Buďte správne informovaný! Získajte prémiový účet TU
Prihlásenie
Zakúpiť členstvo
Používate zastaralý prehliadač, stránka sa nemusí zobraziť správne, môže sa zobrazovať pomaly, alebo môžu nastať iné problémy pri prehliadaní stránky. Odporúčame Vám stiahnuť si nový prehliadač tu.
FOAF.sk - Aký má firma zisk? Kto ju vlastní? Kto má dlhy? Zistite TU

Do kamenných predajní majú zákazníkov znovu prilákať technológie

Fotobanka Pixmac
30. novembra 2015 Zdroj Podnikam.sk/MG Tlačiť

Maloobchodné technológie sa stávajú čoraz dôležitejším konkurenčným nástrojom. Podľa spoločnosti IBM bude nakupovanie v kamenných predajniach znova atraktívnejšie než online. Zatiaľ čo internetoví predajcovia môžu vyťažiť z množstva informácií, ktoré o svojich zákazníkoch získajú zo sociálnych sietí či z ich nákupného chovania na internete, kamenné predajne budú lákať na nové zážitky z nakupovania a rozsiahlu databázu poznatkov. Vyvíjať a vyrábať zariadenia, ktoré to zabezpečia, by sa teda malo v najbližších rokoch vyplatiť.

S nárastom záujmu o nakupovanie prostredníctvom internetu zaznamenali kamenné predajne pokles tržieb. Ten má byť len dočasný. Konkurenčná výhoda internetových predajov v podobe nízkych cien sa síce nevytratí, no kamenné predajne budú príťažlivejšie vďaka viacerým inováciám. V nasledujúcich rokoch sa budú môcť obchodníci spoľahnúť na superpočítače, vďaka ktorým sa stanú expertmi na každý výrobok.

Ako si bude možné vyberať? Skúšanie bez prezliekania

Podľa spoločnosti Intel si zákazníci budú môcť pred zrkadlom skúšať rôzne oblečenie, doplnky či líčenie bez toho, aby sa museli v kabínke prezliekať. Počítač umiestnený za zrkadlom navyše človeka okamžite odmeria. V prípade, že sa zákazník rozhodne nové oblečenie kúpiť, predavač mu ho počas interaktívneho skúšania donesie zo skladu a zabalí. Maloobchodní predajcovia budú tiež vďaka poznatkom zo sociálnych sietí vedieť predvídať, o aké ďalšie druhy tovaru by mohol mať konkrétny zákazník záujem.

Dotýkanie cez telefón

Pomocou múdreho telefónu bude možné nakupovať napríklad svadobné šaty. Bude možné cítiť satén alebo hodváb prezeraných šiat. Alebo čipku na závoji prostredníctvom displeja mobilného telefónu. Prípadne bude možné ohmatať korálky votkané do deky remeselníka žijúceho povedzme na opačnej strane sveta.

Nové technológie umožnia simulovať dotyk so štruktúrou a tkaninou. S využitím vibračného modulu bude každému objektu priradený jedinečný vibračný vzor. Ten rozlíši napríklad bavlnené vlákno. Pomôže navodiť fyzický pocit skutočného dotyku s daným materiálom.

Predaj vôňou

Inovatívne svetové značky ťažia z pokroku, ku ktorému došlo vo využívaní vôní k zmene nálad. Vôňou možno vzbudiť emócie, ale aj vytvárať zážitky. Vydavatelia kníh napríklad začali experimentovať s priraďovaním vôní k jednotlivým kapitolám v knihách. Aplikácie mobilných telefónov zasa majú sprostredkovať posielanie voňavých správ.

Produkty na mieru

Bežnými majú byť technológie, ktoré umožnia zákazníkom prispôsobiť si svoje obľúbené výrobky priamo na mieru. Na veľtrhu CES 2015 už bola prezentovaná celá škála špičkových 3D tlačiarní. Majú byť dostupné aj širokej spotrebiteľskej verejnosti. Zákazníci si tak budú môcť priamo vytlačiť reálnu podobu produktov svojich obľúbených značiek.

Maloobchodný outernet

Očakávajú sa investície do špeciálnych digitálnych maloobchodných technológií. Hlavne internetových a mobilných. Vo svete sa pre tento prístup už ujal názov „outernet“. Ide o aplikácie, ktoré sa aktivujú na začiatku nákupu a pomáhajú zákazníkom s navigáciu, čerpaním výhod a nákupným rozhodovaním.

V uličkách môžu byť rozmiestnené tablety v špeciálnych stojanoch, ktoré prehrávajú propagačné videá. Ponúkajú novinky, ukazujú recenzie produktov, alebo umožňujú zdieľať návštevníkom skúsenosti a názory v reálnom čase. Umožňujú objednať si tovar v maloobchodnom eshope s dodaním na zvolené miesto. Využívanie tabletov a dotykových obrazoviek v kombinácii s rôznymi aplikáciami má prehĺbiť nákupné zážitky a posilniť vernosť kupujúcich.

