Slovenský trh s online reklamou v prvom kvartáli stúpol o 25 %
Najväčší, až 41-percentný podiel, mala v prvom kvartáli tohto roku bannerová reklama, do ktorej zadávatelia investovali 3,847 mil. eur.(SITA) – Celkové výdavky do internetovej reklamy na Slovensku dosiahli počas prvých troch mesiacov tohto roku objem 9,3 mil. eur. V porovnaní s rovnakým obdobím minulého roka tak trh online reklamy vzrástol až o 25,8 %. „Medziročný nárast o 25 % potvrdil trend z roku 2010, ale aj napriek tomu prekonal naše očakávania,“ uviedol predseda Správnej rady Asociácie internetových médií (AIM) Milan Csaplár.Najväčší, až 41-percentný podiel, mala v prvom kvartáli tohto roku bannerová reklama, do ktorej zadávatelia investovali 3,847 mil. eur. Na druhom mieste skončilo s 34-percentným podielom vyhľadávanie zahŕňajúce aj kontextovú reklamu. Objem investícií do tohto druhu reklamy predstavoval 3,132 mil. eur. Takmer 17-percentný podiel na trhu s online reklamou zaznamenala riadková inzercia s investíciami na úrovni 1,545 mil. eur. V medziročnom porovnaní posilnili všetky druhy reklamy s výnimkou e-mailu, ktorý si odpísal 10 %.Do internetovej reklamy v prvom štvrťroku najviac investovali telekomunikačné spoločnosti, ktorých podiel predstavoval 22 %. Nasledovali finančné firmy s 20-percentným podielom a motoristické odvetvie s podielom na úrovni 14 %. Štvrté miesto patrí iným rôznym službám s podielom 9 %, ktoré zahŕňajú napríklad reklamu na realitné služby, reklamu na vzdelávanie alebo politickú reklamu. Na piatom a šiestom mieste je potravinársky tovar a vybavenie domácností a kancelárií, ktoré dosiahli zhodne po 8 %.