
  • Aké funkcie budú zamestnanci plniť?
  • Plánujete v dohľadnej dobe prijímať ďalších zamestnancov? Akých?
  • Kto bude zodpovedný za administratívu a financie?

Počítačové vybavenie

  • Budete pri svojom podnikaní využívať počítače?
  • Ak áno, budete ich využívať na spracovanie textov, finančnú administratívu, administratívu zásob, administratívu projektu alebo na iné aktivity?

Poistenie

  • Je vaša organizácia poistená?
  • Ak áno, aké je to poistenie (proti požiaru, poškodeniu majetku…)?
  • Zahŕňa toto poistenie aj podnikateľskú aktivitu?

Deň začatia podnikania

  • Kedy chcete začať alebo ste začali realizovať podnikateľskú aktivitu?
277762230_10227855937332247_5827520268110490218_n.jpg

Ing. Lenka Falatová študovala manažment na ekonomickej univerzite. Následne pôsobila niekoľko rokov ako produktová manažérka vydavateľstva odbornej literatúry, kde sa venovala problematike živnostenského podnikania, daní, účtovníctva, ale aj školstva a odpadového hospodárstva. Následne pracovala na pozícii produktovej manažérky a projektovej manažérky. Venuje sa tiež problematike E-commerce, AI a automatizácii a procesnej analýze v podnikoch.

Odporúčané ebooky

K téme

FOAF.sk firmy - Hosp. výsledky, súvahy, výkazy, DLHY, vlastníci - Zistite TU

Témy

biznis plánknow-howknowhowpodnikateľský plánrok 2024

Najčítanejšie za 24 hodín

Z kategórie Podnikateľský plán

Poradca podnikateľa a živnostníka

Prémiový obsah pre členov klubu Podnikam.sk

Zobraziť ďalšie články

Seriály na Podnikam.sk

Školenia, semináre, kurzy

BOZP - Bezpečnosť a ochrana zdravia pri práci
BOZP vo výrobe
Cash flow
Clo
Clo a logistika
Controlling
Dane a účtovníctvo
Doprava
Dotácie
DPH - Daň z pridanej hodnoty
DzP - Dane z príjmu
Enviro
Environmentalistika
Eurofondy
Finančné riadenie
IAS/IFRS
Koronavírus
Legislatíva a zákony
Legislatíva, zákony
Logistika
Manažérske zručnosti
Manažment
Marketing
Marketing a predaj
Medzinárodné účtovné štandardy - IAS/IFRS, US GAAP
Medzinárodné účtovné štandardy (IAS/IFRS, US GAAP)
Medzinárodné zdaňovanie
Mzdy a odvody
Nehnuteľnosti
Osobný rozvoj
Ostatné dane
Personalistika
Pohľadávky
Pracovné právo
Právo
Právo a manažment
Právo, Pracovné právo
Predaj
Riadenie
Riadenie firmy
Riadenie ľudských zdrojov
Samospráva
Školstvo
Školy
Smernice
Stavebníctvo
Účtovníctvo
Účtovníctvo a dane
Účtovníctvo verejnej správy
Umelá inteligencia
Verejná správa
Verejné obstarávanie-obstarávateľ
Verejné obstarávanie-uchádzač
Výroba
žiadny
Živnosť

november

25nov8:30Diskriminácia a konflikty na pracovisku (mobbing, bossing, staffing) – právny a psychologický pohľad8:30 Udalosť usporiadaná: Verlag Dashöfer, s.r.o. Typ Udalosti:ŠkolenieOblasť školenia:Pracovné právo

25nov8:30Diskriminácia a konflikty na pracovisku (mobbing, bossing, staffing) – právny a psychologický pohľad8:30 Udalosť usporiadaná: Verlag Dashöfer, s.r.o. Typ Udalosti:ŠkolenieOblasť školenia:Pracovné právo

25nov8:30Diskriminácia a konflikty na pracovisku (mobbing, bossing, staffing) – právny a psychologický pohľad8:30 Udalosť usporiadaná: Verlag Dashöfer, s.r.o. Typ Udalosti:ŠkolenieOblasť školenia:Pracovné právo

Zobraziť všetky školenia

Eshop Podnikam.sk

Prejsť do eshopu

Zoznam firiem B2B

Zobraziť všetky firmy
Copyright © iSicommerce s.r.o. Všetky práva vyhradené. Vyhradzujeme si právo udeľovať súhlas na rozmnožovanie, šírenie a na verejný prenos obsahu. Ochrana osobných údajov | Podmienky používania | Kontakt | GDPR - Nastavenie sukromia
X