Buďte správne informovaný! Získajte prémiový účet TU
Prihlásenie
Zakúpiť členstvo
Používate zastaralý prehliadač, stránka sa nemusí zobraziť správne, môže sa zobrazovať pomaly, alebo môžu nastať iné problémy pri prehliadaní stránky. Odporúčame Vám stiahnuť si nový prehliadač tu.
FOAF.sk - Aký má firma zisk? Kto ju vlastní? Kto má dlhy? Zistite TU

Stratégia kropenia zákazníkov

fotobanka Pixmac
29. apríla 2011 Zdroj Autor: Ivo Toman zakladateľ medzinárodnej spoločnosti TAXUS International, úrivok z knihy Stroj na peníze - Ruské kolo. Tlačiť

Predstavme si zavlažovač trávy. Ak chceš mať pekný trávnik, nemôžeš kropiť len niektoré rastlinky. Nemôžeš predsa vedieť, ktoré steblo práve potrebuje vlahu. Musíš zavlažiť celý trávnik. A pokiaľ zistíš, že to niektorým miestam na trávniku nestačí, pokropíš viac. To isté platí aj v obchode.

 

Zo začiatku si nevyberaj – pokrop všetkých

Snaž sa ,,pokropiť“ všetkých ľudí okolo seba bez akéhokoľvek rozdielu. Zo začiatku si nevyberaj. Až neskôr, podľa toho ako si uspel, začni vyberať tých, ktorých ,,pokropíš“ viac. Väčšina ľudí robí presný opak. Hneď si vyberie len časť ľudí, z ktorých by si spravili zákazníkov a tých začne ,,kropiť“, ostatným ale nevenuje pozornosť. Väčšina to tak robí a väčšina je neúspešná, pretože konajú podľa všeobecne rozšírenej mienky. Prečo je to tak? Sú to všeobecné názory priemerných ľudí, ktorých je väčšina. Títo dosahujú priemerné výsledky a úspechy sú v ich prípade len vecou náhody.

 

Ak chceš byť úspešným, nemôžeš sa spoliehať na náhodu. Potrebuješ systém, ktorý ti zaručí, že uspeješ. Potrebuješ stratégiu.

 

Spýtaj sa priemerných ľudí, aký majú systém na zarábanie peňazí. Spýtaj sa ich, akú majú stratégiu. Vieš čo zistíš? Tisíce výhovoriek o tom, čo by urobili, ak by mohli. Oni by aj chceli, ale vždy im do toho niečo príde, a tak nemajú čas nič poriadneho vykonať. Tisíce príkladov, ako práve oni majú smolu. Ale systém a stratégia, to sú nezmysly, ktorými sa oni nezaoberajú, pretože na to nemajú čas. Sú predsa tak zaneprázdnení a v dnešnej dobe je tak málo času. Podľa všeobecnej mienky, stačí mať kvalitný produkt, známosti, znalosti, šťastie a peniaze. Podľa tejto všeobecnej mienky sa riadi asi 95 % ľudí. A nikam v živote to nedotiahne približne 95 % ľudí. Začínaš už chápať?

 

Začni touto jednoduchou stratégiou. Snaž sa získať z každého obchodného kontaktu nasledujúce výsledky:

  1. Peniaze.
  2. Mená iných ľudí, ktorých v budúcnosti oslovíš.
  3. Spolupracovníkov – tí budú mať z ďalších obchodov v budúcnosti nejaké výhody.

 

Je možné, že sa ti dnes nepodarí ani jeden zo spomenutých bodov. Nevadí. Keď som ja sám začínal vo svojej prvej firme, začal som s 59 neúspechmi za sebou. Mal som obrovský odpad. A mám ho stále, aj dnes. Možno nie je najvhodnejšie prirovnávať ľudí k odpadu. Z marketingového hľadiska ale pre teba väčšina ľudí skutočne predstavuje práve toto. Ale, každý odpad je možné recyklovať – a v našom prípade, potenciálnych zákazníkov.

 

Ak sa pozeráme na podnikanie podľa Ruského kolesa, môžeme rozlíšiť niekoľko činností, ktoré súvisia s naším systémom a stratégiou. Sú to:

 

  1. Získanie ľudí do Ruského kolesa.
  2. Udržanie ľudí na Ruskom kolese.
  3. Zväčšovanie Ruského kolesa.
  4. Skvalitňovanie všetkých činností na Ruskom kolese.

 

K téme

FOAF.sk firmy - Hosp. výsledky, súvahy, výkazy, DLHY, vlastníci - Zistite TU

Najčítanejšie za 24 hodín

Z kategórie Marketing

Poradca podnikateľa a živnostníka

Prémiový obsah pre členov klubu Podnikam.sk

Zobraziť ďalšie články

Seriály na Podnikam.sk

Školenia, semináre, kurzy

BOZP - Bezpečnosť a ochrana zdravia pri práci
BOZP vo výrobe
Cash flow
Clo
Clo a logistika
Controlling
Dane a účtovníctvo
Doprava
Dotácie
DPH - Daň z pridanej hodnoty
DzP - Dane z príjmu
Enviro
Environmentalistika
Eurofondy
Finančné riadenie
IAS/IFRS
Industry 4.0
ISO
Komunikačné zručnosti
Koronavírus
Legislatíva a zákony
Legislatíva, zákony
Logistika
Manažérske zručnosti
Manažment
Marketing
Marketing a predaj
Marketingové zručnosti
Medzinárodné účtovné štandardy - IAS/IFRS, US GAAP
Medzinárodné účtovné štandardy (IAS/IFRS, US GAAP)
Medzinárodné zdaňovanie
Mzdy a odvody
Nehnuteľnosti
Osobný rozvoj
Ostatné dane
Personalistika
Počítačové zručnosti
Pohľadávky
Pracovné právo
Právo
Právo, Pracovné právo
Predaj
Riadenie
Riadenie firmy
Riadenie ľudských zdrojov
Samospráva
Školstvo
Školy
Smernice
Stavebníctvo
Účtovníctvo
Účtovníctvo a dane
Účtovníctvo verejnej správy
Umelá inteligencia
Verejná správa
Verejné obstarávanie-obstarávateľ
Verejné obstarávanie-uchádzač
Výroba
žiadny
Živnosť

apríl

02máj8:30Pochopenie zmlúv 2 - seminár v anglickom jazyku (Understanding Contracts 2)8:30 Udalosť usporiadaná: Verlag Dashöfer, s.r.o. Typ Udalosti:ŠkolenieOblasť školenia:Právo

02máj8:30Pochopenie zmlúv 2 - seminár v anglickom jazyku (Understanding Contracts 2)8:30 Udalosť usporiadaná: Verlag Dashöfer, s.r.o. Typ Udalosti:ŠkolenieOblasť školenia:Právo

06máj8:30Aktuálne zmeny v zamestnávaní cudzincov z tretích krajín8:30 Udalosť usporiadaná: Verlag Dashöfer, s.r.o. Typ Udalosti:ŠkolenieOblasť školenia:Personalistika

Zobraziť všetky školenia

Eshop Podnikam.sk

Prejsť do eshopu

Zoznam firiem B2B

Zobraziť všetky firmy
Copyright © iSicommerce s.r.o. Všetky práva vyhradené. Vyhradzujeme si právo udeľovať súhlas na rozmnožovanie, šírenie a na verejný prenos obsahu. Ochrana osobných údajov | Podmienky používania | Kontakt | GDPR - Nastavenie sukromia
X