Zosobnená komunikácia

Pokročilá zosobnená komunikácia maloobchodníkov a značiek počas nákupov má byť postupne bežnou súčasťou riadenia vzťahov so zákazníkmi. Moderné informačné technológie totiž umožnia v reálnom čase analyzovať takzvané „big data“ na individuálnej úrovni. Následne vytvoriť časovo a miestne cielenú komunikáciu a ponuku pre konkrétneho zákazníka.

Väčšina nakupujúcich zákazníkov je už napojená na sociálne siete a rôzne zberače dát. Tie identifikujú a pomáhajú predvídať ich správanie na základe nimi vytvorených digitálnych stôp. Doteraz známe klasické kupóny na zľavy nahradia digitálne. Zákazníci ich dostanú online v reálnom čase ako jeden z nástrojov posilnenia digitálneho zapojenia.

Nákupný showrooming

Zákazník si už v blízkej budúcnosti bude môcť v kamennej predajni tovar len prezerať. Zistí si tak o ňom potrebné informácie. Môže sa potom pohodlne rozhodnúť kedy a akou formou si ho kúpi. Jednou z nedávno prezentovaných stratégií sa tak stáva showrooming. Teda účtovanie poplatkov len za „pozeranie“. Zákazník zaplatí za prezeranie a priamy kontakt s produktom.

Následne si ho podľa vlastného rozhodnutia môže objednať online s doručením buď prostredníctvom svojho mobilu alebo cez dotykovú obrazovku pri výrobku. V niektorých supermarketoch už dnes pri určitých produktoch v regáloch odporúčajú pohodlnejší či výhodnejší nákup prostredníctvom domáceho eshopu. Na druhej strane, klasická kamenná predajňa môže fungovať aj ako zážitková výdajňa tovaru objednaného online.

Užitočné linky

http://www.popai.cz/

Súvisiace články v seriáli "Trendy v živnostenskom podnikaní"

Zobraziť všetky články v seriáli "Trendy v živnostenskom podnikaní"
FOAF.sk firmy - Hosp. výsledky, súvahy, výkazy, DLHY, vlastníci - Zistite TU

Témy

kamenné predajňetechnológie

Najčítanejšie za 24 hodín

Z kategórie Marketing

Poradca podnikateľa a živnostníka

Prémiový obsah pre členov klubu Podnikam.sk

Zobraziť ďalšie články

Seriály na Podnikam.sk

Školenia, semináre, kurzy

BOZP - Bezpečnosť a ochrana zdravia pri práci
BOZP vo výrobe
Cash flow
Clo
Clo a logistika
Controlling
Dane a účtovníctvo
Doprava
Dotácie
DPH - Daň z pridanej hodnoty
DzP - Dane z príjmu
Enviro
Environmentalistika
Eurofondy
Finančné riadenie
IAS/IFRS
Koronavírus
Legislatíva a zákony
Legislatíva, zákony
Logistika
Manažérske zručnosti
Manažment
Marketing
Marketing a predaj
Medzinárodné účtovné štandardy - IAS/IFRS, US GAAP
Medzinárodné účtovné štandardy (IAS/IFRS, US GAAP)
Medzinárodné zdaňovanie
Mzdy a odvody
Nehnuteľnosti
Osobný rozvoj
Ostatné dane
Personalistika
Pohľadávky
Pracovné právo
Právo
Právo a manažment
Právo, Pracovné právo
Predaj
Riadenie
Riadenie firmy
Riadenie ľudských zdrojov
Samospráva
Školstvo
Školy
Smernice
Stavebníctvo
Účtovníctvo
Účtovníctvo a dane
Účtovníctvo verejnej správy
Umelá inteligencia
Verejná správa
Verejné obstarávanie-obstarávateľ
Verejné obstarávanie-uchádzač
Výroba
žiadny
Živnosť

november

21nov8:30Zákonník práce v roku 2024 – zmeny v praxi8:30 Udalosť usporiadaná: Verlag Dashöfer, s.r.o. Typ Udalosti:ŠkolenieOblasť školenia:Personalistika,Pracovné právo

21nov8:30Ako využiť potenciál vašej značky na maximum - pomocou brand archetypov8:30 Udalosť usporiadaná: Verlag Dashöfer, s.r.o. Typ Udalosti:ŠkolenieOblasť školenia:Riadenie

21nov8:30Zákonník práce v roku 2024 – zmeny v praxi8:30 Udalosť usporiadaná: Verlag Dashöfer, s.r.o. Typ Udalosti:ŠkolenieOblasť školenia:Personalistika,Pracovné právo

Zobraziť všetky školenia

Eshop Podnikam.sk

Prejsť do eshopu

Zoznam firiem B2B

Zobraziť všetky firmy
Copyright © iSicommerce s.r.o. Všetky práva vyhradené. Vyhradzujeme si právo udeľovať súhlas na rozmnožovanie, šírenie a na verejný prenos obsahu. Ochrana osobných údajov | Podmienky používania | Kontakt | GDPR - Nastavenie sukromia
X