Stratégia kropenia zákazníkov
Predstavme si zavlažovač trávy. Ak chceš mať pekný trávnik, nemôžeš kropiť len niektoré rastlinky. Nemôžeš predsa vedieť, ktoré steblo práve potrebuje vlahu. Musíš zavlažiť celý trávnik. A pokiaľ zistíš, že to niektorým miestam na trávniku nestačí, pokropíš viac. To isté platí aj v obchode.
Zo začiatku si nevyberaj – pokrop všetkých
Snaž sa ,,pokropiť“ všetkých ľudí okolo seba bez akéhokoľvek rozdielu. Zo začiatku si nevyberaj. Až neskôr, podľa toho ako si uspel, začni vyberať tých, ktorých ,,pokropíš“ viac. Väčšina ľudí robí presný opak. Hneď si vyberie len časť ľudí, z ktorých by si spravili zákazníkov a tých začne ,,kropiť“, ostatným ale nevenuje pozornosť. Väčšina to tak robí a väčšina je neúspešná, pretože konajú podľa všeobecne rozšírenej mienky. Prečo je to tak? Sú to všeobecné názory priemerných ľudí, ktorých je väčšina. Títo dosahujú priemerné výsledky a úspechy sú v ich prípade len vecou náhody.
Ak chceš byť úspešným, nemôžeš sa spoliehať na náhodu. Potrebuješ systém, ktorý ti zaručí, že uspeješ. Potrebuješ stratégiu.
Spýtaj sa priemerných ľudí, aký majú systém na zarábanie peňazí. Spýtaj sa ich, akú majú stratégiu. Vieš čo zistíš? Tisíce výhovoriek o tom, čo by urobili, ak by mohli. Oni by aj chceli, ale vždy im do toho niečo príde, a tak nemajú čas nič poriadneho vykonať. Tisíce príkladov, ako práve oni majú smolu. Ale systém a stratégia, to sú nezmysly, ktorými sa oni nezaoberajú, pretože na to nemajú čas. Sú predsa tak zaneprázdnení a v dnešnej dobe je tak málo času. Podľa všeobecnej mienky, stačí mať kvalitný produkt, známosti, znalosti, šťastie a peniaze. Podľa tejto všeobecnej mienky sa riadi asi 95 % ľudí. A nikam v živote to nedotiahne približne 95 % ľudí. Začínaš už chápať?
Začni touto jednoduchou stratégiou. Snaž sa získať z každého obchodného kontaktu nasledujúce výsledky:
- Peniaze.
- Mená iných ľudí, ktorých v budúcnosti oslovíš.
- Spolupracovníkov – tí budú mať z ďalších obchodov v budúcnosti nejaké výhody.
Je možné, že sa ti dnes nepodarí ani jeden zo spomenutých bodov. Nevadí. Keď som ja sám začínal vo svojej prvej firme, začal som s 59 neúspechmi za sebou. Mal som obrovský odpad. A mám ho stále, aj dnes. Možno nie je najvhodnejšie prirovnávať ľudí k odpadu. Z marketingového hľadiska ale pre teba väčšina ľudí skutočne predstavuje práve toto. Ale, každý odpad je možné recyklovať – a v našom prípade, potenciálnych zákazníkov.
Ak sa pozeráme na podnikanie podľa Ruského kolesa, môžeme rozlíšiť niekoľko činností, ktoré súvisia s naším systémom a stratégiou. Sú to:
- Získanie ľudí do Ruského kolesa.
- Udržanie ľudí na Ruskom kolese.
- Zväčšovanie Ruského kolesa.
- Skvalitňovanie všetkých činností na Ruskom kolese.