Buďte správne informovaný! Získajte prémiový účet TU
Prihlásenie
Zakúpiť členstvo
Používate zastaralý prehliadač, stránka sa nemusí zobraziť správne, môže sa zobrazovať pomaly, alebo môžu nastať iné problémy pri prehliadaní stránky. Odporúčame Vám stiahnuť si nový prehliadač tu.
FOAF.sk - Aký má firma zisk? Kto ju vlastní? Kto má dlhy? Zistite TU

Šesť príkladov ako NE-telefonovať

Návody ako netelefonovať
Fotobanka Pixmac
28. júla 2011 Autor Podnikam.SK, SITAZdroj Autor: Martin Mišík, konzultant a tréner v oblasti predaja a komunikácie Tlačiť

Asi väčšina z vás využíva na kontaktovanie nových zákazníkov telefón. Cieľom býva predstaviť sa a dohodnúť si stretnutie.

 

6 príkladov ako netelefonovať

Ak je to aj váš cieľ, uvádzame 6 príkladov, ako to nerobiť (sú to reálne príklady, kedy mne niekto telefonoval): 

  1. „Dobrý deň …. Prepáčte, že ruším, zdržím vás len krátko.“ Tým, že sa hneď začnete ospravedlňovať, znížite svoju úroveň pod úroveň zákazníka a tak sa na vás začne dívať. „S čím ma ide tento človek otravovať?“ To bude otázka, ktorú si pravdepodobne položí. 
  2. „Dobrý deň …. Rád by som vám predstavil naše produkty…“ Pomóc!!! To posledné, čo zákazníka zaujíma, sú vaše služby a produkty. Ak chcete vzbudiť záujem, povedzte niečo, čo je pre zákazníka zaujímavé z JEHO pohľadu. Vaše produkty to určite nie sú. 
  3. „Dobrý deň …. Chcel by som sa s vami stretnúť, pretože vám vieme pomôcť znížiť náklady na ….“ To je príliš silné tvrdenie, ak tú firmu nepoznáte. Ako si môžete byť taký istý? Takýto sľub vám nikto neuverí. 
  4. „Dobrý deň … Môžem vám položiť pár otázok?“ A prečo? Robíte prieskum trhu? Alebo si krátite čas? Z akého dôvodu by vám mal odpovedať? Ak od zákazníka niečo chcete, najrpv vysvetlite, prečo to od neho chcete. Inak vyvoláte odpor už v prvých sekundách. 
  5. „Dobrý deň … Mali by ste záujem o …?“ To je ako osloviť na ulici mladú ženu a opýtať sa jej, či sa chce vydávať. Je to ešte príliš skoro, klásť takéto otázky. Natakéto otázky musíte zákazníka najprv trochu „pripraviť“. 
  6. „Dobrý deň … Mohol by som vám poslať náš katalóg a cenník?“ Väčšina zákazníkov bude súhlasiť. Ale nie preto, lebo mi si chceli váš katalóg pozerať, ale preto, lebo je to najrýchlejší spôsob, ako sa vás zbaviť. Nikdy neponúkajte zaslanie info-materiálov. Je to strata času a nikam sa neposuniete.

 

Toto sú niektoré z chýb, ktoré sa robia počas telefonátov potenciálnym zákazníkom. Vo väčšine prípadov končia neúspechom. To znamená škodu pre obe strany – zákazník príde o možnosť získať váš produkt a vy prídete o obchodnú príležitosť.

 

 

K téme

FOAF.sk firmy - Hosp. výsledky, súvahy, výkazy, DLHY, vlastníci - Zistite TU

Najčítanejšie za 24 hodín

Z kategórie Marketing

Poradca podnikateľa a živnostníka

Prémiový obsah pre členov klubu Podnikam.sk

Zobraziť ďalšie články

Seriály na Podnikam.sk

Školenia, semináre, kurzy

BOZP - Bezpečnosť a ochrana zdravia pri práci
BOZP vo výrobe
Cash flow
Clo
Clo a logistika
Controlling
Dane a účtovníctvo
Doprava
Dotácie
DPH - Daň z pridanej hodnoty
DzP - Dane z príjmu
Enviro
Environmentalistika
Eurofondy
Finančné riadenie
IAS/IFRS
Koronavírus
Legislatíva a zákony
Legislatíva, zákony
Logistika
Manažérske zručnosti
Manažment
Marketing
Marketing a predaj
Medzinárodné účtovné štandardy - IAS/IFRS, US GAAP
Medzinárodné účtovné štandardy (IAS/IFRS, US GAAP)
Medzinárodné zdaňovanie
Mzdy a odvody
Nehnuteľnosti
Osobný rozvoj
Ostatné dane
Personalistika
Pohľadávky
Pracovné právo
Právo
Právo a manažment
Právo, Pracovné právo
Predaj
Riadenie
Riadenie firmy
Riadenie ľudských zdrojov
Samospráva
Školstvo
Školy
Smernice
Stavebníctvo
Účtovníctvo
Účtovníctvo a dane
Účtovníctvo verejnej správy
Umelá inteligencia
Verejná správa
Verejné obstarávanie-obstarávateľ
Verejné obstarávanie-uchádzač
Výroba
žiadny
Živnosť

december

08jan8:30Zákon o štátnej službe v praxi a zmeny súvisiace so zriadením centrálneho informačného systému – účinné od 1.6.20248:30 Udalosť usporiadaná: Verlag Dashöfer, s.r.o. Typ Udalosti:ŠkolenieOblasť školenia:Samospráva

08jan8:30Zákon o štátnej službe v praxi a zmeny súvisiace so zriadením centrálneho informačného systému – účinné od 1.6.20248:30 Udalosť usporiadaná: Verlag Dashöfer, s.r.o. Typ Udalosti:ŠkolenieOblasť školenia:Samospráva

08jan8:30Nákladový a procesný kontroling8:30 Udalosť usporiadaná: Verlag Dashöfer, s.r.o. Typ Udalosti:ŠkolenieOblasť školenia:Controlling

Zobraziť všetky školenia

Eshop Podnikam.sk

Prejsť do eshopu

Zoznam firiem B2B

Zobraziť všetky firmy
Copyright © iSicommerce s.r.o. Všetky práva vyhradené. Vyhradzujeme si právo udeľovať súhlas na rozmnožovanie, šírenie a na verejný prenos obsahu. Ochrana osobných údajov | Podmienky používania | Kontakt | GDPR - Nastavenie sukromia
X